Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Bukse til alpint

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-03-22, 14:59   #1
Frøken Fjong
Superaktiv
 
Medlem siden: Oct 2012
Innlegg: 474
Frøken Fjong er litt kulFrøken Fjong er litt kul
Standard

Bukse til alpint

Hei,
jeg trenger kjøpshjelp!

Bukse som hovedsaklig skal brukes til slalomkjøring.

- kan være skallbukse eller foret
- må ha høyt OG romslig liv
- må ha kort benlengde, evt. kunne legges opp uten at det virker inn på funksjonaliteten.

Blir veldig glad for konkrete tips

Frøken Fjong er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-22, 16:05   #2
Canisa
Viser tenner
 
Canisa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 8.794
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bukse til alpint

Denne: https://www.outnorth.no/bergans/stranda-lady-pant-short

Jeg har den med primaloft, og er usikker om den kommer i kort lengde, men mannen har denne uten for og vi er begge strålende fornøyde.

__________________
Lofottorsk i nordens Paris
Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-22, 16:23   #3
Frøken Fjong
Superaktiv
 
Medlem siden: Oct 2012
Innlegg: 474
Frøken Fjong er litt kulFrøken Fjong er litt kul
Standard

Sv: Bukse til alpint

Opprinnelig lagt inn av Canisa, her.

Denne: https://www.outnorth.no/bergans/stranda-lady-pant-short

Jeg har den med primaloft, og er usikker om den kommer i kort lengde, men mannen har denne uten for og vi er begge strålende fornøyde.

Takk for tips!
Den kommer i kort lengde, ja.
Ser en kommentar på Bergans.com om at den ikke er høy i livet? Hva tenker du om det?

Frøken Fjong er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-22, 18:25   #4
Canisa
Viser tenner
 
Canisa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 8.794
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bukse til alpint

Nja, den er høyere på livet enn en annen Bergans-bukse jeg har, men den er kanskje medium+ høy på livet. Jeg er jo veldig glad i Norrønas Falketind-serien, men den finnes ikke i kortere lengde, men det gjør kanskje Svalbard-serien? Hvis du i utgangspunktet sliter med å få bukser i riktig lengde, så er det nok lurt å dra på en sportsbutikk med godt utvalg, og be om hjelp. Veldig mange skallbukser som er beregnet for alpint har jo forsterkninger nederst som gjør det vanskelig å gjøre dem kortere.

__________________
Lofottorsk i nordens Paris
Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-22, 19:49   #5
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.450
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bukse til alpint

Jeg kjøpte en billig bukse på XXL i herremodell, og er veldig fornøyd! Damemodellen ble alt for trang i livet for magen min. Jeg har korte bein, men opplever ikke herremodellen som for lang.

Denne: https://www.xxl.no/five-seasons-vald...111193_7_style

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-22, 20:16   #6
Frøken Fjong
Superaktiv
 
Medlem siden: Oct 2012
Innlegg: 474
Frøken Fjong er litt kulFrøken Fjong er litt kul
Standard

Sv: Bukse til alpint

Opprinnelig lagt inn av Canisa, her.

Nja, den er høyere på livet enn en annen Bergans-bukse jeg har, men den er kanskje medium+ høy på livet. Jeg er jo veldig glad i Norrønas Falketind-serien, men den finnes ikke i kortere lengde, men det gjør kanskje Svalbard-serien? Hvis du i utgangspunktet sliter med å få bukser i riktig lengde, så er det nok lurt å dra på en sportsbutikk med godt utvalg, og be om hjelp. Veldig mange skallbukser som er beregnet for alpint har jo forsterkninger nederst som gjør det vanskelig å gjøre dem kortere.

Ja, jeg er klar over det siste du skriver - helt klart en utfordring.
Falketind trodde jeg var reletivt lav i livet...?

Frøken Fjong er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-22, 20:18   #7
Frøken Fjong
Superaktiv
 
Medlem siden: Oct 2012
Innlegg: 474
Frøken Fjong er litt kulFrøken Fjong er litt kul
Standard

Sv: Bukse til alpint

Opprinnelig lagt inn av Timar, her.

Jeg kjøpte en billig bukse på XXL i herremodell, og er veldig fornøyd! Damemodellen ble alt for trang i livet for magen min. Jeg har korte bein, men opplever ikke herremodellen som for lang.

Denne: https://www.xxl.no/five-seasons-vald...111193_7_style

Hehe - artig at du tipser om denne - denne har jeg nemlig hatt, men den er ødelagt. God i livet, og har lagt den opp nederst. Må kanskje bare kjøpe en ny

Frøken Fjong er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-22, 20:30   #8
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bukse til alpint

Helly Hansen Legendary Pant.

Jeg elsker min. Den er høy i livet, kan reguleres med borrelås, og er myk og bevegelig. De er store i størrelsen.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-22, 21:15   #9
Frøken Fjong
Superaktiv
 
Medlem siden: Oct 2012
Innlegg: 474
Frøken Fjong er litt kulFrøken Fjong er litt kul
Standard

Sv: Bukse til alpint

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Helly Hansen Legendary Pant.

Jeg elsker min. Den er høy i livet, kan reguleres med borrelås, og er myk og bevegelig. De er store i størrelsen.

Takk for tips!
Går det an å sy den opp?

Frøken Fjong er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-22, 21:41   #10
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bukse til alpint

Opprinnelig lagt inn av Frøken Fjong, her.

Takk for tips!
Går det an å sy den opp?

De er romslige i vidden, men ikke så mye i lengden, sånn jeg føler det. Så det er ikke sikkert det er nødvendig? Men jeg vil tro den kan legges opp, ja.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-22, 06:43   #11
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.349
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bukse til alpint

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Helly Hansen Legendary Pant.

Ja, denne er også jeg veldig fornøyd med.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-22, 14:13   #12
Frøken Fjong
Superaktiv
 
Medlem siden: Oct 2012
Innlegg: 474
Frøken Fjong er litt kulFrøken Fjong er litt kul
Standard

Sv: Bukse til alpint

Takk for flere gode tips! Skal sjekkes ut

Frøken Fjong er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:01.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no