Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning

Har dere noen kloke ord som betyr noe for dere?

Kultur og underholdning Litteratur, film, tv-serier, kunst, teater, revyer og annen kulturell aktivitet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-02-08, 00:31   #1
Jessica
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Innlegg: 6.122
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Har dere noen kloke ord som betyr noe for dere?

Jeg lurer på om dere har noen kloke ord som betyr noe for dere?

Jeg har det som står under her

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-08, 09:46   #2
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.823
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har dere noen kloke ord som betyr noe for dere?

Jeg tror på raushet, toleranse og optimisme i hverdagen. Nedenfor står det som jeg har i signaturen min på NM, der summeres det godt opp synes jeg.

Er man litt munter av sans og sinn, går gjennom livet med søkende trinn,
gleder seg litt over andres hell- da kommer lykken helt av seg selv

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-08, 10:00   #3
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet
 
Hasselnøtt sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.207
Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Har dere noen kloke ord som betyr noe for dere?

Man ber ikke om medvind, man lærer seg å seile.

Det prøver jeg å tenke på fra tid til annen; at det hjelper lite å ønske at verden var anderledes, det beste man kan gjøre er å takle tilværelsen sånn den er.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-08, 10:09   #4
Kaija
WF: Sausnebbet
 
Kaija sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.853
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har dere noen kloke ord som betyr noe for dere?

Bestefars sang har jeg med meg. Jeg er ikke alltid snill, men en kan jo i hvert fall prøve:

Ja, å ja, det er best å være snill.
Ja, å ja, det er best å være snill.
De slemme kan si meg hva de vil,
men jeg vet det er best å være snill.

Og Astrid Lindgrens vakre ord. De traff meg rett i hjertet da jeg leste dem som student. Den gaven har jeg nytt godt av hele livet, og det å kunne gi det videre til barna mine er blitt veldig viktig.:

Å mektige feer! Gi mitt barn i faddergave ikke bare helse og skjønnhet og rikdom og alt det der som dere pleier å komme stikkende med. Gi mitt barn lesehunger, det ber jeg om med brennende hjerte. For jeg vil så gjerne at mitt barn skal få i sin hånd nøkkelen til eventyrlandet, hvor man kan hente den skjønneste av alle gleder - slik burde hver eneste mamma tenke!

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-08, 10:24   #5
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.126
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har dere noen kloke ord som betyr noe for dere?

Opprinnelig lagt inn av Hasselnøtt, her.

Man ber ikke om medvind, man lærer seg å seile.

Det prøver jeg å tenke på fra tid til annen; at det hjelper lite å ønske at verden var anderledes, det beste man kan gjøre er å takle tilværelsen sånn den er.

Jepp, litt som min signatur gjennom mange år.
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-08, 22:35   #6
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Har dere noen kloke ord som betyr noe for dere?

Jeg har en sang som har betydd mye for meg, den er av Louis Jacoby. Den handler om det å ha småbarn. Refrenget er som så:
Husk at denne dan skal du ta vare på, den forsvinner gjennom fingra dine nå, en dag vil du savne slitet, da er det forsent å vite: det er du som gjør din dag og tinning grå.

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-08, 22:53   #7
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.481
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har dere noen kloke ord som betyr noe for dere?

Jeg liker veldig godt dette: "Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts." Winston Churchill

For min del er det slik jeg tenker på verden. Det at man er villig til å legge ned arbeid er det som teller. Ikke hell og lykke, eller det at man er pen, eller smart, eller rik. Til syvende og sist går det på ren og skjær vilje.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-08, 23:17   #8
Imma
Ikke altetende
 
Imma sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 2.655
Imma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Har dere noen kloke ord som betyr noe for dere?

"Urettferdig? Ufortjent? Vær takknemlig for at du ikke alltid får som fortjent. "

Imma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-08, 23:25   #9
kie
weird
 
kie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.456
kie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har dere noen kloke ord som betyr noe for dere?

Min mor pleier å si at "Det kommer ingenting inn i en lukket hånd". Den synes jeg er fin.

__________________
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou
kie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-08, 23:32   #10
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.126
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har dere noen kloke ord som betyr noe for dere?

"Det er forskjell på et åpent sinn og høl i hue" er også et visdomsord jeg setter stor pris på.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-08, 23:39   #11
Zip
I farta!!
 
Zip sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.500
Blogginnlegg: 59
Zip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har dere noen kloke ord som betyr noe for dere?

Det som står i signaturen min

__________________
Strong is the new skinny
Zip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-08, 23:43   #12
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Har dere noen kloke ord som betyr noe for dere?

"Har du ikke noe konstruktivt å komme med, så hold kjeft".
Neida, jeg bare tuller.

Om de er så kloke vet jeg ikke, men mottoet mitt er at jeg kan få til alt jeg vil, bare jeg vil det sterkt nok. "Det du vil får du til"
Et annet motto er at alt som ikke tar livet av meg blir jeg sterkere av.

  Svar med sitat
Gammel 01-03-08, 00:38   #13
Dali
Glad
 
Dali sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.857
Blogginnlegg: 33
Dali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Har dere noen kloke ord som betyr noe for dere?

I signaturen min står noen ord som betyr en del for meg i hverdagen min!

__________________
Eldsteturbo 06, lilleturbo 08, og sisteturbo september 11.
Dali er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-08, 00:45   #14
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.314
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har dere noen kloke ord som betyr noe for dere?

"America was often discovered before Columbus, but it was always hushed up". -Oscar Wilde.



Nei. Men jeg liker Skilpaddas forslag.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-08, 01:10   #15
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.808
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har dere noen kloke ord som betyr noe for dere?

"Vend ansiktet mot sola, så har du skyggene bak deg"... Disse ordene er jeg veldig glad i.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-08, 09:09   #16
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.205
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har dere noen kloke ord som betyr noe for dere?

For tiden:

This too shall pass.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-08, 09:12   #17
cilen
re:designer
 
cilen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.103
cilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har dere noen kloke ord som betyr noe for dere?

Man skal ikke plage andre, man skal være grei og snill.
Og forøvrig kan man gjøre som man vil..

Bombidibom!

cilen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-08, 09:23   #18
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.730
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har dere noen kloke ord som betyr noe for dere?

Jeg har prøvd å sette ord på dette selv, ved hjelp av et vers jeg skrev for et års tid siden. Jeg har bestemt meg for at jeg skal gjøre mitt beste for å kose meg i hverdagen, uansett hva slags utfordringer livet gir. Til syvende og sist handler det om hva man er villig til å kjempe for. Jeg vil ikke legge meg ned å gråte, jeg vil kjempe for min rett til å være lykkelig.

Her er verset:

"To små øyne blå så på meg og sa:
Gled deg nå, mamman min - smil og vær glad!
Jeg kan ikke være der, men du må leve nå.
Gjem meg så i hjertet ditt og prøv å forstå!
Jeg blir aldri borte, det tillater du aldri.
Smil for meg, le for meg og lev for meg!"

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-08, 09:50   #19
Tåtti
klossemajor
 
Tåtti sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Æ ser Stjørdal'n
Innlegg: 2.751
Tåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har dere noen kloke ord som betyr noe for dere?

Det er en lykke i livet
som ikke vendes til lede:
Det at du gleder en annen,
det er den eneste glede.

Det er en sorg i verden
som ingen tårer kan lette:
Den at det var for sent
da du skjønte dette.

Ingen kan resten av tiden
stå ved en grav og klage.
Døgnet har mange timer.
Året har mange dage.

Arnulf Øverland

Dette diktet sier mitt. Å glede andre, gjerne ved å finne på morsomheter, dikt eller en liten oppmerksomhet når ingen forventer det, gjør meg lykkelig.

__________________
Når de beste er spist, er de nest beste best.
Tåtti er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-08, 13:22   #20
Jessica
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Innlegg: 6.122
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Har dere noen kloke ord som betyr noe for dere?

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Jeg har prøvd å sette ord på dette selv, ved hjelp av et vers jeg skrev for et års tid siden. Jeg har bestemt meg for at jeg skal gjøre mitt beste for å kose meg i hverdagen, uansett hva slags utfordringer livet gir. Til syvende og sist handler det om hva man er villig til å kjempe for. Jeg vil ikke legge meg ned å gråte, jeg vil kjempe for min rett til å være lykkelig.

Her er verset:

"To små øyne blå så på meg og sa:
Gled deg nå, mamman min - smil og vær glad!
Jeg kan ikke være der, men du må leve nå.
Gjem meg så i hjertet ditt og prøv å forstå!
Jeg blir aldri borte, det tillater du aldri.
Smil for meg, le for meg og lev for meg!"

Utrolig fint dikt du har skrevet Blondie.

Verset ditt er sikkert en kjempefin trøst for mennesker i sorg. Ingen som dør ønsker at de som blir igjen skal slutte å leve......

Jeg har hørt et dikt som handler om å ikke prøve å forandre det man ikke kan forandre.....osv. Noen som har det?

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
dikt, kloke ord, sitater, visdomsord


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:40.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no