Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Har du gardiner?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-11-06, 19:48   #41
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du gardiner?

Jeg er ikke fan av minimalisme og heller ikke fan av gardiner og persienner. Vi har gardiner på soverommene, og det er det.

Etter rehabiliteringen får vi flotte, store vinduer uten belistning og ikke tal om om jeg vil skjule slikt bak gardiner. Soverommene skal da ha liftgardiner og kjellerstua må dessverre ha lystett gardin på grunn av storskjermen som skal flytte inn der.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-06, 19:49   #42
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du gardiner?

Du må være blomsterekspert, Hønni. Jeg har lært at gullranker ikke vil vokse på yttervegger. Dine er jo flotte.

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-06, 19:51   #43
Mica
Djevelsk
 
Mica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 367
Mica er populærMica er populærMica er populærMica er populærMica er populær
Standard

Sv: Har du gardiner?

Opprinnelig lagt inn av kisha, her.

Du må være blomsterekspert, Hønni. Jeg har lært at gullranker ikke vil vokse på yttervegger. Dine er jo flotte.

utrolig (jeg har enda ikke fått en plante til å overleve i mitt hus... )

__________________
Mica
Mica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-06, 20:03   #44
Hønni
 
Hønni sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.317
Blogginnlegg: 38
Hønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du gardiner?

Opprinnelig lagt inn av kisha, her.

Du må være blomsterekspert, Hønni. Jeg har lært at gullranker ikke vil vokse på yttervegger. Dine er jo flotte.

Jeg er absolutt ingen ekspert. Men disse liker visst min noe uoppmerksomme kjærlighet

__________________
Gutta (02) og Lillesøster (06)


Hønni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-06, 20:06   #45
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du gardiner?

Både og.. på de store vinduene våre har jeg på noen lange gardiner, og på noen lift (kjøkknet).
Feks her:


Men vi har en del 50´ vindu, både stående og liggende - og de har vi ikke gardiner på.. (ser et lite vindu på bildet over )


Her er huset utvendig (ikke helt ferdig enda heller gitt ) - og på de småvinduene vi ser der er det ikke gardiner..

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.

Sist redigert av Nessie : 08-11-06 kl 20:12.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-06, 20:07   #46
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du gardiner?

Forøvrig bor jeg på bygda, uten naboer.. så her går vi naken uten å trekke for gardinene

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-06, 20:09   #47
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du gardiner?

Opprinnelig lagt inn av guniss, her.

Forøvrig bor jeg på bygda, uten naboer.. så her går vi naken uten å trekke for gardinene

Vi bor ikke på landet. Vi liker bare å vise oss frem.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-06, 20:18   #48
Vanilja
Ikke fullt så fin
 
Vanilja sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 2.288
Blogginnlegg: 13
Vanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt likt
Standard

Sv: Har du gardiner?

Vi har gardiner. Men jeg er ikke så veldig flink til å trekke de for når jeg flyr rundt omkring i nettoen. (Vil ikke helt innse at jeg bor i et byggefelt med studentboliger.)

__________________
Det er så lite som skal til for at en dag skal skinne.
Et solstreif i form av et smil så har du gleden inne.
- Jessica
Vanilja er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-06, 20:35   #49
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.692
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du gardiner?

Hadde ikke før, men ble lei av de nakne vinduene og skaffet meg gardiner etter at vi flyttet sist. Gardiner på soverommet, derimot... Har bare ikke fått sydd de opp enda. (Men det er i 2. et og har utvendige persienner, altså)

Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-06, 21:03   #50
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du gardiner?

Da jeg gikk tur i går morges tenkte jeg på noe. Mange har alle gardinene trukket for. Er det ikke fryktelig ubehagelig å sitte bak disse gardinene? Vi har grønn presenning foran to vinduer nå og jeg føler virkelig meg fanget.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-06, 21:10   #51
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.692
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du gardiner?

Opprinnelig lagt inn av Berglijot, her.

Da jeg gikk tur i går morges tenkte jeg på noe. Mange har alle gardinene trukket for. Er det ikke fryktelig ubehagelig å sitte bak disse gardinene? Vi har grønn presenning foran to vinduer nå og jeg føler virkelig meg fanget.

Sambo trekker for, og jeg trekker fra. Har bare persienner der det er innsyn fra naboen. Jeg vil kunne se ut.

Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-06, 21:48   #52
tinkadott
prøver å være tål***ig
 
tinkadott sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.785
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du gardiner?

Gardiner her ja, bortsett fra på badet. Der har vi tre persienner som er nede hele tiden.

__________________
hilsen tinkadott
gutt-98, jente -01, jente -04
tinkadott er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-06, 21:53   #53
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.630
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du gardiner?

Opprinnelig lagt inn av Eia, her.

Persienner på kjøkken og i stue, gardiner på soverommene. Jeg liker litt minimalisme.

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-06, 21:56   #54
mumrik
Egenial
 
mumrik sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 1.570
mumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt likt
Standard

Sv: Har du gardiner?

Panelgardiner på stua, persinner på kjøkkenet og hva som helst som holder lyset ute om sommeren på soverommet.

mumrik er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-06, 22:00   #55
Gri
Bør lage seg en tittel selv
 
Gri sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.507
Gri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt likt
Standard

Sv: Har du gardiner?

Vi har gardiner på nokre rom, og skal ha på resten også... går ikkje alltid så fort. FLytta hit i juli. Vi har persienner på dei roma uten, så det går så bra så lenge.

Gri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-06, 22:07   #56
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du gardiner?

I stua har vi nå kraftige tette gyldenbeige gardiner, og stua ble helt annerledes når de kom opp. Lys toscana-veggen ble bare lekker.

På kjøkkenet har vi tette (bæsje) brune lingardiner (offwhite liftgardin i vinduet for å skjerme mot solen.

Barnerommene har lystette rullgardiner og bomullsgardiner.

Soverommet vårt har to vinduer med lyse trepersienner og lyse, lette og fotside gardiner.

Baderommet oppe har ikke gardin, fordi det er et takvindu. Men solskjermingen er nede på utsiden fordi man faktisk kan se inn når man går nedover bakken. Utrolig hvor synlig alt er når det er mørkt ute og lyst inne . Jeg skal sy en hvit rullgardin.

Lilledoen har liftgardin i thaisilke.

Vaskerom/bad har offwhiteliftgardin.

Gang/hall har gardiner etter sesongene. Lyst og lett med maritime motiver vår og sommer. Mørkere og tettere høst og vinter (selvfølgelig julegardiner til jul).

Vinduene våre er bredere enn de er høye og kler ikke så godt paneler, da må jeg henge gardinstengene ved taklistene for å få vinduene til å virke høyere.

Vinduene er veldig pene, og spesielt på kjøkkenet og i lillestua kan jeg godt være uten gardiner.
Når det blir tidlig mørkt liker jeg å gjøre de svarte vindusflatene mindre.

gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-06, 22:17   #57
Kaz
Juba Juba
 
Kaz sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.576
Kaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Har du gardiner?

Jeg har ikke gardiner på stua,vi har ingen gjenboere, og har to flotte store vinduer som slipper inn masse lys, det er noe av det beste ved vår leilighet synes jeg.
Vi flyttet inn her på høsten, og vinduene var helt bare helt til våren kom og sola fortsatt sto høyt til middagstider. Da kjøpte vi persienner, fordi vi innså at uten ville noen alltid spise med sola rett i ansiktet.

Jeg tror det handler litt om hva du er vant til også, vi hadde ikke gardiner hjemme, bortsett fra soverommet.

Kaz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-06, 22:30   #58
mosol
Nytt år, nye muligheter
 
mosol sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.953
Blogginnlegg: 54
mosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Har du gardiner?

Opprinnelig lagt inn av Mica, her.

Vi har enda ikke gardiner oppe i stua, det skyldes at stua bare har vært ferdig oppusset i 6 mnd (ting tar tid) og at vinduene er vanskelige mtp gardiner. Det ene vinduet + verandadør er 3,5 meter og det andre vinduet er 4,5 meter.

Godt å høre at det finnes flere kjappinger Vi er ikke spesielt minimalistiske, og heller ikke spesielt stilsikre, men selv om vi flyttet inn i februar fremstår fremdeles huset vårt som veldig hvitt og rent uten gardiner og bilder på veggene... Vi har fått laget og montert plissegardiner til de store stuevinduene, men må ha noen gardiner som demper den hvite følelsen litt. Mest som pynt der vi har plissegardiner, og ellers funksjonelt. Vi har foreløpige rullegardiner på soverommene, og jeg ønsker meg trepersienne på kjøkkenet. Kanskje jeg skal få fingeren ut og kjøpe stoff i helgen. Symaskinen står jo klar!

mosol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-06, 09:44   #59
maribo
Alltid like optimist
 
maribo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Orkdal
Innlegg: 2.603
maribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Har du gardiner?

Jeg har gardiner. I huset mitt passer det ikke uten, rett og slett. I tillegg hjelper gardiner å holde bedre støynivå og slipper ikke inn så mye kulde gjennom vinduene

__________________
Maribo og 3 tuller(00, 02, 06)
maribo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-06, 09:56   #60
Claire
Sær og kresen
 
Claire sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.587
Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du gardiner?

Jeg har visst det. Det tok lang tid, men til slutt insisterte min mor på å sy gardiner, så da lot jeg det stå til. Gardiner har aldri blitt prioritert, av en eller annen grunn.

__________________
You don't have to be black to sing the blues
From what I gather all you got to be is blue
(Joan Baez)
Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:38.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no