Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Hvordan funker AppleTV og liknende ting?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-04-14, 08:36   #1
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.522
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvordan funker AppleTV og liknende ting?

Vi har kabeltv inkl. i husleia, men det forsvinner fra august. Vi ser kun på NRK Super en sjelden gang, så det er ikke så veldig aktuelt å betale for kabeltv. Ofte sees barnetv på NRK Super sin iPad-app. Når vi skal se film på tven kobler vi MacBooken til TVen og ser via Netflix eller DVD.

Har AppleTV apper på samme måte som iPad? Kan jeg bruke den til å vise NRK på tven når det er mer enn ett barn som skal se barnetv her? Og trenger jeg fancy tv for å koble den til?

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-14, 08:41   #2
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.235
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan funker AppleTV og liknende ting?

Apple-TV har noen få apper, som f.eks. Netflix. I tillegg er den knyttet til iTunes, slik at du kan kjøpe filmer på iTunes Store.

Men du kan også speile fra iPad, slik at du spiller f.eks. NRK Nett-TV på iPad og viser det på TV via Apple-TV.

Du trenger ikke fancy TV, kun en HDMI-inngang.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-14, 08:51   #3
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.103
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan funker AppleTV og liknende ting?

Apple-TV-en er en liten, svart boks. Den har en del apper på selve boksen, den viktigste er Netflix. Den bruker tv-en som skjerm for å styre de appene, og så har du en fjernkontroll. Du trenger trådløst nett. Du kan også spille trådløst fra telefon eller iPadskjermen din rett over på boksen/TV-en. Da skyver du opp den lille pilen nederst på låst-skjerm-bildet ditt på telefonen og velger AirPlay.Den må være koblet til trådløst nett.

Den er GENIAL!!!! (Og jeg er ikke dingsegæren)

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-14, 08:52   #4
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.103
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan funker AppleTV og liknende ting?

Og den har en helt enkel, steg-for-steg bruksanvisning som selv Polyanna kan klare.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-14, 08:58   #5
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.522
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan funker AppleTV og liknende ting?

Så med NRK Super-appen på iPad kan vi vise NRK på tven? Det høres jo unektelig ganske praktisk ut. Jeg har trådløst nett med super linje.

Den funker bare med iPhone, ikke med Android, regner jeg med?

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-14, 09:00   #6
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.103
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan funker AppleTV og liknende ting?

Det vil jeg tro, og iPad, da.

Alt du kan streame til iPaden kan du ta over på tv-en.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-14, 09:27   #7
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.496
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan funker AppleTV og liknende ting?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Det vil jeg tro, og iPad, da.

Alt du kan streame til iPaden kan du ta over på tv-en.

Ikke alt. Fant jeg ut da jeg betalte for en uke med TV-Norge kun for å se noen brille-episoder jeg hadde gått glipp av. Appen deres funker ikke med airplay. Så det er sikkert noen andre som er sånn også. Når jeg hadde HBO go når det først kom ut virket det heller ikke, men det har de kanskje endret på nå?

Uansett, NRK fungerer strålende.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-14, 10:34   #8
halaisa
Aktiv
 
halaisa sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2013
Innlegg: 161
halaisa er litt kulhalaisa er litt kul
Standard

Sv: Hvordan funker AppleTV og liknende ting?

Det finnes en tilsvarende boks som går til Android produkter.

halaisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-14, 10:45   #9
halaisa
Aktiv
 
halaisa sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2013
Innlegg: 161
halaisa er litt kulhalaisa er litt kul
Standard

Sv: Hvordan funker AppleTV og liknende ting?

Vi har forresten sagt opp kabeltv og bruker bare Apple TV. Vi ser på Netflix, NRK og HBO Nordic. Hbo fungerer mye bedre nå men må speiles via iPad eller iPhone.
Guttungen storkoser seg med NRK super appen.

Alt i alt bruker vi mye mindre tid foran TV, vi ser bare på når det er noe vi vil se, ikke bare fordi det står på.

halaisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-14, 10:47   #10
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.235
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan funker AppleTV og liknende ting?

Opprinnelig lagt inn av Neket, her.

Ikke alt. Fant jeg ut da jeg betalte for en uke med TV-Norge kun for å se noen brille-episoder jeg hadde gått glipp av. Appen deres funker ikke med airplay. Så det er sikkert noen andre som er sånn også. Når jeg hadde HBO go når det først kom ut virket det heller ikke, men det har de kanskje endret på nå?

Uansett, NRK fungerer strålende.

Men du kan jo speile selve skjermen, slik at alt du ser på skjermen vises på TV. Altså ikke gjennom appen, men på innstillingene på iPad. Det funket selv med Viaplay der de "ikke hadde rettigheter til å speile annet enn lyden".

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-14, 10:53   #11
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.496
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan funker AppleTV og liknende ting?

Jeg prøvde det, Candy, men den ville ikke. Mulig det var meg det var noe feil med. Det kom bare opp "there is a problem displaying this content" eller noe sånt på TV'en.

Nå har jeg uansett sett de. Man har jo imac med stor skjerm på soverommet. :dingsoman:

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-14, 11:11   #12
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.235
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan funker AppleTV og liknende ting?

Hm. Jeg som lurte på å bestille HBO. Noen som vet om det funker å få på apple-TV-en nå?

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-14, 11:19   #13
Cauchy
Bør lage seg en tittel selv
 
Cauchy sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2012
Innlegg: 1.713
Cauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvordan funker AppleTV og liknende ting?

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Så med NRK Super-appen på iPad kan vi vise NRK på tven? Det høres jo unektelig ganske praktisk ut. Jeg har trådløst nett med super linje.

Den funker bare med iPhone, ikke med Android, regner jeg med?

Det skal komme støtte for NRK på Chromecast etter hvert. Chromecast og Android er veldig kompatible, men Apple og Chromecast er heller ikke noe problem. Chromecast krever bare en HDMI-inngang og strøm.

Cauchy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-14, 11:38   #14
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.473
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan funker AppleTV og liknende ting?

Opprinnelig lagt inn av Neket, her.

Jeg prøvde det, Candy, men den ville ikke. Mulig det var meg det var noe feil med. Det kom bare opp "there is a problem displaying this content" eller noe sånt på TV'en.

Det har jeg også fått en del, det hjalp da jeg byttet HDMI-kabel, av en eller annen grunn.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-14, 12:00   #15
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.103
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan funker AppleTV og liknende ting?

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Hm. Jeg som lurte på å bestille HBO. Noen som vet om det funker å få på apple-TV-en nå?

Jeg tenker å prøve i kveld. #GoT

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-14, 16:53   #16
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.205
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan funker AppleTV og liknende ting?

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Hm. Jeg som lurte på å bestille HBO. Noen som vet om det funker å få på apple-TV-en nå?

Jeg så det igår, det fungerte greit.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-14, 17:00   #17
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.522
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan funker AppleTV og liknende ting?

Opprinnelig lagt inn av halaisa, her.

Det finnes en tilsvarende boks som går til Android produkter.

Hva heter den da? Og evt. andre alternativer til AppleTV.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-14, 17:04   #18
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan funker AppleTV og liknende ting?

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Hm. Jeg som lurte på å bestille HBO. Noen som vet om det funker å få på apple-TV-en nå?

Det funker med HBO-app på iPhone, for så å speile hele innholdet av iPaden til eple-TV-en. Ganske knotete og lite elegant løsning, men det virker. Merk at bildekvaliteten er på nivå med "VHS tatt opp fra TV".

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-14, 17:56   #19
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.235
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan funker AppleTV og liknende ting?

Omtrent som Viaplay, med andre ord.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-14, 18:04   #20
Strutsen
TittelTøs
 
Strutsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Urban sunnmøring
Innlegg: 2.822
Blogginnlegg: 36
Strutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan funker AppleTV og liknende ting?

Er det noen som har noen Smarte Tips for å unngå at AppleTV henger seg opp, og stopper midt i filmen sånn ca. fjørti ganger? Hva gjør jeg feil?!

Strutsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:34.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no