Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva tenker du når du ser en ung, gravid jente med et vinglass i hånden?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-11-06, 20:25   #1
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.791
Blogginnlegg: 13
Bokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt av
Standard

Hva tenker du når du ser en ung, gravid jente med et vinglass i hånden?

Ja, det lurer jeg på.


Den beskrivelsen passet nemlig på meg i går kveld, da vi var og så Chess. Riktignok er jeg ikke like ung som jeg ser ut til, og vinen var alkoholfri. Men jeg tror jeg fikk verdensrekord i antall stygge blikk. Jeg angret som en hund på at jeg ikke kjøpte brus i stedet, men det får jeg så sinnsykt halsbrann av...

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-06, 20:31   #2
daffy
Bør lage seg en tittel selv
 
daffy sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.451
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva tenker du da du ser en ung, gravid jente med et vinglass i hånden?

Jeg ville tenkt, "jøss hun er modig som trosser alle de stygge blikkene hun får nå"!

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-06, 20:32   #3
Søster
kåt vikingbrud
 
Søster sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.505
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva tenker du da du ser en ung, gravid jente med et vinglass i hånden?

Jeg tenker at det er selvsagt alkofri eller druejuice.

__________________
Søster er lett å begeistre

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.
Søster er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-06, 20:32   #4
Oncidium
Nybegynner
 
Oncidium sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2
Oncidium har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Hva tenker du når du ser en ung, gravid jente med et vinglass i hånden?

Ved første øyekast, hadde jeg nok blunket litt. For så i neste øyeblikk
tenke at det sikkert (forhåpentligvis) er alkoholfritt.

Koste meg masse med alkoholfritt, da jeg gikk gravid. Og fikk masse
stygge blikk.....

Oncidium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-06, 20:34   #5
Mikkeline
Flax
 
Mikkeline sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 5.705
Mikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva tenker du når du ser en ung, gravid jente med et vinglass i hånden?

Med mindre den unge damen hadde ravet rundt, så hadde jeg neppe tenkt særlig over det (kanskje fordi det ligger i bakhodet at det sannsynligvis måtte være alkoholfritt)

Mikkeline er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-06, 20:36   #6
Vimsen
"De"
 
Vimsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.520
Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva tenker du da du ser en ung, gravid jente med et vinglass i hånden?

Jeg ville ha vært sikker på at det var alkofritt.

__________________
Effektivitet er intelligent latskap.
Vimsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-06, 20:38   #7
Myrsnipa
Pen. Så det så.
 
Myrsnipa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.525
Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva tenker du da du ser en ung, gravid jente med et vinglass i hånden?

Opprinnelig lagt inn av søster, her.

Jeg tenker at det er selvsagt alkofri eller druejuice.

Jeg også.

__________________
Whatever Your Mind Can Conceive, and Believe, the Mind can Achieve- Napoleon Hill
Myrsnipa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-06, 20:40   #8
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.216
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva tenker du når du ser en ung, gravid jente med et vinglass i hånden?

Opprinnelig lagt inn av Mikkeline, her.

Med mindre den unge damen hadde ravet rundt, så hadde jeg neppe tenkt særlig over det (kanskje fordi det ligger i bakhodet at det sannsynligvis måtte være alkoholfritt)

Jupp.

Men merkelig det der. Før jeg selv var gravid (og drakk alkoholfri vin) tenkte jeg nok mitt. Men nå som jeg har "been there, done that" enser det meg ikke i det hele tatt.

Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-06, 20:41   #9
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva tenker du når du ser en ung, gravid jente med et vinglass i hånden?

Det er rett og slett ikke noe jeg har med å gjøre. Det er ikke lenge siden to gravide damer satt på tv og sa at det var sunt å drikke et glass vin. Dessuten tror jeg ikke et glass tar skade. De stopper vel av seg selv, jeg tror neppe du greier å få ned noe mere enn et glass uansett.

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-06, 20:42   #10
Isa
--
 
Isa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.041
Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva tenker du når du ser en ung, gravid jente med et vinglass i hånden?

Hadde du hatt en røyk i den andre hånden hadde jeg nok trodd det var rødvin gitt :fordomsfull:

Men egentlig så tror jeg ikke jeg hadde lagt så veldig mye til en fremmed gravid dame med hverken det ene eller det andre i glasset.

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-06, 20:44   #11
HP
Administrator
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 13.952
Blogginnlegg: 6
HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva tenker du når du ser en ung, gravid jente med et vinglass i hånden?

Jeg hadde antatt at vinen var alkoholfri. Hvis jeg hadde pratet med vedkommende så hadde jeg spurt hvor jeg også kunne få tak i alkoholfri vin; hvis jeg ikke allerede hadde hatt et glass selv da.

HP er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-06, 20:49   #12
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.712
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva tenker du når du ser en ung, gravid jente med et vinglass i hånden?

Jeg hadde blitt sur og en anelse bitter.
Ikke fordi du var ung, men fordi jeg ikke hadde tenkt tanken på at det var alkoholfri vin.
Gravide (som jeg ikke kjenner, vel og merke) fremkaller en slags sjalusi hos meg fortiden, og særlig damer jeg anser for å være uansvarlig gravide.
Helt bak mål selvsagt, men det henger jo sammen med situasjonen vår.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-06, 20:54   #13
malena
 
malena sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.843
malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva tenker du når du ser en ung, gravid jente med et vinglass i hånden?

Opprinnelig lagt inn av kisha, her.

Det er rett og slett ikke noe jeg har med å gjøre. Det er ikke lenge siden to gravide damer satt på tv og sa at det var sunt å drikke et glass vin. Dessuten tror jeg ikke et glass tar skade. De stopper vel av seg selv, jeg tror neppe du greier å få ned noe mere enn et glass uansett.

Signerer denne!
Hadde forresten et par turer på polet med struttemage, kjøpte vin til/for andre. Da fikk jeg merke de lange blikkene

__________________
Gutta 2003 og 2005
malena er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-06, 21:30   #14
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.044
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva tenker du når du ser en ung, gravid jente med et vinglass i hånden?

Må ærlig innrømme at jeg vet ikke hvordan jeg ville reagert, men mest sannsynlig ville jeg ikke merket det/tenkt over det engang.
Jeg har helt sikkert i mitt liv til nå sett en gravid person med et vinglass, men kan ikke si det med sikkerhet for jeg har i allefall ikke reagert på det på en måte som får meg til å huske det.

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-06, 21:40   #15
Marit K
Carve canem
 
Marit K sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 6.446
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva tenker du når du ser en ung, gravid jente med et vinglass i hånden?

Hadde jeg i det hele tatt lagt merke til glasset, så ville jeg tenkt at det sikkert ikke var alkohol i drinken, og at om det var det, så trengte det jo ikke være ditt glass …

__________________
I et moderne massesamfunn burde det være like selvfølgelig å lese for sine barn
som det er å pusse tennene deres -Jostein Gaarder

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-06, 21:50   #16
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.297
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva tenker du når du ser en ung, gravid jente med et vinglass i hånden?

Jeg hadde tenkt at du var domm som et brø.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-06, 22:50   #17
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.791
Blogginnlegg: 13
Bokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva tenker du når du ser en ung, gravid jente med et vinglass i hånden?

Da kan jeg trygt treffe andre FP-foreldre og drikke Ariel i alle fall.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-06, 23:08   #18
m|nken
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.428
m|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva tenker du når du ser en ung, gravid jente med et vinglass i hånden?

Jeg hadde nok inderlig håpet at du hadde drukket alkoholfritt, jeg kunne nok hatt noen svarte skyer bak øynene også. Men jeg hadde aldri sendt deg lange sure blikk.

Jeg har jobbet en god del med barn som har vært alkoholskadet, så jeg er veldig personlig engasjert i problemstillingen.

Og angående dette og "bare" drikke et glass: Hva skyldes det at enkelte synes det er greit at et bittelite foster som produserer flere hundre celler i timen, skal drikke fostervann med alkohol? Dere er klare over at alkoholen er teratogen? Altså, den dreper celler i vekst. Foster i en så ekstremt viktig utviklingsfase bør slippe alkohol, samme om det gjelder et glass eller hundre.

m|nken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-06, 23:20   #19
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.804
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva tenker du når du ser en ung, gravid jente med et vinglass i hånden?

Jeg hadde nok tenkt at jeg håpet damen drakk alkoholfritt.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-06, 00:20   #20
AvivA
Prøver så godt jeg kan :)
 
AvivA sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
Innlegg: 389
AvivA er litt kulAvivA er litt kul
Standard

Sv: Hva tenker du når du ser en ung, gravid jente med et vinglass i hånden?

Man kan aldri vite hva en person drikker uansett farge osv. Det kan være så mangt. Lukten derimot kan fortelle deg mer. Men hvorfor kunne ikke overskriften heller vært "hva tenker du hvis du ser en gravid jente med et glass vin i hånden". For det er veldig mange unge som aldri rører alkohol i graviditeten uansett. Når jeg gikk gravid var det faktisk den unge garden som fortalte meg hvor utrolig farlig det var å drikke under graviditet og ikke minst røyke, mens den eldre garde heller spurte ofte hvorfor jeg ikke tok meg et glass vin nå og da. Men nå skal det sies at jeg aldri drakk under svangerskapet, men desverre var jeg litt mer slurvete med røyken, men jeg klarte å slutte Desverre begynt igjen.... Og du dyre hvor jeg angrer på det nå! Men en dag kommer viljestyrken tilbake og da sier vi stopp for andre gang!

AvivA er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no