Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Tråden for virkelig, VIRKELIG kjappe middagsretter - mindre enn 15 minutter

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-03-13, 20:16   #101
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.349
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tråden for virkelig, VIRKELIG kjappe middagsretter - mindre enn 15 minutter

Rester fra i går. Virkelig kjapt.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-13, 20:17   #102
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.349
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tråden for virkelig, VIRKELIG kjappe middagsretter - mindre enn 15 minutter

Lakseform: Laksefilet i terninger, finskåret purre, tomater i skiver, litt fløtemelk og en dæsj sennep, salt og pepper, revet ost på toppen. 10 minutter i ovn som er forvarmet til 220 grader.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-13, 20:34   #103
isola
Kakemonster
 
isola sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
Innlegg: 3.732
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

Sv: Tråden for virkelig, VIRKELIG kjappe middagsretter - mindre enn 15 minutter

I dag spiste jeg og Storesøster fersk fullkornspasta (koketid: 4 minutter), stekte lakseterninger (ferdigskåret fra Salma, de ble ferdige før pastaen!) og brokkolitopper (jeg slang de oppi pastagryta det siste minuttet, mest fordi jeg holdt på å glemme det..) med rømme til. Skulle vi vært flere til bords ville jeg nok ha skåret opp laks selv på forhånd, de Salma-terningene var ikke akkurat billige.

__________________
2009 2013
isola er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-13, 22:52   #104
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.816
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tråden for virkelig, VIRKELIG kjappe middagsretter - mindre enn 15 minutter

Jeg bruker vannkokeren mye. Den bruker like lang tid på å koke opp 1,5 liter vann som komfyren bruker på 4 dl. Vi har kjøkken, og sikkert komfyr også, som er 15-20 år gammelt. Det var et kjøkken av god kvalitet, så det er heller planløsningen enn selve kjøkkeninnredningen som gjør at vi kan tenke oss å bytte. Komfyr og vifte trenger å byttes, men jeg er redd det drar med seg bytte av hele kjøkkenet.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-13, 08:56   #105
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tråden for virkelig, VIRKELIG kjappe middagsretter - mindre enn 15 minutter

I går klarte jeg pasta på mindre enn 15 minutter, men jeg må se mer nøye på koketiden når jeg handler. 9 minutter. Steke karbonadedeig og tine tomatsaus fra fryseren tok vel 6-8 minutter, så da rakk jeg å skifte klær også. Og å koke brokkoli.

Bordet var dekket av barna før jeg kom hjem!

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-13, 09:52   #106
guttemamma
Superduperaktiv
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 549
guttemamma er populærguttemamma er populærguttemamma er populær
Standard

Sv: Tråden for virkelig, VIRKELIG kjappe middagsretter - mindre enn 15 minutter

Hverdagspizza: grov bunn, karbonadedeig, en god tomatsaus med grønnsaker og ost. Gjøres klar dagen før. Inn i ovnen på varmluft! Imens kutter du opp litt salat og knaskegrønnsaker!

guttemamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-13, 09:53   #107
LilleRosin
Muligens verdt å vente på
 
LilleRosin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.093
Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tråden for virkelig, VIRKELIG kjappe middagsretter - mindre enn 15 minutter

I dag skal vi ha suppe.

Grønnsaksposesuppe (jadda), små kjøttboller, gulrøtter ( )

Regner med det går kjapt. Det må det bare.

__________________
skatten 02, rusket 04, pøbelen 05, punktum 08
LilleRosin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-13, 09:57   #108
guttemamma
Superduperaktiv
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 549
guttemamma er populærguttemamma er populærguttemamma er populær
Standard

Sv: Tråden for virkelig, VIRKELIG kjappe middagsretter - mindre enn 15 minutter

Har noen prøvd den grønnsakskutteren på tvshop? Nicer dicer plus, noen som har prøvd den?

guttemamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-13, 10:00   #109
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tråden for virkelig, VIRKELIG kjappe middagsretter - mindre enn 15 minutter

Pizza klarer jeg faktisk på 15 minutter hvis jeg:

Setter ovnen på boost med en gang jeg går inn døra.
Har bunner i fryseren (jeg lager ofte et par ekstra når jeg lager pizza)
Har tomatsaus i fryseren
Bruker smårettskinke eller annet som ikke trengs å stekes
Har ferdig raspet ost

Siden bunnen er halvstekt tar den bare 6 minutter å steke.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-13, 10:05   #110
Skytte
Bør lage seg en tittel selv
 
Skytte sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.948
Blogginnlegg: 105
Skytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tråden for virkelig, VIRKELIG kjappe middagsretter - mindre enn 15 minutter

Jeg lagde dette i går: http://www.meny.no/Fisk-og-sjomat/Tr...med-variasjon/


Ingredienser for 4 porsjon(er)

  • Laksewrap med variasjon
  • 4tortilla wraps
  • 500glaksefilet
  • 1sylig eple i strimler
  • œagurk i skiver
  • 1salat f. eks. crispie
  • finhakket løk, vårløk eller purre for den som liker det

    Dressing
  • 2dllettrømme
  • -12 tsgrov sennep

    alternativ
  • Bruk den dressingen du har i kjøleskapet, eller smak til rømmen med friske urter eller karripasta om

Slik gjør du:
  • Stek laksen i smør eller olje i panne eller på grill. Dryss på litt salt og pepper.
  • Vask og riv salaten.
  • Skjær agurk i skiver og eple i strimler eller små biter
  • Rør sammen rømme og grov sennep, smak den til så den blir så sterk som du ønsker.
  • Varm tortillaen som beskrevet på pakken.
  • Smør på rømmedressing.
  • Legg på agurk, eplestrimler og litt salat.
  • Legg på laksen og pakk sammen.


Og det gikk virkelig mye fortere enn 20-40 minutter som det står på oppskriften. Nå Kuttet jeg laksen i munnfull store biter før jeg stekte den, så da gikk det fort. Tortillalefser ble varmet i microen.

Fort gikk det å spise også. Poden kastet inn på og var storfornøyd.

Skytte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-13, 10:48   #111
Pegasus
Bør lage seg en tittel selv
 
Pegasus sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 3.442
Pegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Tråden for virkelig, VIRKELIG kjappe middagsretter - mindre enn 15 minutter

Salat i alle varianter- kjapt, sunt og godt.

Sashimi, bare å skjære opp laks, evt strø over sesamfrø. Soyasaus og pepperrot til å dyppe i.

Reker og brød. Renske reker mens man spiser.

Pegasus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-13, 14:27   #112
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.875
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tråden for virkelig, VIRKELIG kjappe middagsretter - mindre enn 15 minutter

Hvor lang tid bruker dere på å rydde kjøkkenet etter middag, og når gjør dere det? Det er noe av det verste jeg vet. Som regel gjør mannen det. Han setter seg ned litt og går på do og sånn innimellom, så jeg har en følelse av at det tar "hundre år".

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 14-03-13, 14:35   #113
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tråden for virkelig, VIRKELIG kjappe middagsretter - mindre enn 15 minutter

Det kommer utrolig an på hva jeg lager, syns jeg. Jeg er egentlig flink til å ta ting underveis, syns jeg, men likevel blir det jo MASSE jobb dersom man har brukt en 3-4 gryter, stavmikser, et par skjærefjøler og hvahardu.

Vi tar stort sett av bordet sammen, og så varierer det hvem som tar kjøkkenet. Det er sjelden det tar mer enn 15 minutter, syns jeg. Og ta er alt tatt. Jeg utstår ikke når det står igjen ting på benken.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-13, 15:13   #114
Annki
Englemamma
 
Annki sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2012
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 1.584
Annki er populærAnnki er populærAnnki er populærAnnki er populærAnnki er populær
Standard

Sv: Tråden for virkelig, VIRKELIG kjappe middagsretter - mindre enn 15 minutter

Mange bra tips her!

__________________
1997 - 2009 - 2010 - 2013
Alltid elsket, aldri glemt...
Annki er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-13, 20:12   #115
Rug
Det er bare en fase
 
Rug sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.563
Rug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt likt
Standard

Sv: Tråden for virkelig, VIRKELIG kjappe middagsretter - mindre enn 15 minutter

Reker og brød tar i alle fall ikke 15 minutter her i heimen - alle tre barna liker det, to av dem elsker det og spiser i mengder. Det vil si at to voksne må rense et sted mellom 1 og 1,5 kg reker, dekke på, finne brød osv, forutsatt at begge voksne er hjemme. Jeg skulle nemlig ha et raskt måltid en gang jeg var alene med barna, og endte med å rense i 45 minutter og ha igjen nok til en og en halv skive til meg selv. :hmpf:

Rotmos er alltid redningen her i hus, bruker store poteter som går raskt å skrelle, vannet koker omtrent når potetene er kuttet i småbiter. Har oppi andre rotgrønnsaker, gjerne et par hele hvitløkfedd, så trenger jeg ikke stresse med masse salat og greier ved siden av.

Rug er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 14-03-13, 20:23   #116
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.875
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tråden for virkelig, VIRKELIG kjappe middagsretter - mindre enn 15 minutter

Rug, får ikke prikket fra iPhone, men neida, ikke i det hele tatt!

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 14-03-13, 20:30   #117
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tråden for virkelig, VIRKELIG kjappe middagsretter - mindre enn 15 minutter

Dere må være veldig mye raskere enn meg på kuttingen. Jeg bruker ganske mye tid på å kutte nok grønnsaker til rotmos, egentlig. Og så syns jeg at jeg må ha andre grønnsaker ved siden av også. I hodet mitt er rotmosen "karbodelen" av fatet, og eg grønne/røde/oransje må ha plass ved siden av i tillegg.


I dag var det deilig å IKKE skulle lage 15-minuttersmiddag, men pusle rundt og lage glitters parmesankylling i stedet.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-13, 20:58   #118
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tråden for virkelig, VIRKELIG kjappe middagsretter - mindre enn 15 minutter

Mannen eller jeg tar kjøkkenet stort sett, mens den andre ser på starten av barnetv, evt tar vi det sammen mens ungene leker. Det hender storebror hjelper til litt. Hos oss inkluderer å ta kjøkkenet etter middag å plukke sammen familiens minimum tre matbokser og to drikkeflasker, tømme disse og få dem klare til rengjøring. Dvs, storebror skal gjøre dette selv, men det hender det krever noe oppfølging.

Jeg bruker 10-20 minutter, inkludert kaffelaging til meg og mannen. Mannen bruker 15-25 minutter, tipper jeg.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-13, 21:32   #119
Luvi
En anelse distre
 
Luvi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.440
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Tråden for virkelig, VIRKELIG kjappe middagsretter - mindre enn 15 minutter

Usikker om det kvalifiserer som skikkelig middag, men noen ganger lager jeg noe så enkelt som kyllingvraps. Er så lat at jeg kjøper ferdig salatkjøtt, kutter agurk, paprika og andre grønnsaker om passer om jeg har og bruker Il torrione Crema con Aceto Balsamico på(denne kalles helt sikkert noe langt kortere på folkemunne) Enkelt og godt nok for et raskt måltid.

Jeg kan også finne på å lage salat med kjøttdeig oppi. Kjempegodt.

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-13, 22:37   #120
GydaG
lider av tastleksi
 
GydaG sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Innlegg: 5.978
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tråden for virkelig, VIRKELIG kjappe middagsretter - mindre enn 15 minutter

Jeg rydder og vasker opp gryter og tilbehør underveis i matlagingen, kan virkelig ikke fordra å sette meg for å spise når det ser bomba ut bak meg.
Det hjalp en god del da vi kom inn i en rytme med å ha strøkent kjøkken da vi legger oss, og så setter jeg på oppvaskmaskinen på timer så den starter ca 7, da tømmer jeg den mens jeg lager kaffe og frokost om morgenen, og kan sette inn oppvask underveis i middagslaging også.
Det er irriterende å måtte rydde oppvaskmaskinen før man får vasket benker og ryddet av bordet etter middag syns jeg.

__________________
2003 2010 2012
It's not only only, but but.
We have to take in nourishment, expel waste and inhale enough oxygen to keep our cells from dying. Everything else is optional!
GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:35.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no