Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Best buy symaskin for dummies?

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-06-15, 23:33   #1
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.298
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Spørsmål

Best buy symaskin for dummies?

Jeg har mønster, jeg har stoff, jeg har plenty inspirasjon, jeg har KLIPPET ut masse stoff etter mønster - og jeg har en drittsymaskin som ødelegger alt.

Så jeg må ha en annen maskin. En som er passe for en svært entusiastisk amatør som vil kunne sy i stretchstoff, men som ikke er supergira på å kjøpe overlockmaskin. Og jeg må ha den helst akkurat nå.

Tips? Det ligger en Singer 1507 på Finn for nesten ingen penger, men den ser litt i overkant enkel ut.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-15, 23:39   #2
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.462
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Best buy symaskin for dummies?

Jeg har en Bernette 50 og den er litt for enkel. Bare som åpplysning.

Jeg savner å kunne stille bredden på sikksakksøm, den har bare to-tre faste bredder å velge mellom. Så det ville jeg sett etter på en ny maskin.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-15, 23:40   #3
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.298
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Best buy symaskin for dummies?

Min mor har en gammel Singer jeg kan arve, den fungerer utmerket og er ganske avansert, bortsett fra at den bare syr baklengs. Men det er kanskje bare en vanesak?

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-15, 23:45   #4
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.462
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Best buy symaskin for dummies?

Bare sy baklengs? Tja, det høres jo litt zpesielt ut. Men du får jo kontrollert at sømmen blir fin da.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-15, 23:53   #5
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Best buy symaskin for dummies?

Jeg er i utgangspunktet Berninafrelst, men syntes den var for dyr, og kjøpte en Husqvarna. Veldig fornøyd.
To av Symorojentene mine kjøpte en Pfaff (1.0 eller 1.5). De er veldig fornøyde, og syr i jersey og faste stoffer.

Jeg vet mange anbefaler Janome Easy Jeans, men den klarte jeg ikke å bli fortrolig med, og synes den bare er tung og trælete.

Jeg har en liten, helt enkel Janome som er grei som "reisemaskin", men ikke mer.

De helt enkleste og billigste modellene i alle merker er egentlig bare å hoppe over, gå for "mellomklassen".

__________________
Gullet -63, M -87, W - 01. lille E -03
gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-15, 23:58   #6
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.298
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Best buy symaskin for dummies?

Hva tror vi om denne?

http://www.symaskiner.no/pfaff-symas...-symaskin-160s

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-15, 00:37   #7
Odelia
Bør lage seg en tittel selv
 
Odelia sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 4.825
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Best buy symaskin for dummies?

Jeg syns den så veldig kurant ut Nå er jeg ikke dreven i symaskiner, og heller ikke særlig kresen sånn sett så lenge man slipper å reparere dem flere ganger i året (slik jeg måtte med den eldgamle Husqvarna etter mannens bestemor), men jeg har jo sydd en del større prosjekter som krever litt av symaskinen og har greid meg helt fint med en av de rimeligste maskinene som damene på håndverkerbutikken anbefalte meg (Janome My Style 100 - finner ikke produktinformasjon om den på nett så jeg får ikke sammenlignet med den du har funnet, men ser at det er mange av de samme funksjonene og noen enda bedre på den du har funnet deg (bl.a. ekstra høy fot som gjør at du kan stappe inn masse stoff uten at det nødvendigvis blir så trangt)). Så jeg vil tro at du skal klare deg mer enn bra med denne Pfaffen som har flere funksjoner enn min.

Nå arvet jeg en egen overlockmaskin av mormor, som ikke trengte den lenger, så jeg har ikke brukt den funksjonen på en vanlig symaskin (ikke tror jeg min har den funksjonen heller), og kan derfor ikke svare på hvordan denne vil være i en kombinasjonsmaskin. Jeg vil anta at du kommer til å bruke denne funksjonen en del om du skal sy klær til ungene, og det er jo en veldig praktisk funksjon, så her kan kanskje noen andre svare deg bedre på hvordan dette er å bruke i en vanlig symaskin.

I alle fall syns jeg den ser ut for at du får mye for pengene i denne maskinen du har funnet deg.

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-15, 00:40   #8
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.298
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Best buy symaskin for dummies?

Ja, den så veldig bra ut, og har fått gode anmeldelser. Så jeg bestilte den, jeg. Så får vi se om den funker, eller om det blir brukt maskin til salgs her.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-16, 07:52   #9
Huldra
Ferdig!
 
Huldra sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 3.893
Huldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Best buy symaskin for dummies?

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Hva tror vi om denne?

http://www.symaskiner.no/pfaff-symas...-symaskin-160s

Funket denne bra?

__________________
98, 01, 08, (♥)
Huldra er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:01.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no