Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Får ungen din nudler?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-10-12, 09:24   #21
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.980
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Får ungen din nudler?

Opprinnelig lagt inn av GinaK, her.

JA, da er det vel denne ferdigpakken fra Mr. Lee du mener, som det bare er å helle kokt vann oppi?
Vet noen om det finnes noen annen sunnere type som kan has med på skolen?

Ja, jeg mener disse ferdigpakkene fra Mr.Lee. De kan enten fylles på med varmtvann (som jeg mistenker at de tar fra krana ... jeg har ikke spurt) eller så spises de tørre.

Hvis det finnes en sunnere versjon, så er det greit å vite slik at jeg kan slippe å være "helt dust" uten å kompromisse for mye med meg selv.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-12, 09:25   #22
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Får ungen din nudler?

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Jeg tror ikke de har smakt det. Om det blir etterspurt kommer de til å få det maks et par ganger i måneden. Jeg har mer tro på måtehold enn totalforbud.*





*så lenge det ikke er narkotika da. Da er det totalforbud. Ikke sjangs at de får heroin i matpakka. Der er jeg råstreng.

Alkohol da? Litt mer fleksibel?


__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-12, 09:25   #23
energibombe
Aktiv
 
Medlem siden: Oct 2012
Innlegg: 173
energibombe har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Får ungen din nudler?

Det hendte vi spiste det som snacks da jeg gikk på ungdomsskola så jeg har ikke tenkt på det som mat. Vi kjøpte en pose hver og hadde i krydderet og momsa det i oss rett fra posen.

energibombe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-12, 09:26   #24
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.680
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Får ungen din nudler?

De får det når vi har det. Det er ikke ofte og de får det ikke som eneste måltid - med unntak når de erpå besøk til min bror - Det er det de får servert der om han lager mat som ikke er barnevennlig (for å være poppis onkel)

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-12, 09:26   #25
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.980
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Får ungen din nudler?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Rett i koppen-varianten har det så langt ikke vært snakk om; kommer det et ønske om det, kan han sikkert få det som snacks innimellom, på linje med en hvetebolle eller lignende.

Ja, ungene mine får jo godterier og usunne ting de også. Men ikke som erstatning for matpakka. Det er jo det hun ønsker seg.

Å sende med begge deler vil ikke funke. Hun er svært småspist, og jeg kjenner henne godt nok til at hun da bare hadde spist nudlene (og gitt brødskivene til noen andre i klassen og sagt at hun hadde spist dem selv).

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-12, 09:28   #26
Maxine
Einsam
 
Maxine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heme ve Mjøsa
Innlegg: 6.068
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Får ungen din nudler?

Opprinnelig lagt inn av Miley, her.

En sjelden gang får de nudler. På lik linje som nugatti.

Som matpakke er det helt utelukket.

Som om jeg skulle skrevet det selv.

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-12, 09:28   #27
Darth
En, av to-tre
 
Darth sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 5.083
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Sv: Får ungen din nudler?

Jeg spiser aldri nudler selv, og vi har det aldri til middag. Gutta liker det heller ikke - men mellomste på straks 12 derimot elsker det, og en gang i blant får hun det også. Hun er slank og sprek, og jeg har ingen skrupler. Jeg tipper at vi snakker om to-tre ganger i halvåret eller noe deromkring. Hun spiser det da som matpakke på skolen, med varmt vann oppi.

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-12, 09:29   #28
Pingis
Kald på føttene
 
Pingis sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 4.963
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Får ungen din nudler?

Det finnes jo sunnere versjoner, men de skal jo gjerne koke litt lenger enn instantnudler. Og det aner meg at det kanskje ikke er like stas med fullkornseggenudler som med mr Lee.
Næringsmessig er det som natt og dag. Mr Lee med kjøttsmak har 23 g fett pr 100 g, mens eggenudlene har 3 g. Saltinnholdet er jo også veldig forskjellig, det krydderet er vel primært salt og smaksforsterker, tenker jeg.

__________________
Tilfeldighetene er våre venner.
Pingis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-12, 09:30   #29
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Får ungen din nudler?

Ja, det hender de får nudler til kvelds. Også Mr. Lee-varianten. :vill og gal:

  Svar med sitat
Gammel 09-10-12, 09:31   #30
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.863
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Får ungen din nudler?

Det er jo fett- og saltinnholdet som har gjort at Mr. Lee, YumYum og desslike har fungert som surrogatchips for ungdomsskoleelever i decennier.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-12, 09:31   #31
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.558
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Får ungen din nudler?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Ja, jeg mener disse ferdigpakkene fra Mr.Lee. De kan enten fylles på med varmtvann (som jeg mistenker at de tar fra krana ... jeg har ikke spurt) eller så spises de tørre.

For min del hadde varmt vann fra krana vært en større krise enn nudler.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-12, 09:32   #32
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.812
Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Får ungen din nudler?

Det hender vi har nudler som tilbehør til wok. Snuppa har av og til spist slike ferdigpakker. Så lenge det er snakk om annenhver måned eller noe slik stresser jeg ikke med det.

Bokormen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 09-10-12, 09:33   #33
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.498
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Får ungen din nudler?

Det hender. Ikke sånn rett-i-koppen nudler, det tror jeg ikke vi har hatt, men sånne "vanlige" Mr Lee. Jeg tror ikke det er noen krise så lenge det er en gang i blandt. De får ikke nudler med på skolen.

Ordentlige nudler hender det vi har som middagstilbehør, men det liker de ikke noe særlig. Bare Mr Lee.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-12, 09:33   #34
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Får ungen din nudler?

Eldste hadde avtale om en sånn pakke i mnd. da hun gikk i 2. klasse. Det var et evig mas hver eneste dag, så jeg kompromisset med den avtalen. De delte rundt tørre nudler til alle i klassen hver eneste dag og jeg skjønte til en viss grad at det var kjipt å være den som aldri hadde noe å dele ut.

Nå går hun i 5. og har ikke spurt etter nudler på veldig lenge.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-12, 09:34   #35
Christa
Bør lage seg en tittel selv
 
Christa sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 3.166
Christa er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt likt
Standard

Sv: Får ungen din nudler?

Lee nudler som matpakke får hun ikke. Men en gang i året kanskje har vi med oss rett i koppen på skitur, da har hun valgt seg nudker.

Christa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-12, 09:34   #36
ming
i tåkeheimen
 
ming sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.835
Blogginnlegg: 11
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Får ungen din nudler?

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Det er på linje med Nugatti: Det hender jeg kjøper litt i ferier. Til daglig, nei. Da tenker jeg på instant-nudler. Vanlige nudler hender det vi har til middag i wok.

Sånn er det her også. Eller rettere sagt var. 9-åringen (som er den som elsker nudler) leste nemlig om palmeolje her for noen måneder siden, oppdaget at det er masse av det i nudler, og har ikke spurt om det siden.

__________________
2000, 2003, 2010
og engelen Guro 2011
ming er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-12, 09:35   #37
Pingis
Kald på føttene
 
Pingis sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 4.963
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Får ungen din nudler?

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Det er jo fett- og saltinnholdet som har gjort at Mr. Lee, YumYum og desslike har fungert som surrogatchips for ungdomsskoleelever i decennier.

Jeg synes fortsatt at tørre nudler med krydder på er kjempegodt. Salt og sterkt og knasende! (Men så har jeg dessverre lært meg å lese ingredienser. Sukk.)

__________________
Tilfeldighetene er våre venner.
Pingis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-12, 09:35   #38
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.980
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Får ungen din nudler?

Er det godt å spise det tørt, altså?

Det har jeg virkelig aldri prøvd.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-12, 09:36   #39
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on
 
Mrs. Longbottom sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.212
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Får ungen din nudler?

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Det er på linje med Nugatti: Det hender jeg kjøper litt i ferier. Til daglig, nei. Da tenker jeg på instant-nudler. Vanlige nudler hender det vi har til middag i wok.

__________________
Snupsen -05 og Rusket -10
Some people are like a Slinky... not really good for anything, but you still can't help but smile when you shove them down the stairs
Mrs. Longbottom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-12, 09:37   #40
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.089
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Får ungen din nudler?

De får det innimellom, max et par ganger i mnd. Det har vært mye mas om å få med seg nudler på skolen (for å spise tørt), men der har jeg satt ned foten. De kan godt få knaske tørre nudler en sjelden gang, men ikke på skolen.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:08.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no