Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Juletråden 2023

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-12-23, 12:50   #481
gnuri
Fru Jacobsen
 
gnuri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.794
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2023

Takk

Opprinnelig lagt inn av Madicken, her.

De ble ikke superstive, men stive nok til at de kan spises uten at de faller sammen. Jeg er ikke så glad i delfiafett, men smør fungerer omtrent på samme måten. Jeg slumset det hele sammen med utgangspunkt i eggedosis av to egg, halvannen plate sjokolade og en klatt smør, samt det jeg hadde liggende i skuffen av puffet ris og cornflakes, så særlig detaljert blir det ikke, men det finnes mange oppskrifter på slike kaker uten delfiafett, ser jeg.

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-23, 20:22   #482
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.835
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Juletråden 2023

Som vanlig har det blitt julegavehandling til ungene uten en plan. Så nå har jeg (selvsagt sirlig notert i et excelark) alt som er anskaffet til de forskjellige. Kunsten blir å finne ut hvem givers skal være. Likhetsprinsippet står veldig sterkt, så det ender alltid med at jeg må ut og handle noe i siste liten for å jevne ut. Prøver å samle mot til å pakke inn. Enn så lenge er det forbud mot å gå opp på loftet.. Tror innpakking på vente til helgen, orker ikke i kveld. Og i morgen kveld orker jeg i hvertfall ikke, for da skal jeg gjøre ingenting for første gang på en uke.

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-23, 20:31   #483
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.905
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2023

Juletreet er kjøpt og pepperkaker og bordstabelbakkels er i boks. Det blir mer baking i helgen og så må jeg bake to runder med rundstykker som de to yngste skal ha med til felles julelunsj på skolen mandag.

Jeg er litt bekymret for den aller siste gaven, til mamma, som jeg bestilte for ti dager siden og som fremdeles ikke har kommet. Jeg har bestilt fra dem før og en gang tabbet de seg ut og sendte gaven rett til henne i stedet for til meg så jeg måtte finne en erstatning til å ha under treet og da hun kom hjem etter nyttår lå gaven i postkassen hennes og da skjønte vi jo hvorfor den ikke hadde kommet hit. Men jeg får bare krysse fingrene for at det er ekstra treg postgang nå i julen. Jeg antar mamma ville sagt i fra hvis hun hadde fått den siden hun vel ville skjønt at jeg venter på den.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-23, 22:38   #484
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.524
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2023

Fløtekarameller til avkjøling

Håper gaven kommer fram Myria.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-23, 09:27   #485
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.905
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2023

Ikke noe tegn til gaven ennå.

I dag skal vi lage pepperkakelandsbyen vår og i tillegg har de tre speiderne i oppdrag å lage pepperkakespeiderleir. Så vi skal tenne adventslysene, sette på julemusikk og kose oss med det.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-23, 12:17   #486
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 9.063
Blogginnlegg: 39
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2023

I dag kunne eg endeleg prøvesmake årets lammerull, og huhei altså! Det er, for meg, det beste pålegget i heile verda.

I kveld skal vi pynte peparkakehusa og med det kjem den siste julepynten på plass her. Bortsett frå juletreet, da. Det er kjøpt, men kjem ikkje inn før laurdag.

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 17-12-23, 12:57   #487
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.524
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2023

Vi har vært på juletrehogst i dag, jeg, mannen, 18- åringen og 16-åringen, sammen med svoger med samboer og småbarn (og den andre 16-åringen på snap). Alltid like koselig! Og jeg tror vi fant et veldig fint tre (man vet liksom aldri helt sikkert før man får det i hus). Her kommer det heller ikke inn før lørdag. Etterpå skal jeg ut en tur på julemarkedet, og prøve å få tak i noe lefser i ei eller anna lefsebu i lokalmatteltet.

Pepperkaker ble bakt i går, sammen med studentniesen, men har ikke laget hus enda. Til det trenger jeg litt mer deig (har litt igjen, men ikke nok). Vurderer å bruke kjøpedeig til husbygging, det er grenser for hvor godt det smaker (og hvor mye som blir spist) likevel.

Bakte også en full porsjon med Nennes (lager vanligvis bare halv) i går, så nå er det klart til julefrokostene. Har kommet ganske langt føler jeg!

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 17-12-23 kl 13:04.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-23, 13:32   #488
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.905
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2023

Vi bruker kjøpedeig til pepperkakelandsbyen. Den skal jo overpyntes og stå og støve ned to uker før den spises (hvis den spises) så da er ikke smaken så nøye. Men til de vanlige pepperkakene er det hjemmelaget deig som er best.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-23, 13:37   #489
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.835
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Juletråden 2023

Nær alle gavene er pakket inn, det er lite som får meg i så grinch humør som det. Mangler 3 gaver, og jeg må oppsøke fysiske butikker, det er ingen højdare.
Ok, en antijuler melder seg, men jul skal det bli. Juletreet er kommet i boden, og det pyntes nok en av de nærmeste dagene da vi reiser bort i julen.

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-23, 14:03   #490
Isprinsessen
Vinter
 
Isprinsessen sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 3.829
Isprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Juletråden 2023

Hvis jeg skal servere potetsalat 1. og 2. juledag, kan jeg lage den 23 desember eller er det best å lage den på julaften?

Isprinsessen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-23, 15:19   #491
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.141
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2023

Jeg var på klubb-julebord i går, og det var utrolig koselig og gøy! I dag gjør jeg noe så spesielt som å sy gardiner til jul og vi kan si jeg er langt utafor komfortsonen. Men hva gjør man ikke for at gjesterommet skal få gardin til jul… et sånt teit lite vindu som man ikke får kjøpt ferdige gardiner til.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-23, 18:39   #492
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.600
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2023

Treet er pyntet, pepperkaker bakt. Det gjenstår å pynte dem og montere pepperkakehuset men det er bakt i alle fall. Nå er ikke mannen hjemme før yngste er i seng og svigermor sommer på førjulsbesøk kommer mer rundt min leggetid.

Jeg vurderer å smette sammen en eller annen annen kakesort i kveld, men vi får se hva jeg har energi til når yngste er lagt.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 17-12-23, 19:13   #493
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.905
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2023

Jeg har fire kakesorter i boks (kransekake, pepperkaker, bordstabelbakkels og shortbread) og skal bake kokosmakroner og strull i morgen mens barna er på skolen. Mannen og jeg har juleferie nå, men de har en og en halv dag skole igjen.

På onsdag kommer Mamma og blir til over nyttår så må få ordnet gjesterommet til henne også. Broren min og kona kommer på lørdag og blir til 2. juledag før de drar til hennes familie. De bor bare 10 min unna, men synes det er hyggelig å overnatte i julen og slippe å kjøre hjem sent.

Forrige helg hadde vi besøk og planer alle tre dager, mens denne helgen har det vært bare oss og vi har sett julefilmer alle kveldene og det har vært koselig.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-23, 19:16   #494
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.469
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Juletråden 2023

Her slutter skolene torsdag; ganske sent i år.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-23, 19:36   #495
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.782
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2023

Her er onsdag siste skoledag. Vi må jobbe en uke til før juleferie..

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 17-12-23, 19:44   #496
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.524
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2023

Torsdag er siste skoledag for mine også, både her og i Sverige. Men hun i Sverige tar fri siste dag og kommer hjem onsdag kveld i stedet, pga billettpriser. Onsdag var det ledige ungdomsbilletter med SAS da vi bestilte, men torsdag var det bare full pris. Hun påstår det bare er kosedag torsdag uansett. Blir koselig å få henne hjem! Hun har også ferie første uka etter nyttår, så hun blir hjemme en stund. Faren min kommer på fredag.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-23, 20:26   #497
Musemus
<3
 
Musemus sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 6.563
Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Juletråden 2023

Så tidlig de slutter på skolen… Her er det til og med fredag.

__________________
Storesøster 08
Lillebror 11

Musemus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-23, 20:27   #498
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.597
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2023

Her er det til og med onsdag, og jeg synes det er seint. Skulle gjerne tatt minst ei uke av sommerferien og flytta til juleferien.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-23, 21:33   #499
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.782
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2023

Onsdag er det film og godteri her, vol vel ikke kalle det helt skole...

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 17-12-23, 21:53   #500
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.762
Blogginnlegg: 214
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2023

Tenker du at skole kun er å pugge verb og formler, da? Det er litt verdi i å pugge relasjoner og hygge seg også. :frustrert lærer som er lei tyn av foreldre: (sikkert ufortjent, men nå gikk det utover deg).

Vi slutter på torsdag, har undervisning frem til lunsj og julelunsj med ansatte etterpå. Kunne gjerne tatt en uke fra sommeren for å få pustet litt ordentlig i jula, ja.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:36.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no