Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Blir du mormor/farmor/morfar/farfar eller bestemor/bestefar?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-07-17, 22:29   #141
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Blir du mormor/farmor/morfar/farfar eller bestemor/bestefar?

Oldemor til barna hos meg tok affæren selv. Hun var da farmor, mormor, bestemor, tante-farmor og Ruth. Hun satt strek og kalte seg selv Mimmi. Sånn ble det.

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-07-17, 23:43   #142
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.712
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Blir du mormor/farmor/morfar/farfar eller bestemor/bestefar?

Opprinnelig lagt inn av Susse, her.

Oldemor til barna hos meg tok affæren selv. Hun var da farmor, mormor, bestemor, tante-farmor og Ruth. Hun satt strek og kalte seg selv Mimmi. Sånn ble det.

Herlig.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-07-17, 23:52   #143
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Blir du mormor/farmor/morfar/farfar eller bestemor/bestefar?

Jeg hadde meninger om hva mine barn skulle kalle sine besteforeldre, så jeg tenker at det ikke nødvendigvis er opp til meg å bestemme når den tid kommer.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-17, 08:47   #144
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.678
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Blir du mormor/farmor/morfar/farfar eller bestemor/bestefar?

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Mamma har blitt oldemor, og hun har valgt å være "oldemormor". Det synes jeg er en koselig tittel.

Min mor heter "gammelmormor".

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-17, 08:55   #145
Primrose
nju nja njo
 
Primrose sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 5.735
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Blir du mormor/farmor/morfar/farfar eller bestemor/bestefar?

Det tenker jeg får bli opp til ungene å bestemme når den tid kommer. Jeg har ikke noen store preferanser kjenner jeg.

__________________
Life isn't about waiting for the storm to pass. It's about learning to dance in the rain.
Primrose er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-17, 11:09   #146
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.907
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Blir du mormor/farmor/morfar/farfar eller bestemor/bestefar?

Opprinnelig lagt inn av isola, her.

Siden vi kun har døtre regner jeg med at det blir mormor og morfar. Hadde vi hatt barn av begge kjønn hadde jeg nok ønsket å bli kalt bestemor. Svigermor er både mormor og farmor, og det er virkelig ingen som greier å holde styr på det.

Virkelig? Ingen? For her går det greit for alle parter, altså.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-17, 11:10   #147
Nabojenta
#1
 
Nabojenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.649
Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Blir du mormor/farmor/morfar/farfar eller bestemor/bestefar?

Mor og far er også vanlig på Sørlandet.

__________________
Nabojenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-17, 11:28   #148
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.476
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Blir du mormor/farmor/morfar/farfar eller bestemor/bestefar?

Opprinnelig lagt inn av Røverdatter, her.

Jeg hadde meninger om hva mine barn skulle kalle sine besteforeldre, så jeg tenker at det ikke nødvendigvis er opp til meg å bestemme når den tid kommer.

Enig. Vi bestemmer ikke om eller når vi blir besteforeldre, heller ikke hva de kaller oss.


Sist redigert av -ea- : 25-07-17 kl 13:33.
-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-17, 12:12   #149
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.313
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Blir du mormor/farmor/morfar/farfar eller bestemor/bestefar?

Opprinnelig lagt inn av Kaija, her.

Tipper at jeg blir mormor/farmor. Det vil jo sannsynligvis være en annen bestemor i bildet også, og da kjennes det feil for meg å skulle ha "beste-statusen".

Oh, hvis det er konkurranse det er snakk om sikter jeg glatt på bestemor altså! Bring it on!

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-17, 12:56   #150
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.728
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Blir du mormor/farmor/morfar/farfar eller bestemor/bestefar?

Jeg er dypt fascinert over hvor mange meninger det går an å ha om dette.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-17, 13:31   #151
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.837
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Blir du mormor/farmor/morfar/farfar eller bestemor/bestefar?

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Jeg er dypt fascinert over hvor mange meninger det går an å ha om dette.

Jeg også.

Og så kan jeg melde at det går helt fint med både farmor og mormor som samme person. Jeg er vokst opp med det, og har alltid sljønt hvorfor hun var mormor til kusinenene mine og farmor til meg. Det er mulig at vi er over snittet oppvakt i vår familie, men jeg tror det fleste vil klare å ha koll på slikt, altså.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-17, 13:36   #152
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Blir du mormor/farmor/morfar/farfar eller bestemor/bestefar?

Det er jo noe barn skal lære - sammenhengene i slekta.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-17, 13:40   #153
Varta
Bookhouse girl
 
Varta sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 483
Varta er populærVarta er populærVarta er populær
Standard

Sv: Blir du mormor/farmor/morfar/farfar eller bestemor/bestefar?

Jeg har så langt ingen mening om hva jeg vil bli kalt, men vi spurte de nybakte besteforeldrene om hva de ville kalles i fjor da barnebarnet kom, så det fikk de bestemme selv. Derfor har vi da også farmor, farfar, mormor og bestefar... (og det er HELT greit, mine besteforeldre var også mormor og bestefar).

Varta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-17, 13:45   #154
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Blir du mormor/farmor/morfar/farfar eller bestemor/bestefar?

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Jeg også.

Og så kan jeg melde at det går helt fint med både farmor og mormor som samme person. Jeg er vokst opp med det, og har alltid sljønt hvorfor hun var mormor til kusinenene mine og farmor til meg. Det er mulig at vi er over snittet oppvakt i vår familie, men jeg tror det fleste vil klare å ha koll på slikt, altså.

Min farmor var også mormor. Husker jeg syntes det hørtes rart ut når søskenbarna mine sa mormor til henne, for hun var jo farmor. Hehe. Men altså, jeg forsto jo hvorfor altså...

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-17, 14:04   #155
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.509
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Blir du mormor/farmor/morfar/farfar eller bestemor/bestefar?

Jeg tror alle søskenbarna kalte mine besteforeldre for mor og far, men sikker er jeg ikke. Det var liksom noe jeg ikke la merke til.

Mine foreldre er mor og far til eldste barnebarnet og bestemor og bestefar til de to yngste, funker helt greit.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-17, 14:08   #156
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.243
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Blir du mormor/farmor/morfar/farfar eller bestemor/bestefar?

Altså, min kjære farmor har alltid surret sammen både våre navn og sin egen betegnelse. Candy-Ivar-Mona-Petter, kan du hente brillene til farmor-mormor? Det gikk fint, det også.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-17, 14:33   #157
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.776
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Blir du mormor/farmor/morfar/farfar eller bestemor/bestefar?

Vi brukte farmor og mormor, og det gikk helt fint å f.eks. være hos mormor/ farmor flere søskenbarn samtidig, til og med. For min egen del ser jeg helst at det fortsetter. Det var litt påtrykk hos oss om vi kunne kalle mormor for bestemor, fordi ungene til bror gjorde det, men det så vi ikke noen grunn til. Hvis poenget bare var at det skulle være "likt". Hans barn har også en mormor.

Synes det er veldig nyttig ifht å lære hvordan ting henger sammen. Sånn sett er det nesten litt dumt at man ikke bruker faster/ moster osv. lenger. Tante og onkel kan være hvasomhelst, til og med venner av foreldre. Men vi har jo hatt praten om hvilke tanter/ onkler som er "av blodet" og hvilke som er inngiftet.Og hva blir de når de evt. blir skilt? Hvis man har vokst opp med en bestemor eller onkel, blir det litt rart at vedkommende ikke er det lenger. Har en tante som ble skilt fra onkel for tredve år siden, ser på henne som tante fremdeles. Nesten mer enn nykona

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-17, 14:43   #158
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.509
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Blir du mormor/farmor/morfar/farfar eller bestemor/bestefar?

Opprinnelig lagt inn av Charlie, her.

Har en tante som ble skilt fra onkel for tredve år siden, ser på henne som tante fremdeles. Nesten mer enn nykona

Samme her, men jeg ser ikke på nykona til onkelen min som tante i det hele tatt. Det er ekskona som er tanta mi. Mens jeg også har en onkel som er skilt, og der jeg ikke ser på ekskona som tante lenger, samme med nykona. Jeg ser heller ikke på eksmannen til tanta mi som onkel lenger. Jeg tenker det handler om relasjoner. I det første tilfellet har vi enda god kontakt, og jeg var mer der på besøk enn hos onkelen min både når jeg studerte og når jeg bodde og jobbet på samme plass som de bor.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-17, 15:28   #159
isola
Kakemonster
 
isola sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
Innlegg: 3.732
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

Sv: Blir du mormor/farmor/morfar/farfar eller bestemor/bestefar?

Selvsagt skjønner de hvorfor det er sånn, og det blir riktig en og annen gang, men det blir mye surr. JEG ønsker å bli kalt det samme av mine eventuelle barnebarn.

__________________
2009 2013
isola er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-17, 15:41   #160
IOA
WF: BNBE
 
IOA sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.219
IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Blir du mormor/farmor/morfar/farfar eller bestemor/bestefar?

Det tenker jeg de må bestemme selv. Jeg er vokst opp med bestemor og bestefar (pappas side), og mormor og morfar (mammas side). Søskenbarna mine har brukt samme navnene, siden mamma bare har søstre med barn.

Ungene mine sier abuela og abuelo om farens foreldre. Mine foreldre fikk i sin tid velge, og jeg husker jeg ble veldig overrasket over hvor gjerne faren min ville hete bestefar. Så da ble det bestemor og bestefar. Søstera mi har akkurat fått barn, som den første av mine søsken, og da ble det bestemor og bestefar for min lille nevø også.

Ungene mine har brukt oldemor Å og oldemor I for å skille oldemødrene sine. Det har vært helt greit og forståelig.

__________________
IOA - stolt mamma til Snuppa feb 05 og Lillebror mai 09.
IOA er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:46.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no