Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Nydelige oste-chips (som potetgull, knekkebrød, nachos ...)

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-05-09, 08:55   #21
M&M
Superduper
 
M&M sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 1.241
M&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Nydelige oste-chips (som potetgull, knekkebrød, nachos ...)

Prøv høvlede skiver parmesanost med litt Maldonsalt på toppen.
Et par minutter i stekeovnen, (har aldri prøvd micro?) og fantastisk snacks som passer utmerket til et glass rødvin!

__________________
M(-04)&M(-07)
M&M er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-09, 16:01   #22
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.045
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Nydelige oste-chips (som potetgull, knekkebrød, nachos ...)

Sånn har jeg laget i mange år til meg selv når jeg er fysen.
Fant på det helt av meg selv også.
Eksen fikk dånedimpen hver gang jeg lagde det da.

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-09, 18:09   #23
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.688
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nydelige oste-chips (som potetgull, knekkebrød, nachos ...)

Dette er godt ja - Husker det gikk en reklamesnutt om denne oppskriften for mange herrens år siden. (Sikkert så lenge siden at TIne het Meieriet)

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-09, 18:18   #24
Skytte
Bør lage seg en tittel selv
 
Skytte sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.948
Blogginnlegg: 105
Skytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Nydelige oste-chips (som potetgull, knekkebrød, nachos ...)

Er det micro'en på full fress (har 750W) på vanlig program? Ikke grill eller noe sånn?

*nysgjerrig*

Skytte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-09, 18:42   #25
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.688
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nydelige oste-chips (som potetgull, knekkebrød, nachos ...)

Opprinnelig lagt inn av Skytte, her.

Er det micro'en på full fress (har 750W) på vanlig program? Ikke grill eller noe sånn?

*nysgjerrig*

Jupp!

Det er jo egentlig det samme prinisppet som om du har i brød for lenge i mikroen. Det blir hardt, sant?

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-09, 18:45   #26
Skytte
Bør lage seg en tittel selv
 
Skytte sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.948
Blogginnlegg: 105
Skytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Nydelige oste-chips (som potetgull, knekkebrød, nachos ...)

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Jupp!

Det er jo egentlig det samme prinisppet som om du har i brød for lenge i mikroen. Det blir hardt, sant?

Takk, takk, må testes.

Skytte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-09, 19:03   #27
Babe
Palliasjonsnurse
 
Babe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 2.510
Babe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt likt
Standard

Sv: Nydelige oste-chips (som potetgull, knekkebrød, nachos ...)

Mine blir for mye stekt med 3 min på full effekt de altså, da blir de brune og altfor sprø (man skulle ikke tro det gikk, men) - jeg har de på 1.45 - 2 min da blir de bedre, i mine øyne.

__________________
Babe - storesøs feb 1994 ♥, mellomsøs des 1996 ♥, lillesøs aug 2004 ♥ og lillebror des 2007 ♥
Babe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-09, 20:09   #28
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nydelige oste-chips (som potetgull, knekkebrød, nachos ...)

Ja mikroer er jo forskjellige, bare prøv dere frem, både med steketid, krydder og diverse.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-09, 21:09   #29
rajraj
*_*
 
rajraj sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Innlegg: 5.659
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Nydelige oste-chips (som potetgull, knekkebrød, nachos ...)

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Dette laget jeg masse på 80-tallet. Det er godt, ja. Veldig godt.

Jeg og ei venninne hang ved kjøkkenbenken deres og gumlet "ostesnacks" til det tøt ut av ørene våre. De var de eneste vi kjente som hadde micro.

__________________
2007 2010

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-05-09, 18:27   #30
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.786
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nydelige oste-chips (som potetgull, knekkebrød, nachos ...)

Nå tester man her. Jeg skal rødprikke deg herfra til evigheten om microen eksploderer.

__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-05-09, 18:31   #31
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nydelige oste-chips (som potetgull, knekkebrød, nachos ...)

Hvis mikroen eksploderer fordi du nuker osteskiver tror jeg heller du skal rødprikke Elkjøp eller noen andre, for da er det ikke meg eller osten sin feil, hvertfall.

Håhå det er så godt, jeg og mannen satte til livs en stor tallerken på fredag. Ganske mektige saker.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-05-09, 18:32   #32
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.786
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nydelige oste-chips (som potetgull, knekkebrød, nachos ...)

Å fytti det var godt.

__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-05-09, 18:33   #33
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nydelige oste-chips (som potetgull, knekkebrød, nachos ...)

Jahaa! De blir skikkelig sprø! Mine ble aldri så sprø i ovnen, de ble brent lenge før det. De blir faktisk enda bedre med litt havsalt eller maldonsalt på, og litt annet krydder. Jeg har prøvd med både paprika, salt og oregano. Sistnevnte var ikke så veldig godt, men paprika og pepper (ikke samtidig) var nam! Og litt salt på.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-05-09, 19:16   #34
Muskat
Bør lage seg en tittel selv
 
Muskat sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.817
Blogginnlegg: 23
Muskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Nydelige oste-chips (som potetgull, knekkebrød, nachos ...)

Hmm, jeg hadde mine i microen i to og et halvt minutt og det ble steinhardt, så jeg klarte såvidt å skrape løs noen smuler med en skarp kniv. Resten satt så innbrent i tallerkenen at hele skiten måtte kastes.

Muskat er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 25-05-09, 19:18   #35
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nydelige oste-chips (som potetgull, knekkebrød, nachos ...)

Så rart? Mine er inne i mellom 2,5 og 3 minutter og de blir helt perfekte. Prøv med halvannet minutt kanskje? Er det en gammel mikro?
Forresten, du må ha dem på bakepapir! Ellers vil de jo uansett henge fast i tallerkenen. Jeg har dem liggende på løst bakepapir i mikroen, bare skjærer det til.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-05-09, 20:32   #36
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.924
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nydelige oste-chips (som potetgull, knekkebrød, nachos ...)

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Så rart? Mine er inne i mellom 2,5 og 3 minutter og de blir helt perfekte. Prøv med halvannet minutt kanskje? Er det en gammel mikro?
Forresten, du må ha dem på bakepapir! Ellers vil de jo uansett henge fast i tallerkenen. Jeg har dem liggende på løst bakepapir i mikroen, bare skjærer det til.

De blir rett og slett bare inntørket ost på tallerkenen da. Og fantes ikke sprø i det hele tatt. Selv den enkleste oppskrift må jeg huske og lese veldig nøye. Oppå og under bakepapiret er visst vesentlig forskjellig. Av en eller annen grunn så tenkte jeg bare på baconet jeg pleier og putte i mikroen med tørkepapir oppå.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-05-09, 20:42   #37
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nydelige oste-chips (som potetgull, knekkebrød, nachos ...)

Prøv igjen du, OPPÅ bakepapir denne gangen. Fnis.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-05-09, 22:30   #38
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.089
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nydelige oste-chips (som potetgull, knekkebrød, nachos ...)

Dette var nammis, slafset i meg 6 skiver med paprika.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-05-09, 22:32   #39
saxpia
Aktiv
 
saxpia sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 232
saxpia er litt kul
Standard

Sv: Nydelige oste-chips (som potetgull, knekkebrød, nachos ...)

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Prøv igjen du, OPPÅ bakepapir denne gangen. Fnis.




Disse er kjempegode, ja

Hadde de til tacoen på lørdagen

saxpia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-05-09, 23:07   #40
Muskat
Bør lage seg en tittel selv
 
Muskat sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.817
Blogginnlegg: 23
Muskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Nydelige oste-chips (som potetgull, knekkebrød, nachos ...)

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Forresten, du må ha dem på bakepapir! Ellers vil de jo uansett henge fast i tallerkenen.

Ahaaa, bakepapir ja! Kanskje lese oppskriften litt grundigere neste gang. Jaja, en tallerken fattigere men like blid!

Muskat er aktiv nå   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no