Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Observatørens hustråd

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-07-08, 16:21   #41
Kneazle
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Observatørens hustråd

Denne passer kanskje til det bruksområdet du beskriver. Men det er jo en helt annen stil enn Hemnes, da. Og mye dyrere.
Jeg hadde nok gått for en mer hjemmesnekra løsning, á la aC eller Malena.

  Svar med sitat
Gammel 06-07-08, 16:25   #42
Malus
lurer
 
Malus sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Her og der
Innlegg: 3.842
Malus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Observatørens hustråd

Velkommen i klubben for oss med gamle hus
Kjempefint hus! Vil du avslører hvor det er hen?

__________________
Tre fininger : 07 - 09 - 11
Malus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-08, 16:29   #43
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.683
Blogginnlegg: 17
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Observatørens hustråd

Opprinnelig lagt inn av Emma, her.

Denne passer kanskje til det bruksområdet du beskriver. Men det er jo en helt annen stil enn Hemnes, da. Og mye dyrere.
Jeg hadde nok gått for en mer hjemmesnekra løsning, á la aC eller Malena.

Hm. Fin benk, men jeg tror det blir feil stil. Dette skal bli tilbake til begynnelsen av 1900-tallet møter moderne fasiliteter. Håndverk koster jo såpass når de blir laget individuelt.. Skal lagre linken! Takk!

__________________
08.05 | 06.12
Observatøren er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 06-07-08, 16:31   #44
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.683
Blogginnlegg: 17
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Observatørens hustråd

Opprinnelig lagt inn av zol, her.

Hva skjedde med avslapning i kjellerstue-planen?

Joda, det er fortsatt en plan, men det må være noe i 1. etasje i starten, siden vi kommer til å bruke kjelleren som delvis brakke en stund.

__________________
08.05 | 06.12
Observatøren er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 06-07-08, 16:42   #45
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.173
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Observatørens hustråd

Så spennende og gøy.

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-08, 16:55   #46
Martis
Ute på tur
 
Martis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.408
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Observatørens hustråd

Så utrolig morsomt og artig hus! Grattis.

Jeg syns hvitt er veldig fint på gamle hus.

__________________
I have learned that to be with those I like is enough.
Martis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-08, 20:13   #47
Malus
lurer
 
Malus sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Her og der
Innlegg: 3.842
Malus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Observatørens hustråd

Har du sett denne siden om gamle trehus, og deres råd vedr. farger:
http://www.gamletrehus.no/articles.php?id=22

Er enig med "fagfolk" i at man skal prøve å bevare stil mest mulig, men samtidig så skal man bo og trives i huset sitt, og da må det være lov å ta noen egne valg også.
Vi kommer til å male (vegg + vinduer) helt hvitt (eggehvit). På mer "pynta" hus som ditt, syns jeg også det kan være fint med en brekkfarge på detaljer.

__________________
Tre fininger : 07 - 09 - 11
Malus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-08, 08:48   #48
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Observatørens hustråd

Jeg ville definitivt bygget min egen slagbenk/dagseng.. Da vil den passe inn i rommet, samtidig som den ikke blir for ruvende.

__________________
10.09 01.13
Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-08, 01:38   #49
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.683
Blogginnlegg: 17
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Observatørens hustråd

Var det noen som sa ferie?

I dag var jeg på ny i huset (sammen med en liten Jojo - snart 3 år og papegøye). Jeg glemte målebånd, men har laget romskjemaer, og tenkt-tenkt-tenkt, ialle fall så mye jeg klarer å tenke når jeg ikke kan høre mine egne tanker.

Besøk fikk vi også.

Litt bilder:


Det vakre vinduet. Jeg må finne en tapet som står godt til dette vinduet. Det er i et kabinett, en opphøyet del av stuen som skal bli daybed...





Kjøkkenet...
Her skal gulvet bort, og det skal legges flis med varmekabel under. Jeg tenkte først gammeldags sjakkmønstret, men får se om det kan bli sandstensfarget istedenfor.



Noen likte rosa i dette huset, gitt. Her skal det slipes og males. Taket skal antakeligvis kles med gips, og ny belysning. Trappen blir nok hvit, ikke brun som den er nå. Antikkhvit med grå/evt brune detaljer.
Jeg har falt litt for disse flisene til ganggulvet:

__________________
08.05 | 06.12

Sist redigert av Observatøren : 21-07-08 kl 01:44.
Observatøren er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 21-07-08, 01:39   #50
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.683
Blogginnlegg: 17
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Observatørens hustråd



Her blir vår nye stue. Etter å ha sjekket litt høyder i dag, må vi antakeligvis pigge opp gulvet. Det ser nå mørkt ut, men halve veggen fjernes, og et nytt tilbygg kommer til. Skal godsnakke litt med arkitekten, slik at vi får overlys.



Dette var dusjen til tidligere eier. Jeg sier bare Grøss.





Og så et bilde av min lille hjelper.

__________________
08.05 | 06.12

Sist redigert av Observatøren : 21-07-08 kl 01:47.
Observatøren er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 21-07-08, 01:42   #51
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Observatørens hustråd

Dette blir virkelig spennende å følge med på. Vinduene var nydelige! Lille Jojo også.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-08, 10:19   #52
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Observatørens hustråd

Spennende. Var huset, øh, bebodd frem til salget?

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-08, 10:21   #53
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.283
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Observatørens hustråd

Så stor lille hjelper har blitt!

Jeg gleder meg til det en vakker dag blir oss to Observatøren, da stemmer jeg for at det blir "your place, not mine"!

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-08, 10:27   #54
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Observatørens hustråd

Det må jeg si, et bad med alle bekvemmeligheter. :grøss:
Blir spennende å følge dere videre.

__________________
Gullet -63, M -87, W - 01. lille E -03
gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-08, 10:28   #55
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.683
Blogginnlegg: 17
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Observatørens hustråd

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Spennende. Var huset, øh, bebodd frem til salget?

Ja.

Av en enstøing som bodde der hele livet. Alene. Bjørka utenfor var hans konfirmasjonspresang.

Vi fikk forresten nøklene i forrige uke. Sa jeg nøkler - hils på denne:

__________________
08.05 | 06.12
Observatøren er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 21-07-08, 10:38   #56
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Observatørens hustråd

For noen vinduer du har !!!
Det kommer til å bli utrolig fint - her snakker vi etter min oppfatning om et hus med sjel.
Har også gammelt hus, og ville ikke byttet det mot et nytt.

  Svar med sitat
Gammel 21-07-08, 11:12   #57
Hobbes
Snikende tiger
 
Hobbes sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.015
Blogginnlegg: 232
Hobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Observatørens hustråd

Barselkaffeslaberas hos Observatøren. :drømmer:

__________________
Chocolate is the answer. Who cares what the question is.
Hobbes er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-08, 11:23   #58
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Observatørens hustråd

Jeg har drømt om huset i natt .

Tomta var fantastisk. En del av detaljene på huset også. At noen faktisk har bodd i huset er skremmende. Som jeg sa da vi var innom i går; hadde hvemsomhelst andre kjøpt dette ville jeg vært skeptisk - men ikke dere. Jeg gleder meg villt til å se hva dere får til, og til å komme på julebesøk til Nye Vraa.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-08, 20:31   #59
Malus
lurer
 
Malus sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Her og der
Innlegg: 3.842
Malus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Observatørens hustråd

Ojoj. Her ser jeg mye arbeid, men det kommer til å bli et kjempefint og sjarmerende hus! Masse lykke til! Av er faring vet jeg at det blir oppturer og nedturer, men det er utrolig artig å lage seg et hjem med sjel, som et ferdighus aldri kan tilby : Gleder me til å følge med.

__________________
Tre fininger : 07 - 09 - 11
Malus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-08, 20:41   #60
Superior
Tilpasser tittel
 
Superior sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.979
Blogginnlegg: 34
Superior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Observatørens hustråd

Så spennende! Det ser veldig sjarmerende ut

__________________
Født 00, 02, 06-07 Minstemann, 12 og 15
Superior er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
gal, hus, oppussing

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no