Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Kaffemaskin med melkeskummer

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-02-23, 13:23   #1
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.815
Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Kaffemaskin med melkeskummer

Vi har moccamaster vi bruker til vanlig, men jeg har lyst på en maskin som kan lage god latte til helgemorgener.

Hva velger man nå? Helst noe som er enkelt i bruk, både mht å lage selve kaffen og med renhold.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-23, 13:37   #2
celebelen
Dragedytteren
 
celebelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Innlegg: 5.601
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kaffemaskin med melkeskummer

Vi har en Phillips som har avtakbar melkeskummer. Veldig kjekt, for den kan tas fra hverandre og vaskes i oppvaskmaskin.

__________________
Det jeg mangler i tålmodighet, tar jeg igjen i temperament.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-23, 14:03   #3
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.665
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kaffemaskin med melkeskummer

Skal det bare være en liten kopp innimellom så kan nespersso sin med automatisk melkeskummer være et alternativ.

Jeg ønsker meg Siemens sin eq500.
Har nå en Phillips uten automatisk melkeskummer. Bruker nespersso sin melkeskummer på siden. Lager veldig god kaffe men må ha to dingser.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-23, 14:06   #4
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.815
Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kaffemaskin med melkeskummer

Ja, dette blir en maskin nr to, så jeg er ikke imot Nespresso, kapsler osv.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-23, 14:47   #5
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.665
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kaffemaskin med melkeskummer

Nespersso latissima fungerer helt greit. Kjøpte en brukt for 500kr til å ha hos kjæresten. Solgte den igjen for samme når vi flytta sammen.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-23, 15:38   #6
gnuri
Fru Jacobsen
 
gnuri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.793
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kaffemaskin med melkeskummer

Vi har Philips Lattego.
Jeg elsker den

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-23, 15:51   #7
venla
jabbsaft
 
venla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 7.873
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kaffemaskin med melkeskummer

Opprinnelig lagt inn av gnuri, her.

Vi har Philips Lattego.
Jeg elsker den

Samme her. Lager nydelig cappuchino med den. Hele melkeskummedingsen kan settes i oppvaskmaskina.

__________________
09 & 13
venla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-23, 16:31   #8
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kaffemaskin med melkeskummer

Vi har også phillips lattego og er veldig glad i den. Den modellen vi har kan lage latte og cappuccino, en billigere modell kan kun lage cappucino og de dyrere modellene har flere drikkevalg.

Før vi fikk en sånn maskin hadde jeg en melkeskummer fra Severin. Ikke denne modellen, men samme konseptet med en kanne som kan tas ut og vaskes i oppvaskmaskinen. https://bakerenogkokken.no/kaffe/mel...BoClHIQAvD_BwE
.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-23, 16:52   #9
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.876
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kaffemaskin med melkeskummer

Jeg synes Moccamaster lager langt bedre kaffe enn både Nespresso og tilsvarende kapselmaskiner. Har også hatt spinndyr kaffemaskin fra Siemens, men Moccamaster er bedre likevel. Jeg lager altså latte med den. Ja, det blir jo ikke espresso i Moccamaster, men det blir en slags latte likevel. Har Aeroccino melkeskummer ved siden av. Brukes flere ganger daglig, tåler oppvaskmaskin og er generelt lett å holde ren.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-23, 20:38   #10
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.562
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kaffemaskin med melkeskummer

Ville heller kjøpt separat melkeskummer, ja.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-23, 21:06   #11
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.403
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kaffemaskin med melkeskummer

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Ville heller kjøpt separat melkeskummer, ja.

Ja. Gjør som Hyacinth, har moccamaster og nespresso melkeskummer.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-23, 13:22   #12
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kaffemaskin med melkeskummer

Jeg har en (11 år gammel) Tassimo kapselmaskin og har kjøpt diverse ulike kapsler til den. Kjærestens flyttet inn med moccamaster. Vi er begge enige om at Tassimo lager way bedre kaffe. Jeg har lyst på kaffemaskin som kverner kaffen (også av miljøhensyn), så følger denne tråden for tips.

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-23, 15:19   #13
gnuri
Fru Jacobsen
 
gnuri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.793
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kaffemaskin med melkeskummer

Jeg hadde kaffemaskin uten steamer og nespresso sin melkeskummer og var superfornøyd med dette, men etter lattego er kommet i hus, har aerocinoen flyttet inn i skapet, for steameren på lattego er kjempebra.

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-23, 21:26   #14
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.853
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kaffemaskin med melkeskummer

Vi har Nespresso latissima. Med melkeskummer. Synes den funker fint. Har hatt den siden 2011 og den virker fortsatt fint.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-23, 22:06   #15
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kaffemaskin med melkeskummer

Aeroccino lager best melk med «hardt» skum av alle maskiner som ikke har veldig god steamer, synes jeg. Så hvis du ikke er ute etter å investere mye penger i en skikkelig espressomaskin så hadde jeg kjøpt den og en billig kapselmaskin.

Man kan gjerne si at filterkaffe er bedre, men det er jo noe helt ANNET enn espresso. For meg er det like rart som å anbefale rosé når noen ber om en god rødvin?

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-23, 22:11   #16
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.815
Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kaffemaskin med melkeskummer

Jeg har ikke helt fått dreisen på kombinasjonen traktekaffe + melkeskum, av en eller annen grunn. Og det til tross for at min vanlige hverdagskaffe er nettopp traktekaffe med en skvett melk i. Men jeg synes espresso + melkeskum blir noe helt annet.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-23, 22:14   #17
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.876
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kaffemaskin med melkeskummer

Ja, det blir noe annet. Jeg synes det blir til det bedre, jeg synes latte har for mye melk. ( ) Jeg liker aller best traktekaffe med en skvett melk i, men den skvetten pleier jeg altså å varme og skumme. Det er det aller beste.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-23, 22:17   #18
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.876
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kaffemaskin med melkeskummer

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.


Man kan gjerne si at filterkaffe er bedre, men det er jo noe helt ANNET enn espresso. For meg er det like rart som å anbefale rosé når noen ber om en god rødvin?

Ja, det er jeg enig i, men det var ikke det jeg mente. Jeg må ha uttrykt meg uklart. Espresso kan være kjempegodt, det, men det var kapselmaskiner jeg sa jeg mislikte. Smaken på kaffe laget i kapselmaskiner er ikke godt, iallfall ikke de jeg har smakt.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-23, 09:18   #19
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.089
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kaffemaskin med melkeskummer

Opprinnelig lagt inn av gnuri, her.

Vi har Philips Lattego.
Jeg elsker den

Lager den latte også? Så en video, men så bare knapp for cappuccino.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-23, 12:27   #20
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kaffemaskin med melkeskummer

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Ja, det er jeg enig i, men det var ikke det jeg mente. Jeg må ha uttrykt meg uklart. Espresso kan være kjempegodt, det, men det var kapselmaskiner jeg sa jeg mislikte. Smaken på kaffe laget i kapselmaskiner er ikke godt, iallfall ikke de jeg har smakt.

Det er klart at det er en kjempestor forskjell på en kapselmaskin og en espressomaskin til 6000+ (også trenger man kvern til 4500 i tillegg). Men jeg synes Nespresso gir langt jevnere kvalitet enn billige espressomaskiner som naturlig nok ikke kan levere på riktig trykk og temperatur.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:28.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no