Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Trenger hjelp til å tolke strikkeoppskrift

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-11-10, 19:23   #1
IOA
WF: BNBE
 
IOA sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.208
IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Trenger hjelp til å tolke strikkeoppskrift

Jeg strikker en lue. Først strikket jeg 10 cm før jeg strikket en omgang vrang til brettekant. Så strikket jeg 5 cm til før jeg vrengte lua og strikket videre. Så kommer det jeg er usikker på: "....og strikk til den måler 20 cm fra oppleggskanten". Er oppleggskanten helt fra der jeg la opp, eller fra brettekanten? Jeg kan ikke forstå at det er ikke er fra starten, men skjønner ikke helt at fellingen skal begynne så tidlig.

(Ja, jeg er på Månetoppkjøret)

__________________
IOA - stolt mamma til Snuppa feb 05 og Lillebror mai 09.
IOA er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-10, 19:34   #2
Bayone
snur
 
Bayone sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.440
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Sv: Trenger hjelp til å tolke strikkeoppskrift

Det er nok fra starten ja. Det bruker å stå fra brettekanten hvis ikke. Er det blånisselua du holder på med? Den starter fellingen ganske tidlig ja.

__________________
2001 2004
Bayone er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-10, 19:37   #3
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Trenger hjelp til å tolke strikkeoppskrift

Oppleggskanten er nok kanten hvor man la opp maskene ja. Altså starten.
Rart beskrevet da. Det kunne jo stått "fra begynnelsen på arbeidet" eller no.

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-10, 21:33   #4
IOA
WF: BNBE
 
IOA sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.208
IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Trenger hjelp til å tolke strikkeoppskrift

Tusen takk! Jeg strikker langnisselue, det vil si mellomlanglue. Den kommer i tre størrelser, kort, mellomlang og kjempelang. Jeg skjønte fort at det ikke er noe poeng at dusken subber i bakken.

__________________
IOA - stolt mamma til Snuppa feb 05 og Lillebror mai 09.
IOA er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:46.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no