Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Har du gardiner?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-11-06, 09:27   #1
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Har du gardiner?

Jeg har lagt merke til at mange hjem er fri for gardiner. Er dette en moteting eller noe annet som ligger bak? Jeg synes nakne mørke vinduer er rett og slett nifse, og liker å trekke for gardinene om kvelden så ingen kan se inn til meg. Kanskje jeg er gammeldags.

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-06, 09:29   #2
Maya80
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.303
Maya80 er populærMaya80 er populærMaya80 er populærMaya80 er populær
Standard

Sv: Har du gardiner?

Har gardiner, å ville også følt det veldig nakent om jeg ikke skulle hatt det.

Maya80 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-06, 09:31   #3
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.734
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du gardiner?

Jeg har gardiner og det kunne ikke falle meg inn å ikke ha det.
Minimalismen er ikke for meg, jeg synes rett og slett det blir ukoselig.

Nå er det ikke noe overdådig hjemme hos oss heller, men Marimekko-gardiner i stua har jeg - og stortrives med det!

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-06, 09:34   #4
Jessica
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Innlegg: 6.122
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Har du gardiner?

Jeg har litt sans for minimalismen, men gardiner må jeg ha. Vi trekker dem for om kvelden slik at vi kan gå til badet uten å måtte kle på oss.

Jeg drømmer om liftgardiner på kjøkkenet eller persienner i tre. Det blir luftig og samtidig kan vi lukke for om kvelden. Vi har brede vinduer så jeg får ikke tak i enda.

Ja til gardiner

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-06, 09:43   #5
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du gardiner?

Nei. Mye fordi det er vrient å finne noe som passer den litt spesielle vindusplasseringen her. Kunne tenke meg noen panelgardiner, f eks...

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-06, 09:55   #6
iana
safariqueen
 
iana sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 534
iana er populæriana er populæriana er populær
Standard

Sv: Har du gardiner?

Jeg har gardiner. Synes det er koselig og det passer i det gamle huset vårt

iana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-06, 09:56   #7
Katrin
Superaktiv
 
Katrin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Follo
Innlegg: 443
Katrin er litt kulKatrin er litt kulKatrin er litt kul
Standard

Sv: Har du gardiner?

Jeg har gardiner. Synes det er veldig kaldt og nakent uten.

Katrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-06, 09:58   #8
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du gardiner?

Jeg har sett en del programmer på tv, bl.a. "på tråden med Synnøve". De leilighetene som hittil er oppsøkt, virker ubebodde for meg. Som om det var satt inn noen møbler bare for programmets skyld. Det er altså minimalismen. Jeg synes det virker nakent.
Det er koselig at ikke alle har det slik.

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-06, 10:03   #9
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.734
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du gardiner?

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Kunne tenke meg noen panelgardiner, f eks...

Det har jeg lurt på...
Er det mange som bruker disse panelgardinene?
Blir mye gardin-snakk på forumet i dag, men jeg synes de ser så - - - rare ut?
Mulig det bare er mitt gamle hus som ikke tåler en moderne stil, altså...

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-06, 10:03   #10
Dragonfly
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Har du gardiner?

Ja vi har gardiner . Ville sett rart ut uten . Men det er godt å kunne trekke for på kvelden så nyskjerrige naboer ikke får noe å se på når de er ute og går.

  Svar med sitat
Gammel 08-11-06, 10:09   #11
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.117
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du gardiner?

Jeg har ikke gardiner.

Ingen kan SE inn hit, jeg bor i 2. etasje i et leilighetskompleks. Stua og kjøkkenet er fritt for gardiner, jeg har veldig fine vinduer og jeg syns ikke det ser nakent eller veldig minimalistisk ut. Men jeg har persienner, bruker de aldri.

Jeg har gardiner på soverommet.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-06, 10:14   #12
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.457
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du gardiner?

Jeg har ikke gardiner nei. Jeg har veldig mye skråtak og de fleste vinduene er takvindu. På soverommene er det riktignok montert rullegardiner på takvinduene. I stua og på kjøkkenet er det enorme takvindu uten muligheter for gardiner, naturlig nok. Det eneste unntaket er ut mot takterassen, der har vi ei dør med et vindu ved siden av, men jeg har aldri tenkt på å ha gardin der. Vinduet er bak sofaen, og vi bor dessuten så høyt at det kun er fugler som ser inn hos oss. Det er hverken gardinbrett eller merke etter gardinstenger, så det ser ikke ut som noen før oss har hatt gardin der heller. Det passer bare ikke.

Vi har grove, naturfargede trebjelker i takene, rød teglsteinsmur, støpjernsovn og varm farge på gulvene, samt en del tekstiler rundt omkring, så det virker absolutt ikke kaldt og nakent her, til tross for manglende gardiner og hvite tak og vegger.

Her er kjøkkenvinduet:


Og stuevinduet:


Kan jo føye til at jeg hadde gardiner der jeg bodde før da. I ei "normal" leilighet med loddrette vindu. Men denne er kulere

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 08-11-06 kl 11:09.
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 08-11-06, 10:15   #13
Señora
Bør lage seg en tittel selv
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.714
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du gardiner?

Ja, jeg har gardiner.

Hadde jeg hatt funkishus med stooore vinduer og bodd en øde plass uten innsyn, hadde jeg nok droppet gardiner. Men å bo på byggefelt med stue og kjøkken i 1. etasje (uten kjeller) så må vi selvsagt ha gardiner for at jeg skal føle meg trygg og ikke beglodd

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-06, 10:16   #14
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.137
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du gardiner?

Vi har gardiner noen steder, andre ikke. Bare paneler eller lift. Men de lift-gardinene ser ikke helt bra ut hos meg, av en eller annne grunn. Panelene er kjempefine på store vinduer eller terassedører o.l.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-06, 10:41   #15
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du gardiner?

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Det har jeg lurt på...
Er det mange som bruker disse panelgardinene?
Blir mye gardin-snakk på forumet i dag, men jeg synes de ser så - - - rare ut?
Mulig det bare er mitt gamle hus som ikke tåler en moderne stil, altså...

Tja, nå har vel vi en relativt moderne stil, og da synes jeg panelgardiner passer fint. I leiligheten vi hadde før hadde jeg aldri gardiner, kun lameller og persienner.

Rekkehuset vi har nå er noe mindre minimalistisk av seg, så her kunne vi nok klart panelgardiner. Men så var det denne vindusplasseringen da...

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-06, 10:46   #16
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.128
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du gardiner?

Vi kjøpte Marimekko-gardiner med store røde blomster for en fem års tid siden, før det hadde vi ikke gardiner i stuen. "Minimalistisk" vil jeg likevel ikke kalle den overfylte leiligheten vår. Vi bor i tredje etasje, og da var det ingen leiligheter rett over gaten, så det var ikke innsyn. Nå er det bygd leiligheter der, og da er det i grunnen greit med gardiner. Men hovedgrunnen til at vi fikk ut finger'n og skaffet gardiner, var for at det skulle være mulig å trekke dem for og slippe solskinn på TV-en når vi så på film. På spisestuen henger det grønne gardiner som fulgte med da vi kjøpte leiligheten, og på kjøkkenet har vi ikke gardiner, men der er det et relativt lite vindu som er delt i to av en hylle, og det står planter og andre ting både i karmen og på hyllen, så det er ikke akkurat en stor tom flate. På soverommet er det trepersienner som jeg har tenkt i mange år å henge et par tykke gardiner foran for å dempe trafikkstøyen.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-06, 10:46   #17
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du gardiner?

Lille My, jeg skjønner godt at du ikke har gardiner på kjøkkenet. Det ville jo ha tatt alt dagslyset.

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-06, 10:52   #18
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.457
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du gardiner?

Opprinnelig lagt inn av kisha, her.

Lille My, jeg skjønner godt at du ikke har gardiner på kjøkkenet. Det ville jo ha tatt alt dagslyset.

i tillegg til at det ikke lar seg gjøre siden vinduene er i skråtaket ...

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 08-11-06, 10:55   #19
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du gardiner?

godt spørsmål.

Vi har en liftgardin i stuen..

Dvs. vi har store skyvedører (vinduer) -- som tar halve stueveggen. Disse er gardinfrie.. vi har ett vindu, mottsatt side av stuen som er "normalt" (a - la soverommsvindu i størrelse) dette har vi en liftgardin på (fra Åhlens- ensfarget og oppheng av knuter)

De to andre vinduene vi har i stuen , er lange og smale og kler ikke gardiner.


Må jo føye til at vi har lite innsyn. Hagen foran huset , så det måtte evt være kikkere dersom noen vil se

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-06, 10:56   #20
Garbella
Til tider hjulbeint
 
Garbella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.876
Blogginnlegg: 45
Garbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt likt
Standard

Sv: Har du gardiner?

Ja, jeg må ha gardiner ellers kan en rekke mennesker se inn i leiligheten min om kvelden. For ikke å snakke om at jeg ser rett inn i deres soverom!

Garbella er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:51.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no