Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Vi som vokste opp i forrige århundre

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-11-06, 20:14   #21
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.396
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vi som vokste opp i forrige århundre

Jaja, verden har jo bevist at det ikke en gang bare var de lureste/peneste/klokeste som overlevde.






Men det er ei morsom liste da. Dersom en ikke leser den for ukritisk.

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-06, 20:22   #22
Myrsnipa
Pen. Så det så.
 
Myrsnipa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.525
Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vi som vokste opp i forrige århundre

Opprinnelig lagt inn av tink, her.



Men det er ei morsom liste da. Dersom en ikke leser den for ukritisk.

Eller for kritisk.

__________________
Whatever Your Mind Can Conceive, and Believe, the Mind can Achieve- Napoleon Hill
Myrsnipa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-06, 19:57   #23
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.044
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Vi som vokste opp i forrige århundre

Om man ikke tar listen for bokstavlig så gir en et pekepinn om at barna i mye større grad blri "pakket inn i bomull" nå.

Før var det trær å klatre i, nå skal de hugges ned så barn ikke skader seg.

Da jeg var liten så ble mestepaten av fritiden brukt til å leke med andre barn, mens barn i dag ikke klarer å finne på noe uten at det er organisert.

Ikke dermed sagt at man skal kutte ut hjem og bilsikring.

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-06, 20:41   #24
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vi som vokste opp i forrige århundre

For noen år siden ble all ssanden på lekeplassene byttet ut med "EU-sand". Det var er EU-direktiv som ble vedtatt. Like etter at utskiftinga var gjort her i området, var jeg på ferie i Spania. Der var betong med grønt filtbelegg under huskene.
Det var visst bare vi som fulgte det rådet?

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-06, 20:55   #25
gurgle
Inhabil
 
gurgle sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.569
gurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populær
Standard

Sv: Vi som vokste opp i forrige århundre

Denne har jeg lest mange ganger, og syns ikke den er spesielt morsom. Blir omtrent som hun gærne svenskebærta som mener at røyking i svangerskapet ikke er så ille fordi hun har røyka i alle sine 9 svangerskap og det har gått "helt fint"! (Husker ikke hva hun heter, har nok fortrengt det)


Opprinnelig lagt inn av kisha, her.

Cola-halvøya

CocaCola-halvøya, eller? (Jeg minnes dog noen prøvespregninger på Kolahalvøya)

__________________
-gurgle
gurgle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-06, 20:56   #26
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vi som vokste opp i forrige århundre

Opprinnelig lagt inn av gurgle, her.

CocaCola-halvøya, eller? (Jeg minnes dog noen prøvespregninger på Kolahalvøya)

Javel, da.

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-06, 20:57   #27
gurgle
Inhabil
 
gurgle sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.569
gurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populær
Standard

Sv: Vi som vokste opp i forrige århundre

Opprinnelig lagt inn av kisha, her.

Javel, da.

Ikke meningen å være ekkel altså, jeg bare klarte ikke å la være...

__________________
-gurgle
gurgle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-06, 20:59   #28
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vi som vokste opp i forrige århundre

Opprinnelig lagt inn av gurgle, her.

Ikke meningen å være ekkel altså, jeg bare klarte ikke å la være...

Jeg må heller bruke firefox, der har jeg stavekontroll.

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-06, 21:20   #29
amo
Bør lage seg en tittel selv
 
amo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.506
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vi som vokste opp i forrige århundre

Er nok litt sannhet i den ja
Det jeg synes er det skummleste i dag, er narkotika! Det var narkotika da vi vokste opp også, men mye mer gjennomsiktige miljøer enn i dag.
I dag virker det som det "slår" ned hvor som helst. Man kan forbygge å forberede seg så godt man kan, men likevel så virker det som aksepten og risikoen for at barn prøver det i en eller annen for er stor. Det skremmer meg.

__________________
De tre håpefulle

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-06, 21:44   #30
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.136
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vi som vokste opp i forrige århundre

Opprinnelig lagt inn av amo, her.

Er nok litt sannhet i den ja
Det jeg synes er det skummleste i dag, er narkotika! Det var narkotika da vi vokste opp også, men mye mer gjennomsiktige miljøer enn i dag.
I dag virker det som det "slår" ned hvor som helst. Man kan forbygge å forberede seg så godt man kan, men likevel så virker det som aksepten og risikoen for at barn prøver det i en eller annen for er stor. Det skremmer meg.

Rent statistisk er alkoholen mye farligere enn narkoen. De drikker mer enn dobbelt så mye som det vi gjorde, drikker seg fullere, skader seg mer, går ut og fryser seg i hjel mer, blir voldtatt, voldtar, slåss og skader seg, kjører i fylla og begår kriminelle handlinger. Ja, og prøver man narkotika så gjøres det stort sett i fylla det også.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-06, 22:51   #31
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vi som vokste opp i forrige århundre

Polyanna, den diskusjonen har vi nettopp hatt. Den tar ikke jeg om igjen.

Men når det gjelder narkotika er det kommet mange farligere sorter nå enn da jeg var ung, og hippiene satt og spilte gitar i slottsparken, med blomsterranker rundt halsen.

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-06, 22:57   #32
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vi som vokste opp i forrige århundre

Hvor gammel er du, kisha? Trodde jeg var en av de gamle her, men hippiene med blomsterranker i slottsparken var en stund før min tid...

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-06, 22:58   #33
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vi som vokste opp i forrige århundre

Å, jeg har en del livserfaring.
Selv er jeg noen år yngre enn dem. Men jeg husker det godt.

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-06, 15:34   #34
Majsa
Quiet, please
 
Majsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.636
Blogginnlegg: 8
Majsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vi som vokste opp i forrige århundre

Opprinnelig lagt inn av kisha, her.

Å, jeg har en del livserfaring.

Sånn kan man jo også si det.
(Sorry, kunne ikke la vær. )

__________________
Majsa (1976), Mann (1969), Aurora(nov 2004) og Hannah(mai 2007)
Majsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:36.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no