Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Blir du mormor/farmor/morfar/farfar eller bestemor/bestefar?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-07-17, 12:39   #61
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.238
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Blir du mormor/farmor/morfar/farfar eller bestemor/bestefar?

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Hos oss blir det ungene, altså de som blir foreldre, som bestemmer tittelen vår når alt kommer til alt. Det er derfor jeg engasjerer meg litt nå i forkant, for å bearbeide og påvirke før valget skal taes.
Neida. Joda.

DET er det eneste jeg synes er rart, at man ikke skal kunne få velge selv hva man skal bli kalt. Men hver familie sin tradisjon.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-17, 12:44   #62
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.833
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Blir du mormor/farmor/morfar/farfar eller bestemor/bestefar?

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

DET er det eneste jeg synes er rart, at man ikke skal kunne få velge selv hva man skal bli kalt. Men hver familie sin tradisjon.

Jeg har latt besteforeldrene til mine barn bestemme hva de ville bli kalt. Men hvis noen av barna mine har sterke meninger om dette, gjør jeg som de vil. For meg er mormor det jeg regner med å bli kalt.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-17, 12:45   #63
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.093
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Blir du mormor/farmor/morfar/farfar eller bestemor/bestefar?

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

DET er det eneste jeg synes er rart, at man ikke skal kunne få velge selv hva man skal bli kalt. Men hver familie sin tradisjon.

Det synes egentlig jeg også. Jeg ville at svigers skulle være farmor og farfar, men da fikk de dånedippen: de ville være bestemor og bestefar. Mannen min var enig, så da ble det sånn. Mamma fikk fnatt da jeg spurte om hun ville kalles mormor, i vår familie var det bestemor, dermed basta.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-17, 13:13   #64
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Blir du mormor/farmor/morfar/farfar eller bestemor/bestefar?

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Det jeg IKKE hadde ønsket var sånne babyspråknavn som blir værende. Syns det høres helt merkelig ut når store barn eller voksne folk snakker om mommmo og beppe og moffa og sånn. Barnebarnet mitt kalte meg for BOR da han var ett år, og senere bestebohr, men nå som han er to kan han si bestemor.

Våre kaller sine besteforeldre mommo og moffa fremdeles (store barn/tenåringer) og kommer sikkert alltid til å gjøre det. De kjenner nok selv på at andre kan oppleve det sånn som du gjør det og sier "mormor og morfar" når de omtaler besteforeldrene til andre. Jeg synes det er personlig og koselig og selv om jeg ikke er noen stor fan av såkalte "babynavn" generelt, er det vanskelig for meg å skulle se noe negativt i at de har holdt på disse navnene selv. Mormor og morfar selv setter stor pris på det.

Jeg er oppvokst med at mine besteforeldre het mormor/morfar, farmor/farfar, men mannens foreldre er bestemor/bestefar for alle barnabarna - så for meg ville alle betegnelsene være naturlig. Jeg ser ikke for meg at jeg vil inistere på å kalles det ene framfor det andre - det handler like mye om hva barna mine og deres partnere ønsker.

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-17, 13:18   #65
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Blir du mormor/farmor/morfar/farfar eller bestemor/bestefar?

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

I hodet mitt er det enklere for en gjeng barn at de har det samme navnet på den samme personen. Jeg husker jeg syntes det var veldig merkelig da jeg var lita at andre i slekta kalte bestemor for oldemor. Jeg skjønte ikke alltid hvem de refererte til.

Men det er jo bare sånn det er? Jeg syntes aldri det var rart at min mormor var søskenbarnas farmor. Jeg visste jo at hun var moren til deres far?

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-17, 13:19   #66
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Blir du mormor/farmor/morfar/farfar eller bestemor/bestefar?

Ja, sånn ER det jo. Alle lærer seg det.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-17, 13:43   #67
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Blir du mormor/farmor/morfar/farfar eller bestemor/bestefar?

Jeg bryr meg jo selvfølgelig ikke med hva andre gjør, jeg ville bare aldri fortsatt med babyspråknavnene selv - nettopp fordi jeg synes det høres litt kårni ut når voksne sier moffa osv.

Og på ett eller annet tidspunkt er det jo opp til de voksne om barna fortsetter å si det. Hvis vi hadde begynt å kalle meg for Bor da det var det barnebarnet mitt klarte å si, så hadde han jo sikkert fortsatt å si det til han ble voksen.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-17, 13:49   #68
vixen
Bør lage seg en tittel selv
 
vixen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 8.606
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Blir du mormor/farmor/morfar/farfar eller bestemor/bestefar?

En jeg kjenner ble kalt Nuss av sitt første barnebarn og det ble navnet hennes omtrent. Jeg tenkte ikke over at det faktisk ikke var et ordentlig navn før jeg ble voksen. Ingen kalte henne noe annet.

vixen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 23-07-17, 13:50   #69
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Blir du mormor/farmor/morfar/farfar eller bestemor/bestefar?

Det var jo litt søtt da.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-17, 13:57   #70
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.002
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Blir du mormor/farmor/morfar/farfar eller bestemor/bestefar?

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

I hodet mitt er det enklere for en gjeng barn at de har det samme navnet på den samme personen. Jeg husker jeg syntes det var veldig merkelig da jeg var lita at andre i slekta kalte bestemor for oldemor. Jeg skjønte ikke alltid hvem de refererte til.

Det har aldri vært noe problem hos oss, selv om alle besteforeldrene har hatt flere ulike benevnelser både for søskenbarna mine og meg og for ungene mine og søskenbarna deres.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-17, 14:02   #71
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.002
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Blir du mormor/farmor/morfar/farfar eller bestemor/bestefar?

Jeg kjente noen som kalte besteforeldrene på morsida for mumma og puppa. Det var jo litt festlig, da - særlig siden puppa er flertalsformen pupper på dialekten her.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-17, 14:15   #72
Serafin
Bør lage seg en tittel selv
 
Serafin sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 9.273
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Blir du mormor/farmor/morfar/farfar eller bestemor/bestefar?

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Jeg er trønder og er vokst opp med at "bestemor" og "bestefar" var noe man bare sa på TV. Jeg har bare sønner, så om de får barn, vil jeg kalles "farmor". Alt annet vil ikke føles naturlig for meg.

Haha, samme her. Bestemor og bestefar blir liksom ikke brukt.

Ungene har mormor og morfar. Og en bestemor de aldri mer ser.

Jeg regner med jeg blir mormor. Farmor blir jeg nok aldri.

__________________
--
Bonusgutten 06
Storebror 07
Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-17, 14:54   #73
Trinity
Aktiv
 
Medlem siden: Sep 2011
Hvor: Fra nord
Innlegg: 226
Trinity er litt kul
Standard

Sv: Blir du mormor/farmor/morfar/farfar eller bestemor/bestefar?

Jeg er oppvokst med to sett bestemor og bestefar. Vi pleide også å sette stedsnavn bak for å skille hvem det gjaldt ved behov. Samme med oldeforeldre. Nå er det lenge til min datter får barn, men jeg får håpe jeg blir kalt bestemor når den tid kommer.

__________________
Snuppa -08
Trinity er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-17, 15:21   #74
Java
kan tilsettes alkohol
 
Java sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.044
Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Blir du mormor/farmor/morfar/farfar eller bestemor/bestefar?

Jeg vil helst være farmor. :mortiltrejenter:

__________________
Cappuccino (01), Cortado (04), Espresso (07)

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-17, 15:35   #75
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Blir du mormor/farmor/morfar/farfar eller bestemor/bestefar?

Opprinnelig lagt inn av Java, her.

Jeg vil helst være farmor. :mortiltrejenter:

Da vil jeg være mommo.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-17, 15:44   #76
Java
kan tilsettes alkohol
 
Java sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.044
Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Blir du mormor/farmor/morfar/farfar eller bestemor/bestefar?

��Jeg blir grinete hvis de ikke hører på meg.

__________________
Cappuccino (01), Cortado (04), Espresso (07)

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-17, 16:30   #77
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Blir du mormor/farmor/morfar/farfar eller bestemor/bestefar?

Si det. For meg er det mest vanlige bestemor, fordi det er noe jeg har brukt selv. Og mormor er mer uvant. Så jeg håper på å bli kalt det På en måte føles mormor mer gammelt enn bestemor Jeg hadde jo en farmor boende på gården der jeg vokste opp da. Men mine unger kaller mine foreldre bestemor/far. Det samme gjør bonusbarna med min sambo sine foreldre.

Skjønner jeg må begynne å påvirke kidsa tidlig på det der

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-17, 16:33   #78
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.833
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Blir du mormor/farmor/morfar/farfar eller bestemor/bestefar?

Opprinnelig lagt inn av Nessie, her.

Si det. For meg er det mest vanlige bestemor, fordi det er noe jeg har brukt selv. Og mormor er mer uvant. Så jeg håper på å bli kalt det På en måte føles mormor mer gammelt enn bestemor

jeg synes bestemor er mye eldre enn mormor.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-17, 16:36   #79
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.906
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Blir du mormor/farmor/morfar/farfar eller bestemor/bestefar?

Det er samme for meg hva jeg kalles, og det er heller ikke noe jeg synes det er naturlig at jeg legger føringer på.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-17, 16:38   #80
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.906
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Blir du mormor/farmor/morfar/farfar eller bestemor/bestefar?

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

jeg synes bestemor er mye eldre enn mormor.

Enig! Bestemødre på tv er også alltid hauggamle, minst en generasjon eldre enn de burde. Forundrer meg alltid at små barn på tv alltid har bestemødre som ser ut som de er 90, mens de i virkeligheten er de 60 og kler seg som tenåringer.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no