Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

La kresne barn legge seg sultne ...

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-04-09, 13:45   #1
Katarina
Aktiv
 
Katarina sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 136
Katarina er litt kul
Standard

La kresne barn legge seg sultne ...

...står det i Stavanger Aftenblad. Hva tenker dere om det? Både i barnehagen og på skolen hos oss er det altfor mange barn som har et dårlig kosthold, så jeg mener JA, mens min hanefar-mann mener NEI. Han får vondt i hjertet av å legge et sultent barn...

__________________
Katarina, mamma til H & S f. 2002
Katarina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-09, 13:45   #2
Katarina
Aktiv
 
Katarina sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 136
Katarina er litt kul
Standard

Sv: La kresne barn legge seg sultne...

Og her er linken: http://dinmat.aftenbladet.no/content/view/full/26411

__________________
Katarina, mamma til H & S f. 2002
Katarina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-09, 13:47   #3
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: La kresne barn legge seg sultne...

Å være kresen er vel ikke synonymt med å ha dårlig kosthold? Hvordan ville du like å spise ting du ikke kan fordra?

Jeg kan bruke noen forsøk på å lære meg å like nye ting, så jeg har forståelse for disse barna. Jeg var sånn selv og. Hadde nok ikke spist mer av å bli presset, tvert i mot. Det er en grunn til at jeg var for tynn da jeg var liten. Den dag i dag så kan jeg gå en dag uten mat om jeg ikke får noe jeg liker. Jeg spiser ikke bare for å spise noe.

Kan ikke helt se at det er bedre rent ernæringsmessig?? Er ikke noe mat, bedre enn mindre variert mat?

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-09, 13:51   #4
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: La kresne barn legge seg sultne...

Nei. Det kommer selvsagt an på barna og situasjonen, men det er et stykke mellom det å gi barna nugatti til kvelds og det å la de i en viss grad få styre matvalg selv.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-09, 14:00   #5
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.205
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: La kresne barn legge seg sultne...

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Å være kresen er vel ikke synonymt med å ha dårlig kosthold? Hvordan ville du like å spise ting du ikke kan fordra?

Problemet er vel å lære seg å skjelne mellom "ikke kan fordra", og "ikke det beste jeg vet".

De fleste har vel et par hat-matvarer, som de ikke får ned uansett, med mindre sultkatastrofe truet. Men jeg tror også det er veldig mange barn (og voksne) som er såpass "bortskjemt" at vi bare spiser ting vi liker veldig godt. Hvis alle skal få det de liker best hele tiden, kan det bli ganske strevsomt å være kostholdsansvarlig i familien.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-09, 14:01   #6
Mississippi
ull-lue
 
Mississippi sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Akershus
Innlegg: 2.327
Mississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: La kresne barn legge seg sultne...

Jeg kan være enig t som står i artikkelen, som feks at man kan ta barna med på matlagingen for at maten skal bli mer interessant.
Når det gjelder nugatti-problematikken er det jo greit at det ikke serveres i hytt og pine, men jeg er ikke for å nekte det heller. Her i huset får barna nugatti i helgene.
Mat og tv er litt så som så. Ofte serveres jo kveldsmaten til barne-tv, og alternativet da er at barna ikke får sett barne-tv. Her i huset er det verre for dem enn det er for meg å servere et måltid foran tv'n.
Sålenge vi har helgefrokoster og middager ved kjøkkenbordet er jeg fornøyd med det.

Jeg syns i utgangspunktet at barna skal legge seg mette. De er sant som damen sier at ingen 'dauer' av det (et uttrykk brukt i en annen tråd … ), men det er forskjell på å spørre om barna vil ha det eller det og å gi 5 alternativer, som er beskrevet i artikkelen.

Barna her vet godt når de får lov til å få nugatti og når det er leverpostei.

__________________
"Det er ikke dråpen som får begeret til å flyte over. Problemet er at da dråpen kom var begeret alleredet fullt, og det hadde ikke dråpen noe med, den hadde jo nettopp kommet" -Karsten Isachsen
Mississippi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-09, 14:05   #7
Maylen
På lukket avdeling
 
Maylen sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: På lukket avdeling
Innlegg: 1.430
Blogginnlegg: 3
Maylen er populærMaylen er populærMaylen er populærMaylen er populærMaylen er populærMaylen er populær
Standard

Sv: La kresne barn legge seg sultne...

Jeg mener at tvang er aldri veien å gå.
Det finnes mange andre måter å få "likerikkemat" spennende.
Det krever selvsagt mer jobb enn å slenge barna i seng sultne, men er nok mer effektivt i det lange løp.

Maylen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-09, 14:08   #8
Molo
lakenskrekk
 
Molo sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 1.156
Molo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: La kresne barn legge seg sultne...

Jeg legger aldri barna uten mat, men de kan godt gå fra middagsbordet uten mat, flere middager pr dag lager jeg aldri!

Molo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-09, 14:32   #9
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: La kresne barn legge seg sultne ...

Her får de spise den maten som er, ellers blir de sultne. Men det gjelder vanlig hverdagmat, som det er ganske vanlig at de fleste liker.
Har vi spesielle ting, så slipper de unna med å smake, og kan da få si at de ikke liker det. Da har jeg som oftest backup-plan, slik at de også får noe de vil ha. Men som oftest vet jeg jo hva de liker da, så det går helt fint an å lage noe som alle kan spise. Storebror liker ikke grønnsaker, og tvinges ikke til å spise det. Han spiser grovbrød, grovt knekkebrød og sunt, variert pålegg, samt frukt og melk, så han får i seg de næringsstoffene han trenger uansett.
Ingen som legger seg sultne her, med mindre jeg har sagt fra om mat noe tidligere med svar om at de ikke er sultne. Da nytter det ikke å komme 30 min etterpå å være skrubbsulten. Sorry, men kveldsmaten var for en halv time siden. Ingen aktuell problemstilling, for den der har de forstått.

  Svar med sitat
Gammel 07-04-09, 14:39   #10
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.935
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: La kresne barn legge seg sultne ...

Det finnes vel alltids noe sunt pålegg som barna liker, hvis vi for eksempelets skyld holder oss til brødskiver. Jeg kunne godt ha nektet poden nugatti til kvelds, men gi ham et sunt pålegg (eller valg blant flere) jeg vet han liker. Hvis han nekter å spise det (som jeg vet han liker) fordi han ikke får nugatti har jeg ingen skrupler med å sende ham sulten til sengs. Selv om han er radmager. Jeg tror at å gi etter for nugattipress (nugatti som symbol på usunt-pålegg) og dermed latt han få velge usunne alternativer på løpende bånd på sikt ville gjort ham enda magrere.

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-09, 14:54   #11
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: La kresne barn legge seg sultne ...

Hvis jeg vet at Poden egentlig liker det jeg serverer får han ikke noe annet, men om det er noe jeg er usikker på om han liker vil han få noe annet før han legger seg. Å legge seg sulten skal han aldri behøve å gjøre. Jeg spør han gjerne hva han til kveldsmat da. Også får han et par ting å velge i.
Å kjøre naziregime på mat har jeg aldri sett på som en bra ting.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-09, 15:02   #12
Katarina
Aktiv
 
Katarina sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 136
Katarina er litt kul
Standard

Sv: La kresne barn legge seg sultne ...

Her hender det at vi spiser middag til kveldsmat. Ungene spiser det, men spiser ikke så mye alltid, selv om vi VET at de liker det. Grunnen er, at (gubben i huset) som har vært svak for dem, har gitt dem müsli etterpå, og da er det snakk om 1/2 time etterpå! Det blir jeg sur for, for jeg syns at han gir oss ris til egen bak da. For da forventer ungene ENDA en oppdekning etter sen middag. Jeg klarer det der bedre hvis jeg er alene med dem, da vet de at det ikke blir noen "slinger i valsen", og de godtar den grensen jeg setter.

Etter endel samtaler om temaet, har han endelig innsett det samme.

For å få barna til å spise grønnsaker og smake på nye ting, har vi gjort følgende her: I begynnelsen et lite klistremerke i klistremerkeboka dersom de har smakt og svelget en bitteliten bit. Neste gang har de måttet spise to biter av den samme maten, og så har vi gradvis økt.

Dersom jeg ser at ungene brekker seg når de smaker, får de slippe å spise mer, selvfølgelig!

Grønnsaker gjør vi følgende med: De liker paprika og tomat. Broccoli og blomkål har de hatt litt problemer med å godta. Men broccoligrateng med blomkål oppi, med en deilig saus og ost på toppen har glidd ned! Så har vi laget ulike grønnsakssupper, f.eks. kokt potet, purre, gulrot, kålrot og paprika. Så har vi most alt sammen med stavmikser, hatt oppi buljong og krydder sammen med hvitløk. Og til slutt bacon på toppen! Dette syns ungene er helt nammi!

Og på 6-års dagen sin fikk H en kokebok for barn. Genialt! Der står det alskens matretter med grønnsaker, smoothies og masse annet i. Hun er veldig stolt av den boken! Så hun kommer stadig trekkende med den, og vil at vi skal lage noe fra boken hennes. Og da er vi ikke sene om å følge hennes ønske.

Men altså, vi legger barna sultne om vi har middag til kveldsmat dersom vi VET at de liker middagsmaten, men spiser lite av den. Det har de lært av nå, og de forlanger ikke lenger "spesialmat" som müsli en halv time senere

__________________
Katarina, mamma til H & S f. 2002
Katarina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-09, 15:43   #13
Tangina
godtemonster
 
Tangina sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.359
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: La kresne barn legge seg sultne ...

Vi har småspiste barn og er glade for alt vi får i dem av mat etter barnehagen. Særlig har eldstemann liten apetitt og kan klare seg på minimalt med mat. Han ville vært såre fornøyd med å legge seg uten å spise, og ville ha sovet godt uansett. Han er ganske tynn, og det skal bare noen dagers forkjølelse og enda dårligere apetitt til før hoftekammene stikker ut og alle ribbeina kan telles. Yngstemann bruker vi også en del energi på å få til å spise, for han våkner og vil stå opp og spise frokost i firetida hvis han ikke får i seg noe til kvelden, og det gidder ikke vi.

Dermed blir det titt og ofte yoghurt til kvelds, og de har rare måltidsvaner som sikkert mange av våre venner med barn irriterer seg over. Men heldigvis liker de mange sunne ting (frukt og rå grønnsaker for eksempel), og de kan ikke fordra søtt pålegg (selv om vi av og til skulle ønske for eksempel nugatti fristet). Og de får aldri annen mat enn det vi spiser til middag - da passer vi heller på å gi dem noe seinere. Men de får ikke gå sultne til kvelds.

__________________
Gutta -04 og -07
Tangina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-09, 15:59   #14
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: La kresne barn legge seg sultne ...

Vi har som regel noe de liker om de er sultne som ikke er usunnt. Noen ganger velger de frukt i stedet. Aldri vært noe problem. Er de fortsatt mett etter middag i 17-18 tida, så kan det hende de ikke vil ha noe.

Nugatti og syltetøy får de når vi skal skynde oss. Da går maten ned på 1-2-3. Så stress om morgenen her er et godt tegn for dem, men "dessverre" så har vi tid nok som regel.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-09, 16:03   #15
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: La kresne barn legge seg sultne ...

Opprinnelig lagt inn av Katarina, her.

Men altså, vi legger barna sultne om vi har middag til kveldsmat dersom vi VET at de liker middagsmaten, men spiser lite av den. Det har de lært av nå, og de forlanger ikke lenger "spesialmat" som müsli en halv time senere

Gjør dere voksne det samme? Hvis mannen din har småspist et eple mens han laget middag, eller han ikke er så glad i røkt kolje og derfor ikke spiser så mye til middag, nekter du ham å ta seg en brødskive før han legger seg?

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-09, 16:12   #16
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: La kresne barn legge seg sultne ...

Jeg kan like noe en dag, og virkelig mislike det en annen dag.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-09, 16:16   #17
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: La kresne barn legge seg sultne ...

Jeg har heldigvis ikke kresne barn, men absolutt ingen her i huset trenger noensinne å legge seg sultne.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-09, 16:36   #18
Karima
I tropene
 
Karima sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Innlegg: 2.497
Karima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt likt
Standard

Sv: La kresne barn legge seg sultne ...

Ser overhodet ikke noe poeng med å legge sultne barn. Men hvis han sier nei takk til brødskive eller knekkebrød med brunost eller et glass melk, går vi utfra at han ikke er sulten.

Å legge sulten baby faller på sin egen urimelighet, så lillesøster får servering også etter leggetid hvis hun ber om det.

Jeg kjenner at jeg får samme utslett av ordren "legg dem sultne" som jeg får av generaliserte opplegg for hvordan barn skal sove/legge seg. Barn er utrolig forskjellige. De har forskjellige grunner for å oppføre seg som de gjør. Selvsagt må vi som foreldre være villige til å se deres individualitet for å få best mulig ordning på ting. Det har da ingenting med å skjemme dem bort å gjøre.

__________________
Lillesøster mai-08
Storebror feb-05
Karima er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-09, 17:05   #19
pulverheksa
blant fjord og fossevell
 
pulverheksa sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: pulverhuset
Innlegg: 1.271
Blogginnlegg: 40
pulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: La kresne barn legge seg sultne ...

Hadde det bare vert vesla det gikk ut over hadde det ikke vert store problemet og lagt en sulten unge, men desverre er det jeg som blir holdt våken halve natta fordi hun er sulten og ikke klarer å sove uten mat.

pulverheksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-09, 17:23   #20
turi
representert
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.172
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: La kresne barn legge seg sultne ...

Vi legger oss mette.

__________________
Jente -96, gutt -04
turi er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no