Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Savner du en liten gutt? (Dagbladet)

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-04-09, 20:18   #21
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Savner du en liten gutt? (Dagbladet)

Storebror her snek seg ut en sommermorgen da han var rundt to og et halvt. Men fordi vi bor på et lite sted skjedde det ikke noe mer spennende enn at han satt på trappa til naboen i pysjen en stund før han gikk inn igjen. Etter det har jeg hatt krok øverst på alle dører.

  Svar med sitat
Gammel 09-04-09, 21:50   #22
Barbarella
Bør lage seg en tittel selv
 
Barbarella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 1.561
Blogginnlegg: 1
Barbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt likt
Standard

Sv: Savner du en liten gutt? (Dagbladet)

Jeg er en av disse forferdelige mammaene som kan sove til både 10 og 11 om jeg får sjansen. Jeg står ikke opp før ungene vekker meg, så hadde det vært stille så hadde jeg sikkert kunne sovet lenge. Ikke skjønner jeg at det skal være spesielt flaut heller.
Men vi har babysitter stående på rommet til alle ungene, så vi hører det med en gang om de er våken.

__________________
2001 - 2005 - 2007 - 2016
Barbarella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-09, 21:54   #23
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Savner du en liten gutt? (Dagbladet)

Opprinnelig lagt inn av Barbarella, her.

Jeg er en av disse forferdelige mammaene som kan sove til både 10 og 11 om jeg får sjansen.

Slike kommentarer passer bedre på NM.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-09, 21:56   #24
Barbarella
Bør lage seg en tittel selv
 
Barbarella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 1.561
Blogginnlegg: 1
Barbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt likt
Standard

Sv: Savner du en liten gutt? (Dagbladet)

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Slike kommentarer passer bedre på NM.

Det vil jeg si gjelder kommentarene om at man ikke skjønner at foreldre kan sove lengre enn de selv gjør også.

__________________
2001 - 2005 - 2007 - 2016
Barbarella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-09, 21:59   #25
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Savner du en liten gutt? (Dagbladet)

Opprinnelig lagt inn av Barbarella, her.

Jeg er en av disse forferdelige mammaene som kan sove til både 10 og 11 om jeg får sjansen. Jeg står ikke opp før ungene vekker meg, så hadde det vært stille så hadde jeg sikkert kunne sovet lenge. Ikke skjønner jeg at det skal være spesielt flaut heller.
Men vi har babysitter stående på rommet til alle ungene, så vi hører det med en gang om de er våken.

Det flaue ligger vel i at barnet forsvinner ut, blir funnet kl. 8 og så, etter sigende, ikke etterlyst før kl. 1130.

Etter hva jeg skjønner så har dere hatt både risikovurdering og gjennomført tiltak for å minimere risikoen.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-09, 22:00   #26
Martis
Ute på tur
 
Martis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Savner du en liten gutt? (Dagbladet)

Etter at vi fikk barn har min Sove Lenge KlokkeTM stilt seg inn på ca 9, så jeg hadde nok oppdaget dette ganske tidlig. Når Junior var ca 18mnd/24mnd syntes han det var veldig gøy å åpne døren (vri om låsen) og gå ut i yttergangen (døren der var så tung at han fikk den ikke opp), så i en periode låste vi alltid med sikkerhetslåsen når vi var hjemme.

Jeg vet ikke om jeg ville blitt så veldig flau, jeg hadde vel mest vært fra meg av redsel om noe sånn hadde skjedd og det hadde sikkert tatt litt tid å komme ned igjen etter at jeg hadde fått vite at han var trygt forvart hos politiet.

__________________
I have learned that to be with those I like is enough.
Martis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-09, 23:42   #27
Tammen
Fjott
 
Tammen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 2.021
Blogginnlegg: 12
Tammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Savner du en liten gutt? (Dagbladet)

Jeg synes ikke det er rart at pappaen sov lenge da han hadde muligheten. Selv mener jeg at jeg ikke hadde klart å sove så lenge, da jeg har innebygd klokke i nærheten av Snuppsi (funket så langt hvertfall ). Og ja, jeg hadde blitt kjempeflau om noe liknende hadde skjedd da hun var yngre.

Men allikevel har jeg ikke vanskelig for å forstå hvordan noe slikt kan skje. Håper ikke pappaen dømmer seg selv for hardt nå, eller får problemer i ettertid. Slike ting kan faktisk skje alle. Folk forsover seg, er uoppmerksom i et øyeblikk, undervurderer barnets evne, eller er totalt utslitt.
Godt det gikk så br

__________________


Cave ab homine unius libri
Ride si sapis ...

Sist redigert av Tammen : 10-04-09 kl 12:07.
Tammen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-09, 23:45   #28
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Savner du en liten gutt?

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Jeg hadde vært flau hadde jeg sovd så lenge med et lite barn i huset.

Ikke jeg. Her er det ingen vekkerklokke i helgene fordi jeg blir vekket. Jeg kan også sove leeenge med mindre noen vekker meg. Syntes ikke det er flaut heller.

Poden har alltid vært veldig forsiktig da, og kunne ikke funnet på å gå ut i oppgangen her alene engang. Så har aldri trengt å være bekymret.


Sist redigert av Joika : 09-04-09 kl 23:52.
Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-09, 23:53   #29
Katarina
Aktiv
 
Katarina sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 136
Katarina er litt kul
Standard

Sv: Savner du en liten gutt?

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Ikke jeg. Her er det ingen vekkerklokke i helgene fordi jeg blir vekket. Jeg kan også sove leeenge med mindre noen vekker meg. Syntes ikke det er flaut heller.

Nei, hvorfor skulle det egentlig være flaut? Jeg sover aldri lenge, men det hender at jeg snur meg på den andre siden hvis jeg hører at det er stille i huset. Og det gjør jeg også hvis jeg hører at det er lyder i huset, i alle fall nå som mine er 7 år. Hadde de vært mindre, hadde jeg nok stått opp hvis det var lyder, for i yngre år kunne de finne på mye rart...

Jeg syns også det er dømmende å si at det er flaut at foreldre kan gjøre slike feil. De som sier det er sikkert perfekte

__________________
Katarina, mamma til H & S f. 2002
Katarina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-09, 00:10   #30
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Savner du en liten gutt? (Dagbladet)

Kan tenkes han hadde hatt omgangssyke hele natten, og var alenepappa og dermed ikke hadde noen til å hjelpe seg. Man vet faktisk ikke så veldig mye.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-09, 00:10   #31
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Savner du en liten gutt? (Dagbladet)

Er utrolig vár på lyd, så tror ikke det kunne skjedd her.

Men tanta mi har opplevd det. Dvs storekusine på 2,5 tok opp lillekusine på snaut ett år - hun hadde bæsjet på seg, så da tok hun henne like gjerne med ned til naboen under ved 06 tiden om morgenen, for hun ville ikke vekke mamma Tante påstår at hun aldri har vært så flau noen gang.
Min mor har også opplevd det. Lillebroren min, som da var snaut 2, gikk ut midt på natta. Mamma hadde nøkkelen under hodeputa - han var ekstrem, så måtte det. Fikk fisket den ut han, og kom seg ut gjennom soveromsdøra som var låst, og så ut ytterdøra som var veldig vond å få låst opp. Ikke spør hvordan han har klart det
Naboen våknet i hvert fall av noe hun trodde var kattejammer. Det kom og gikk, så hun fant ut at hun måtte sjekke hva det var.
Vel - det var min elskelige bror - klokken 04.30 om morgenen - sittende på dukkehustaket, og han gråt. Han kom seg nemlig ikke ned igjen. Sjøen er 100 meter unna, så det var vel ei lykke at han klatret opp der, selv om mamma holdt på å dø på seg når hun ble vekket av naboen som kom leiende på lillebror.

  Svar med sitat
Gammel 10-04-09, 00:13   #32
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.840
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Savner du en liten gutt? (Dagbladet)

Jeg er neimen ikke sikker på om jeg hadde våknet om en av mine hadde sneket seg ut.
jeg sover hardt og jeg er av typen som omtrent ikke har våknet av at ungene har skreket på natta da de var spedbarn heller.
Gudskjelov har jeg en mann som sover letter enn meg.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-09, 00:13   #33
Tammen
Fjott
 
Tammen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 2.021
Blogginnlegg: 12
Tammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Savner du en liten gutt? (Dagbladet)

sjuggerpløm:
Stakkars, stakkars moren din! Etter en slik opplevelse tror jeg nesten ikke jeg hadde turt og sovne uten og fysisk lenke ungen fast til meg.

__________________


Cave ab homine unius libri
Ride si sapis ...
Tammen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-09, 00:27   #34
Tito
I gapestokken
 
Tito sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.471
Tito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Savner du en liten gutt?

Jeg reagerte på måten saken var slått opp på; "Vi har ikke mulighet til å ha ham her hele påsken". Det ga meg inntrykk av at han hadde vært der lenge. Jeg tror neppe at politiet sa dette som om de mente han var en belastning, og at det heller var en litt humoristisk kommentar. Slik overskriften står, gir det inntrykk av at det hele var mye verre en det egentlig var.

Men, det gir en påminnelse om at man kanskje burde sikre ytterdørene sine bedre. Hadde jeg hatt en vandrer, som kunne låse opp døren selv, hadde jeg skaffet meg en sikkerhetslenke til døren.

__________________
A mother who radiates self-love and acceptance actually vaccinates her daughter against low self-esteem.
- Naomi Wolf
Tito er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-09, 11:35   #35
ullmor
... med mjuke pigger...
 
ullmor sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 2.585
ullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt likt
Standard

Sv: Savner du en liten gutt? (Dagbladet)

Små gutter skal ikke vandre alene i pysj og tøfler ute på gaten, de bør i det minste kle seg ordentlig . Kan tenkes noen stiller spørsmål ved en som forelder når slikt skjer. I og med at faren ikke oppdaget noe på lang tid er det nok temmelig flaut for han. Slike ting skal ikke skje, men så skjer de likevel. Kan bare tenke oss alt galt som kan skje, for et sjokk faren må ha fått når han ikke fant guttungen hjemme.

Synes ikke det er galt å sove lenge generelt, men i dette tilfelle fikk det konsekvenser.

__________________
Vær mer opptatt av hva du får gjort enn hva du ikke får gjort!
ullmor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-09, 11:45   #36
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.372
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Savner du en liten gutt? (Dagbladet)

Jeg sover forholdsvis lett, og tviler sterkt på at noen av mine barn hadde klart å snike seg ut av huset uten at jeg hadde merket det. Tror ikke jeg har sovet lengre enn til 9.00 noen gang etter at jeg fikk barn. (Da har jeg i så fall vært på byn e.l og vært litt "bedøvet" av den grunn, men da er det jo heller ikke jeg som har ansvar for å stå opp med barna.) Likevel har jeg ikke problemer med å skjønne at slikt kan skje, og jeg hadde garantert synes det var litt pinlig hvis det var mitt barn det var snakk om....

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-09, 11:48   #37
Sonar
Bør lage seg en tittel selv
 
Sonar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: i et hus med fantatisk utsikt og med verdens beste naboer
Innlegg: 2.043
Blogginnlegg: 31
Sonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Savner du en liten gutt? (Dagbladet)

Siden vi ikke vet enn mer som står i Dagbladet, så kan ingen dømme faren for det som har skjedd.

Sjuggerpløm: den historien din om kusinene dine var jo utrolig bra da. Da snakker vi om flaut Om lillebroren din var det veldig bra at naboen fant ham!!

Sonar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-09, 12:45   #38
turi
representert
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.172
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Savner du en liten gutt? (Dagbladet)

Minstemann er en god blandings av ninja og indianer, så han kunne fint ha gjort ett slikt stunt uten at vi hadde merket noe. Vi satt da i stua og så ungen forsvinne bortover veien i -10, i kun bleie og langstøvler, og da var han 2 år.

Jeg syns ikke det hadde vært flaut, jeg hadde vært så redd at jeg hadde ikke klart å tenke.

__________________
Jente -96, gutt -04
turi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-09, 12:59   #39
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Savner du en liten gutt? (Dagbladet)

Hadde nok vært mer redd enn flau,ja.

Det er så mange tilfeller når det gjelder barn og uhell det er lett å tenke "det burde aldri ha skjedd", "noen passet ikke godt nok på", "for noen sløve foreldre" etc.
Men i den grad ingen av oss har øynene eller hånden limt på barna hvert eneste sekund i våkne ( og i dette tilfellet faktisk også sovende) stund vil vi bare måtte leve med en viss grad av usikkerhet. Selv veldig skjerpede foreldre med gode rutiner i heimen kan oppleve at barnet blir utsatt for et uhell eller klarer å stikke av. Vi får være generøse med andre der, for det ville vi sikkert sette pris på tilbake om det var en selv som opplevde noe leit med barna som kunne vært unngått hvis bare...

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-09, 16:52   #40
Skvetten
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Savner du en liten gutt? (Dagbladet)

Dette kunne godt skjedd hos oss da Plutte var liten. Valgte å sikre dørene slik som Smilefjes beskriver jeg. Hadde noe slikt skjedd hadde jeg vært mer redd enn flau, i ettertid hadde flauheten meldt seg.

  Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:24.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no