Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Noen som har flydd med hund her?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-10-07, 10:22   #1
Siri
seru
 
Siri sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: uren luren
Innlegg: 1.812
Blogginnlegg: 8
Siri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smart
Spørsmål

Noen som har flydd med hund her?

Hva måtte dere betale for det? (Innenlands.) Og hvordan tok hunden det? Vurderer å ta med hunden på (for han) drømmeferie, men han må i så fall ta med påkjenningen av å fly... Hunden min er 8 år og har aldri flydd før.

__________________
"Det man inte minns har inte hänt"
Siri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-07, 10:24   #2
Mitzya
Siste nytt!
 
Mitzya sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 104
Mitzya har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Noen som har flydd med hund her?

Nei, har ikke det. Men har ikke hørt ordet flydd før heller.

__________________
Dilteren 07, Sinnataggen 06, Frøkna 04, Busta 04, Propell 03, Krøll 02 og Førstemann 00
Mitzya er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-07, 10:28   #3
Siri
seru
 
Siri sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: uren luren
Innlegg: 1.812
Blogginnlegg: 8
Siri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Noen som har flydd med hund her?

Opprinnelig lagt inn av Mitzya, her.

Nei, har ikke det. Men har ikke hørt ordet flydd før heller.

Nei, det heter vel kanskje fløyet. Takk skal du ha.

__________________
"Det man inte minns har inte hänt"
Siri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-07, 12:45   #4
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som har flydd med hund her?

Jeg pleier å fly med fly.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-07, 12:54   #5
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som har flydd med hund her?

Opprinnelig lagt inn av Siri, her.

Hva måtte dere betale for det? (Innenlands.) Og hvordan tok hunden det? Vurderer å ta med hunden på (for han) drømmeferie, men han må i så fall ta med påkjenningen av å fly... Hunden min er 8 år og har aldri flydd før.

Ta flisespikkeriet der det hører hjemme folkens

Du bør ringe å sjekke med flyselskapet, for det er noe forskjellig praksis. Mye kommer an på hvor stor hund du har. Se mer om feks SAS her:
reise med kjæledyr
Hvordan er hunden din av type? Rolig, stresset, nervøs? Er den vant til å være med mange steder? Hunden vår fikk helt panikk av avgangshallen på Gradermoen. Men roet seg når den fikk sitte i et bur.
Utfra dette ville jeg tatt en vurdering om å gi den beroligende før turen, det snakker du med vetrinæren om.
Lykke til!

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-07, 13:34   #6
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Noen som har flydd med hund her?

Vi fikk en BoarderCollie fra Østlandet for 5 år siden. Det var størrelsen på buret som utgjorde prisen. Hunden var dopet ned under reisen, men det gikk kjempefint.
Min søster hentet en hundevalp tidligere, hun hadde den på fanget under flyreisen.

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-07, 15:00   #7
Siri
seru
 
Siri sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: uren luren
Innlegg: 1.812
Blogginnlegg: 8
Siri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Noen som har flydd med hund her?

Opprinnelig lagt inn av emm, her.

Ta flisespikkeriet der det hører hjemme folkens

Du bør ringe å sjekke med flyselskapet, for det er noe forskjellig praksis. Mye kommer an på hvor stor hund du har. Se mer om feks SAS her:
reise med kjæledyr
Hvordan er hunden din av type? Rolig, stresset, nervøs? Er den vant til å være med mange steder? Hunden vår fikk helt panikk av avgangshallen på Gradermoen. Men roet seg når den fikk sitte i et bur.
Utfra dette ville jeg tatt en vurdering om å gi den beroligende før turen, det snakker du med vetrinæren om.
Lykke til!

Tusen takk for svar! Skal undersøke litt nærmere, og vurdere om målet for turen veier opp for påkjennelsen... Litt vanskelig det der.

__________________
"Det man inte minns har inte hänt"
Siri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-07, 15:01   #8
Siri
seru
 
Siri sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: uren luren
Innlegg: 1.812
Blogginnlegg: 8
Siri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Noen som har flydd med hund her?

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Jeg pleier å fly med fly.

Ah, tok den.

__________________
"Det man inte minns har inte hänt"
Siri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-07, 15:16   #9
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.095
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som har flydd med hund her?

Opprinnelig lagt inn av Mitzya, her.

Nei, har ikke det. Men har ikke hørt ordet flydd før heller.

Har du ikke? Anbefaler www.ordnett.no, der kan du lære mye nytt:

flyV fløy, fløyet; flys; -vning el. (bare i bet. 1 og 2 og mest i sms.) , flyve (se også flyvning) ; i bet. 3 og 4 perf.pt. fløyetel. flydd,vbsubst. -ing; i bet. 1, 2 og til dels 3 pres.pt. flyvende, i bet. 4 flyende, se også flyende

Opprinnelig lagt inn av Siri, her.

Hva måtte dere betale for det? (Innenlands.) Og hvordan tok hunden det? Vurderer å ta med hunden på (for han) drømmeferie, men han må i så fall ta med påkjenningen av å fly... Hunden min er 8 år og har aldri flydd før.

Jeg har hatt valpen min med på fly. Den var under 8 kg og vi fikk derfor ta den med inn i kabinen i eget bur. Vi betalte 100 kr for å ha den med oss.
Min venninne hadde med seg hunden sin på fly i sommer, de måtte ha eget godkjent flybur og hunden ble plassert i lasterommet. Den var dopet og sov godt hele turen.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-07, 15:28   #10
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.680
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som har flydd med hund her?

Jeg vet at det er hoinndyrt...

Vi vurderte å sende bikkja med fly fra Trondheim til RØrvik i fjor sommer - Vi skulle ikke bli med på selve flyturen selv (men svigermor skulle møte han der) og de tok kilospris. Å sende 16 kg hund til Rørvik med Wideroe koster nesten 2000 kroner + at vi måtte stille med hundebur som var godkjent til fly selv. (sikkert ikke så vanskelig å få lånt altså)

Jeg har nok gikk bikkja noe lykkepiller før jeg har sendt han av gårde i et fly...

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-07, 15:35   #11
Siri
seru
 
Siri sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: uren luren
Innlegg: 1.812
Blogginnlegg: 8
Siri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Noen som har flydd med hund her?

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Jeg vet at det er hoinndyrt...

Vi vurderte å sende bikkja med fly fra Trondheim til RØrvik i fjor sommer - Vi skulle ikke bli med på selve flyturen selv (men svigermor skulle møte han der) og de tok kilospris. Å sende 16 kg hund til Rørvik med Wideroe koster nesten 2000 kroner

Æsj, tror vi får kjøre kjøtern på slanker´n.

Takk for svar! (Også til dere andre som har svart konstruktivt i denne tråden )

__________________
"Det man inte minns har inte hänt"
Siri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-07, 15:35   #12
malena
 
malena sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.843
malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Noen som har flydd med hund her?

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Jeg vet at det er hoinndyrt...

__________________
Gutta 2003 og 2005
malena er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-07, 16:44   #13
Agent Scully
Truth is in the x-files
 
Agent Scully sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 8.397
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som har flydd med hund her?

V fly el. flyge fløy, flydd el. fløyet (norr fljúga)

__________________
Storebror -06, Lillesøster & Lillebror -09

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:18.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no