Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Dunskjørt

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-02-21, 12:50   #1
Musemus
<3
 
Musemus sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 6.561
Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Dunskjørt

Hvilket merke har du og åssen er det i størrelsen?
Er det godt å bruke?

Jeg sitter og googler, men tenker at om man kjøper for stort, så vil det skli opp i livet.
Er lei av å være kald på rumpe/lår selv med ullboxer/ullshorts og stillongs!

__________________
Storesøster 08
Lillebror 11

Musemus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-21, 13:18   #2
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dunskjørt

Jeg har ikke dunskjørt, men kan i stedet anbefale Bergans Stranda Hybrid 3/4-bukse. Jeg bruker den under skallbukse, turbukse, langrennsbukse osv, og den har funket på langrennstur ned til 22 minusgrader i år. Den er veldig myk, til tross for isolasjonen, og har ikke hindret bevegelse hverken på ski eller fjelltur. Jeg bruker den også oppå treningstightsen til og fra fysio, den er veldig lett å ta av/på.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-21, 15:37   #3
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dunskjørt

Jeg har dunskjørt (eller egentlig fiberskjørt) og har hatt det i over seks år. Jeg hadde aldri trodd jeg skulle bruke det noe særlig, men det er et av de smarteste turplaggene jeg har. Mitt kan snøres i livet og er ganske romslig. Det gjør at jeg kan ha det utenpå ganske mange lag med vinterklær og fortsatt kunne bevege meg (f.eks. stå på ski). For meg er det viktig. Jeg har sett andre med veldig trange skjørt, og det skjønner ikke jeg poenget med. Da mister man bevegeligheten, og det blir mindre luftlag (som gir mindre varme).

Jeg er veldig fornøyde med mitt fra Houdini. Det kan se ut til at det er omtrent som dette.

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-21, 15:38   #4
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dunskjørt

Jeg har forresten ofte mitt med i sekken og kan ta det på i pauser, hvis det blir kaldt, bruke det som sitteunderlag osv. Veldig lettvint å ta på.

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-21, 15:40   #5
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.185
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dunskjørt

Jeg har det samme som noen. Veldig fornøyd! Kjøpt hos DNT, og der får medlemmer det for 960 kr nå.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-21, 16:01   #6
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.893
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Dunskjørt

Kunne et ullskjørt fra Devold gjort samme nytte, det er elastisk og tas lett på med glidelås i siden.
https://www.devold.com/nb-no/kolleks...t7/?color=940A

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-21, 16:16   #7
Musemus
<3
 
Musemus sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 6.561
Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Dunskjørt

Takk for tips, dere. Skal orientere meg litt mer rundt.
Et ullskjørt ser også veldig behagelig ut. Den Bergans-buksa som Niobe tipser om ser god ut, men jeg tror at med de jakkene jeg har til, så vil et skjørt se penere ut.

__________________
Storesøster 08
Lillebror 11


Sist redigert av Musemus : 10-02-21 kl 16:57.
Musemus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-21, 16:24   #8
Molly
Bør lage seg en tittel selv
 
Molly sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 6.217
Molly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Dunskjørt

Nå ble jeg fristet, frossenpinn som jeg er. Hvordan er det Houdiniskjørtet i størrelsen?

__________________
Storesøster 02
Lillebror 07
Molly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-21, 18:22   #9
Canisa
Viser tenner
 
Canisa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 8.794
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dunskjørt

Jeg har primaloftskjørt fra Bergans som jeg er veldig fornøyd med. Det fra Houdini synes jeg ble litt kort. På hytta har jeg et skjørt som går ned til knærne. Det er litt langt til aktivitet, men helt perfekt når vi sitter rundt bålpanna.

__________________
Lofottorsk i nordens Paris
Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-21, 18:26   #10
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.185
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dunskjørt

Opprinnelig lagt inn av Molly, her.

Nå ble jeg fristet, frossenpinn som jeg er. Hvordan er det Houdiniskjørtet i størrelsen?

Jeg har medium, og kunne sikkert hatt small. Bruker mest medium eller 48. Men det kan strammes både oppe og nede så det gjør ingenting om det er litt stort.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-21, 18:29   #11
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.185
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dunskjørt

Jeg blir veldig fort kald på rumpa, og jeg lurer på om grunnen til det er tettsittende bukse. Kanskje det hadde vært varmere med en som var mer løstsittende sånn at det blir mer luftsirkulasjon.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-21, 19:15   #12
Spoon
med mange baller i lufta
 
Spoon sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: I et grått hus i Trøndelag
Innlegg: 3.322
Blogginnlegg: 66
Spoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt likt
Standard

Sv: Dunskjørt

Jeg har Bergans Maribu, veldig fornøyd med det. Har det i sekken og tar det på ved pauser. Er også helt greit å gå med

__________________
Storesøster desember-05, Lillesøster april-08
Spoon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-21, 19:26   #13
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.397
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Dunskjørt

Jeg fikk Houdini til jul. Byttet fra M til L, slik at jeg kan ta det utenpå skibukser og diverse. Den har strikk i livet slik at jeg kan stramme det inn dersom jeg ikke allerede har på tjukk boblebukse. Min er lengre bak og rekker meg ca til knærne noe som jeg synes er praktisk all den tid jeg har tenkt å bruke det mens jeg er i aktivitet som på tur eller ski.

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-21, 19:51   #14
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dunskjørt

Opprinnelig lagt inn av frukt, her.

Jeg blir veldig fort kald på rumpa, og jeg lurer på om grunnen til det er tettsittende bukse. Kanskje det hadde vært varmere med en som var mer løstsittende sånn at det blir mer luftsirkulasjon.

Nei, det har jeg testet og det funker ikke. Jeg synes vel faktisk heg ble kaldere i løstsittende bukse.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-21, 20:40   #15
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.228
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Dunskjørt

Ikke skjørt, men denne står på ønskelista mi. 3/4 ziplongs som har ekstra varme i rumpa og på knærne. Pluss at de reparerer den for deg om den ryker.

https://www.northernplayground.no/nb...iplongs-padded

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-21, 21:15   #16
Primrose
nju nja njo
 
Primrose sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 5.735
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Dunskjørt

Jeg har houdini sleepwalker. Glidelås langs hele siden og normal i størrelsen. Bruker det mye, enkelt å ha over hverdagsbukser og treningsbukser. Det er ikke dun da, det er syntetisk. Enkelt å vaske.

__________________
Life isn't about waiting for the storm to pass. It's about learning to dance in the rain.
Primrose er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-21, 21:56   #17
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dunskjørt

Jeg kan også anbefale denne, for folk som blir kald på rumpa på tur: https://www.garnstudio.com/pattern.php?id=8259&cid=1

Eneste problemet er at oppskriften er veldig stor i størrelsen.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-21, 22:08   #18
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.384
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Dunskjørt

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Jeg kan også anbefale denne, for folk som blir kald på rumpa på tur: https://www.garnstudio.com/pattern.php?id=8259&cid=1

Eneste problemet er at oppskriften er veldig stor i størrelsen.

Oj, den var fin! Takk for tips!

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-21, 08:05   #19
Spoon
med mange baller i lufta
 
Spoon sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: I et grått hus i Trøndelag
Innlegg: 3.322
Blogginnlegg: 66
Spoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt likt
Standard

Sv: Dunskjørt

Jeg bruker denne også:
https://www.lanullva.no/ulltoy-dame/...er-arctic-blue

:alltidkaldpårumpa:

__________________
Storesøster desember-05, Lillesøster april-08
Spoon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-21, 08:45   #20
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.397
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Dunskjørt

Hahaha, familien min ler av meg og søster (tantene) som sverger til ullmammelukker i tillegg til ullongs. Godt å høre at vi er HELT normale. Når jeg er ferdig med mønstervottene skal jeg jaggu vurdere å strikke meg en shorts.

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:42.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no