Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Klarer jeg å bygge sittebenk selv?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-05-14, 20:00   #1
Gammel bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Klarer jeg å bygge sittebenk selv?

Jeg ønsker meg en lang sittebenk langs ene veggen i spisestuen, og lurer på om jeg kan bruke f.eks. tre av disse overskapene til formålet:

http://www.ikea.com/no/no/catalog/pr...97/#/S29917897

Har aldri gjort noe lignende, men hvor vanskelig kan det være, lizm? Jeg forstår at de ikke tåler vekten av en voksen person, og at de må plasseres i et rammeverk på et vis...men det er det vel mulig å tenke seg en løsning på..? Og sparkle, pusse og male klarer jeg jo. Noen som har erfaring med dette? Jeg kan alltids spørre faren min, men det er så mye annet han må fikse for meg for tiden. Er det idiotisk å gi seg ut på dette prosjektet uten noen form for snekkererfaring (min far vil garantert si at jeg ikke klarer det, så jeg må spørre noen andre)?

  Svar med sitat
Gammel 02-05-14, 20:02   #2
Gammel bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Klarer jeg å bygge sittebenk selv?

Jeg har forresten lyst å lukke noen trappetrinn og sette opp en lettvegg med innebygde hyller i også..

  Svar med sitat
Gammel 02-05-14, 20:20   #3
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.110
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Klarer jeg å bygge sittebenk selv?



Jeg har sittebenk laget av kjøkkenskap (med en skuff per seksjon). De står på bein og har sokkel under, som vanlige kjøkkenskap. Så har jeg en skumgummimadrass med trekk oppå.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-14, 20:31   #4
Gammel bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Klarer jeg å bygge sittebenk selv?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.



Jeg har sittebenk laget av kjøkkenskap (med en skuff per seksjon). De står på bein og har sokkel under, som vanlige kjøkkenskap. Så har jeg en skumgummimadrass med trekk oppå.

Det høres jo veldig overkommelig ut, men blir det solid nok, da..? Jeg trodde man måtte til med to-toms-firtoms (eller noe ) for at benken skal tåle at voksne sliter på den? Også et spørsmål til: Har dere rett og slett montert ikea-skuffer i overskap? Er det enkelt-penkelt, eller måtte dere borre egne hull og den slags?

  Svar med sitat
Gammel 02-05-14, 20:32   #5
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.110
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Klarer jeg å bygge sittebenk selv?

Vår er hth, lurer på om det er skap til å ha over mikro eller noe? De har tålt oss i ti år.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-14, 20:36   #6
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.343
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Klarer jeg å bygge sittebenk selv?

Venner har laget slik benk av ikea skap.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-14, 20:40   #7
Serena
Superduperaktiv
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 700
Serena er populærSerena er populærSerena er populær
Standard

Sv: Klarer jeg å bygge sittebenk selv?

gjør et søk på ana-white.com så finner du ganske mange "oppskrifter" med forklaringer og mål

Serena er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-14, 20:46   #8
Gammel bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Klarer jeg å bygge sittebenk selv?

Opprinnelig lagt inn av Serena, her.

gjør et søk på ana-white.com så finner du ganske mange "oppskrifter" med forklaringer og mål

Aha! Takk for tipset!

  Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no