Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Hvilken Sandnes minialpakka-farge kler jeg?

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-11-10, 10:22   #21
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.645
Blogginnlegg: 260
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvilken sandnes minialpakka farge kler jeg?

Opprinnelig lagt inn av Sybil, her.

Tror dere den blir best i sandnes eller drops alpakka?

Jeg ville brukt Drops baby merino, jeg. Nydelig garn som i hvert fall ikke klør. Det er superwash med sine fordeler og ulemper da.

Eller Wollmeise, som har akkurat samme tykkelse, men som selvfølgelig har helt helt andre farger = nydelige,
og som ofte er umulig å få tak i uten kontakter av ett eller annet slag.

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-10, 10:23   #22
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilken sandnes minialpakka farge kler jeg?

Allium jeg har skjønt du er strikkeguru så hva vil du da anbefale? Jeg har sett du skriver Wollmeise men jeg vet ikke hva det er og hvor man finner det. Er det ren ull? Behandlet? Ubehandlet?

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-10, 10:24   #23
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.951
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken sandnes minialpakka farge kler jeg?

Spørsmålet med Wollmeise er hvor det er å få kjøpt?

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-10, 10:26   #24
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.645
Blogginnlegg: 260
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvilken sandnes minialpakka farge kler jeg?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Spørsmålet med Wollmeise er hvor det er å få kjøpt?

Det er en historie for seg selv. Du får opp nettbutikken ved å google det, men hun legger ut garn for salg 1-2 ganger i uka og da sitter folk over hele verden og kaster seg over det, og vips! så er det helt tomt igjen.
Allium kjenner sikkert noen hemmeligheter som i mindre grad umuliggjør prosjektet.

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-10, 10:27   #25
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.205
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken sandnes minialpakka farge kler jeg?

Opprinnelig lagt inn av Sybil, her.

Allium jeg har skjønt du er strikkeguru så hva vil du da anbefale? Jeg har sett du skriver Wollmeise men jeg vet ikke hva det er og hvor man finner det. Er det ren ull? Behandlet? Ubehandlet?

Wollmeise er vanskelig å få tak i. Det er flere varianter, jeg brukte den som er ren, superwash-behandlet ull.

Drops Fabel kan fungere. Den er det litt nylon i, men jeg synes det virker som det gjør at plagget holder fasongen bedre. Du bør selvsagt unngå de mangefargede. For ren ull - Dale babyull eller Lanett fra Sandnes.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-10, 10:28   #26
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilken sandnes minialpakka farge kler jeg?

Sånn, her med øyne. Dere ser at mørk lilla er ikke for meg!

Ok da utgår Wollmeise, det kan ikke være vanskelig å få tak i.

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!

Sist redigert av Daisy : 04-11-10 kl 19:23.
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-10, 10:28   #27
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.645
Blogginnlegg: 260
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvilken sandnes minialpakka farge kler jeg?

http://shop.strato.de/epages/6142530...309/Categories

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-10, 10:28   #28
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.205
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken sandnes minialpakka farge kler jeg?

Opprinnelig lagt inn av Appelsin, her.

Det er en historie for seg selv. Du får opp nettbutikken ved å google det, men hun legger ut garn for salg 1-2 ganger i uka og da sitter folk over hele verden og kaster seg over det, og vips! så er det helt tomt igjen.
Allium kjenner sikkert noen hemmeligheter som i mindre grad umuliggjør prosjektet.

Det er ikke så vanskelig som folk skal ha det til. Lag brukerkonto, logg deg på rett før 8 på fredag. Vit hva du vil ha på forhånd. Til Still Light - kjøp fem hesper. Husk at da blir det moms i tillegg, men den tyske momsen blir trukket fra.

Men det er dyrt i forhold til alpakkaen.

Jeg ser at jeg motsier meg selv litt her, jeg mener at det ikke er vanskelig hvis du vet at du vil ha det, men for en nybegynner med garn synes jeg det er overkill.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-10, 10:29   #29
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilken sandnes minialpakka farge kler jeg?

Takk for alle tipsene!! Nå må jeg sjekke ut disse. Bra jeg har fri i dag

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-10, 11:07   #30
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilken sandnes minialpakka farge kler jeg?


(Drops baby merino)



Fabel

Eller denne?


Abuelita 3-tråds Tynn Merino - Bjørnen sover

100% merinoull. Naturlig brun.

Et morsomt garn som passer veldig bra til fargerike barneklær; det har både glade farger og er supermykt og kløfritt. 3-trådsgarnet er samme tykkelse som Baby Merino, men siden det er spunnet egner det seg bedre til barneklær.

Abuelitagarnet blir håndfarget i brønnvann som renses før det slippes ut igjen. Vannet er noe av grunnen til at garnet er så utrolig mykt. Ulla kommer fra sunne dyr som har blitt stelt godt med, og dyrene utsettes ikke for mulesing.

100 g hesper / 384 m
Strikkes på pinne 2 - 3,5 mm
Strikkefasthet for 10 cm = 27 - 32 masker
Håndvaskes

Med den strikkefastheten burde det gå ja?

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!

Sist redigert av Daisy : 04-11-10 kl 11:14.
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-10, 11:51   #31
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hvilken Sandnes minialpakka-farge kler jeg?

Hvis du er høst, så vil den brunfargen bli nydelig til deg.

  Svar med sitat
Gammel 04-11-10, 12:14   #32
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.689
Blogginnlegg: 19
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken Sandnes minialpakka-farge kler jeg?

Abuelita er et nydelig garn, men det havner litt i samme kategori som alpakka fordi den loer og tover lett. Extra fine merino (pickles) kan være bedre, den er mer knudrete å strikke med, men siger ikke på samme måte.

Farge? Rød? Brun?

__________________
08.05 | 06.12
Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-10, 12:56   #33
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilken Sandnes minialpakka-farge kler jeg?

Takk Saint, nå har jeg funnet tre farger jeg liker i Extra fine merino. Sendt de til min mor så får vi se

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:45.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no