Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Trenger hjelp igjen til å lese strikkeoppskrift

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-01-18, 17:46   #1
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 8.998
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Rødme

Trenger hjelp igjen til å lese strikkeoppskrift

https://www.garnstudio.com/pattern.php?id=8039&cid=1
Jeg strikker denne smekken, og gjør masse jeg aldri har gjort før.
Men nå lurer jeg på om jeg leser oppskriften/diagrammene feil. Arbeidet strikkes frem og tilbake men det står bare forklart hvordan jeg strikker fra retten. Hvordan gjør jeg det fra vrangen?

Jeg har gjort det sånn:

1p (R) 2 kantmasker riller, A1, midtmaske, A2, 2 kantmasker riller.
2p (v) 2 kantmasker riller, A2, midtmaske, A1, 2 kantmasker riller. (Strikker diagrammet som det står, også fra vrangen.)

Osv... Altså sånn at jeg strikker A1 på samme side og A2 på samme side hele veien.

Men når jeg ser på flettene mine og mønsteret så aner det meg at jeg ikke gjør det riktig...

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-18, 17:55   #2
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 8.998
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Trenger hjelp igjen til å lese strikkeoppskrift.

Tror kanskje jeg fant ut av det, vrangsiden leses fra venstre. Riktig?
Men tenker jeg ellers riktig at det ene diagrammet hører hjemme på ene siden og det andre på den andre?

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-18, 18:03   #3
celebelen
Dragedytteren
 
celebelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Innlegg: 5.588
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Trenger hjelp igjen til å lese strikkeoppskrift.

Vrangsiden leses nok fra venstre, ja.
Det ser ut som den eneste forskjellen på A1 og A2 er hvilken vei fletten går, og det meste er rett over rett og vrang over vrang. Så lenge du følger det, tror jeg du er på riktig spor.

__________________
Det jeg mangler i tålmodighet, tar jeg igjen i temperament.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-18, 18:10   #4
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 8.998
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Trenger hjelp igjen til å lese strikkeoppskrift.

Takk for svar. A1 og A2 gikk forsåvidt greit, det var når jeg kom lenger at jeg forsto jeg ikke gjorde det helt riktig. Startet på nytt, så får vi se.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no