Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Får ungen din nudler?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-10-12, 09:37   #41
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.497
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Får ungen din nudler?

Jeg spiste masse tørre nudler i min ungdom. Jeg tror nesten jeg levde på det i mange år, jeg var jo alltid i stallen og aldri hjemme til middag.

Jeg glemte å quote - det var svar til Tjorven.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-12, 09:38   #42
Bille
Sånn passe sane
 
Bille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.933
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Får ungen din nudler?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Ja, jeg mener disse ferdigpakkene fra Mr.Lee. De kan enten fylles på med varmtvann (som jeg mistenker at de tar fra krana ... jeg har ikke spurt) eller så spises de tørre.

Hvis det finnes en sunnere versjon, så er det greit å vite slik at jeg kan slippe å være "helt dust" uten å kompromisse for mye med meg selv.

Ja, det finnes jo ordentlige nudler. Mr. Lee er ikke ordentlige nudler.

__________________
07, 09, 13
Bille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-12, 09:40   #43
Tangerine
Eklektisk
 
Tangerine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 5.154
Blogginnlegg: 1
Tangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Får ungen din nudler?

Opprinnelig lagt inn av Pingis, her.

Jeg synes fortsatt at tørre nudler med krydder på er kjempegodt. Salt og sterkt og knasende! (Men så har jeg dessverre lært meg å lese ingredienser. Sukk.)

Ja, det har ødelagt mye.

Tangerine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-12, 09:40   #44
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.115
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Får ungen din nudler?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Ja, ungene mine får jo godterier og usunne ting de også. Men ikke som erstatning for matpakka. Det er jo det hun ønsker seg.

Å sende med begge deler vil ikke funke. Hun er svært småspist, og jeg kjenner henne godt nok til at hun da bare hadde spist nudlene (og gitt brødskivene til noen andre i klassen og sagt at hun hadde spist dem selv).

Ja, vi sender ikke boller med i matpakken heller. Poden har god appetitt og spiser stort sett den ordentlige maten sin, så han får lov til å av og til kjøpe en bolle på vei hjem eller i kantinen på skolen, men han får det ikke med hjemmefra.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-12, 09:40   #45
Blomst
nygift
 
Blomst sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: beste plassen
Innlegg: 2.118
Blogginnlegg: 4
Blomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Får ungen din nudler?

Her er det også mas om nudler, ukokte slik at de bare knuser det i posen, ALLE på skolen spiser det sies det her!!
Det liker jeg ikke, det må jo ligge å svelle i magen, huff.
Jeg ser på det som snacks når det spises sånn og det er ikke noe gutta får, jeg synes matpakka skal være sunn og næringsrik sånn at hjernen er klar og våken for å motta informasjon.
Men jeg tror ikke nudler er usunt med rett tilbehør og med måtehold, så det er klart vi lager det her hjemme en gang i blant, kanskje noen ganger i året.

Noen ganger når de eldste har vært syke, har de fått stabbet frem at de har lyst på nudler (kokte) og da får de det, noe er bedre enn ingenting tenker jeg.

__________________
Det har jeg ikke gjort før, så det kan jeg helt sikkert.....

Knoll & Tott 04 lykketrollet 10
Blomst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-12, 09:45   #46
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.972
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Får ungen din nudler?

Nei. Kanskje en gang i kvartalet? Men da hjemme, ikke på skolen. Og det skal kokes. De får ikke spise den kald (som alle andre gjør, sier de).

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-12, 09:46   #47
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.905
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Får ungen din nudler?

En sjelden gang. Sist var vel på campingtur i fjor. Men jeg hadde aldri sendt med som skolemat. Her er det snacks.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-12, 09:48   #48
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.918
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Får ungen din nudler?

Ja, de får nudler. De får aldri nudler som lunsj på skolen, men det hender vi har f.eks. wok med nudler, nudler i vårruller og i skoleferiene hender det at de etter middag får knaske tørre nudler til dessert.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-12, 09:48   #49
Puslingen
Bør lage seg en tittel selv
 
Puslingen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Vestlandets perle.
Innlegg: 3.246
Blogginnlegg: 14
Puslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Får ungen din nudler?

Eg bruker nudler i wok av og til, men kjøper aldri sånn instant type. Ungene mine får aldri rett-i-koppen mat type Mr. Lee eller Toro o.l., men det hender dei spiser stridsrasjonane til faren.

__________________
Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life beliving that it is stupid.
Puslingen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-12, 09:50   #50
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Får ungen din nudler?

Vi bruker nudler i asiatisk mat, men ikke type MR Lee.

Har ikke sendt med det på skolen - og ja, jeg tror du spør feil publikum. Skulle det være veldig viktig, så kunne det passere på en kosedag i stedet for kjeks eller noe, men det har ikke vært noe mas ennå.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-12, 09:51   #51
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 13.999
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Får ungen din nudler?

Trot ikke mine vet hva nudler er engang.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-12, 09:51   #52
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Får ungen din nudler?

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Mr. Lee-instantnudler? Niks. Skikkelige nudler med ordentlig næringsinnhold som middagstilbehør? Ja.

Samme her. De spiser ikke tørre nudler, men til middag har vi av og til ordentlige nudler (altså ikke Mr. Lee og lignende). Finnes jo også i fullkorn nå. Nudler er ikke nudler.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-12, 09:51   #53
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.114
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Får ungen din nudler?

Vi har hatt det til middagstilbehør i blant, men det har falt litt ut av menyen for tiden. Mr. Lee-nudler har de fått et par-tre ganger, tror jeg, men jeg tror vi har glemt at det finnes, både små og store.

Jeg syns det er utrolig godt, da, så det er litt pga. meg at vi ikke har sånt i skapet. :sparker:

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-12, 09:51   #54
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.856
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Får ungen din nudler?

Det hender at eldste får nudler til middag hvis han vil ha det. Yngste liker det ikke.

Anne C er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 09-10-12, 09:52   #55
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.813
Blogginnlegg: 201
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Får ungen din nudler?

Min elsker nudler, men vi har rasjonert dette ut til en gang i uken for det er jo noe svineri egentlig med alt saltet. Dette får være med som SFO-måltid på fredager for minstemann og det er stor stas da.

Det hender forresten at vi bruker det i wok en gang hvert jubelår.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-12, 09:53   #56
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Får ungen din nudler?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg syns det er utrolig godt, da, så det er litt pga. meg at vi ikke har sånt i skapet. :sparker:

Det synes jeg også, disse billigpakkene. Jeg koker de bare så vidt opp og spiser de mens de fortsatt er litt harde. Men det var i gamle, barnløse dager. Nå bare smugspiser jeg godis.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-12, 09:53   #57
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.114
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Får ungen din nudler?

Hvis man skulle sendt med "ordentlige nudler", ville man sendt dem med ferdig kokte da? Som man gjør med pasta?

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-12, 09:54   #58
Crimina
L.F.C. supporter
 
Crimina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: I bunnen
Innlegg: 3.858
Blogginnlegg: 110
Crimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Får ungen din nudler?

Det er sjelden, men det skjer. De liker nudler godt, men jeg spiser det ikke.

__________________
YNWA


Stolt mamma til 8 flotte skapninger.
Crimina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-12, 09:55   #59
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.114
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Får ungen din nudler?

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Min elsker nudler, men vi har rasjonert dette ut til en gang i uken for det er jo noe svineri egentlig med alt saltet. Dette får være med som SFO-måltid på fredager for minstemann og det er stor stas da.

Det hender forresten at vi bruker det i wok en gang hvert jubelår.

Det er jo ikke bare saltet. En porsjon inneholder 450 kalorier, utelukkende fra fett og stivelse, og metter ikke engang. Det er jo like mye som en diger middag!

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-12, 09:55   #60
tjolahopp
Erfaren
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 1.007
tjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Får ungen din nudler?

Jeg tror aldri han har smakt det. Selv har jeg smakt det en gang eller to for 15-20 år siden, og synes det var veldig ekkelt.

Spise de det tørt altså? Som potetgull? Kanskje jeg må prøve det.

tjolahopp er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:38.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no