Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Robotstøvsuger – er det verdt det?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-03-23, 16:38   #41
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.095
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Robotstøvsuger – er det verdt det?

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Minst en time. Men det er jo fordi det gjøres veldig grundig når det først gjøres. Flytte på sofa og andre møbler, ta ut alle sofaputene, gjøre det pirkete i hjørner og langs lister osv.

Sånn grundig støvsuging gjør vi max annenhver måned.

Vi har landet på at det ikke er verd verken penger eller oppbevaringsplass. Vi støvsuger hovedetasjen 2-3 ganger i uka, en jobb som tar ca 15 minutter. Det hjemmeboende voksne barnet støvsuger oppe hos seg en gang pr. uke.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-23, 16:48   #42
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.498
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Robotstøvsuger – er det verdt det?

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Ja, det får jeg da håpe. Jeg kjenner at jeg blir helt utafor av å tenke på at vi bare støvsuger annehver uke (som jeg innrømmer er i sjeldneste laget), til nød én gang i uka om det blir for ille. Jeg trodde én gang i uka var vanlig, men det er kanskje lite sammenlignet med hva andre gjør?

Vi har vaskehjelp en gang i uka, og støvsuger ytterst sjelden mellom besøkene. Kanskje kjøkkenet eller under spisebordet hvis det trengs, ellers syns jeg det holder. Har katt tilogmed.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-23, 17:47   #43
sindrome
Boler'o?
 
sindrome sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Innlegg: 6.464
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Robotstøvsuger – er det verdt det?

@Divine, jeg støvsuger sikker mindre enn en gang i mnd. Har tre barn og en katt og egen hybelkaninfarm. Det er som det er.

__________________
Storesøster '05 og Lillesøstrene '08

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-23, 17:59   #44
tinkadott
prøver å være tål***ig
 
tinkadott sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.785
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Robotstøvsuger – er det verdt det?

Elsker vår roborock! Går ofte. Har tre katter og en (røytefri) hund, så den letter veldig daglig renhold.

__________________
hilsen tinkadott
gutt-98, jente -01, jente -04
tinkadott er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-23, 18:13   #45
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.850
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Robotstøvsuger – er det verdt det?

Absolutt verdt det. Elsker vår, den vasker også.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-23, 19:14   #46
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.779
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Robotstøvsuger – er det verdt det?

Jeg tror ikke det hadde vært stort poeng hos oss. Vi har ganske små flater i hver etasje, og de går vel ikke over dørstokker? Ser for meg at den hadde stanget litt rundt i stue/kjøkken bare (åpen løsning). Hva med teppe under salongbordet? Vi har kjøpt trådløs støvsuger da, og har vaskehjelp i hovedrom annenhver uke.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-23, 20:10   #47
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.850
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Robotstøvsuger – er det verdt det?

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Jeg tror ikke det hadde vært stort poeng hos oss. Vi har ganske små flater i hver etasje, og de går vel ikke over dørstokker? Ser for meg at den hadde stanget litt rundt i stue/kjøkken bare (åpen løsning). Hva med teppe under salongbordet? Vi har kjøpt trådløs støvsuger da, og har vaskehjelp i hovedrom annenhver uke.

Vår går over dørstokkene.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-23, 20:34   #48
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.779
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Robotstøvsuger – er det verdt det?

Opprinnelig lagt inn av Chablis, her.

Vår går over dørstokkene.

Da vil den ramle ned trappen.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-23, 20:41   #49
Serafin
Bør lage seg en tittel selv
 
Serafin sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 9.275
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Robotstøvsuger – er det verdt det?

Vi har, men det er ikke i bruk. Jeg skulle egentlig funnet ut av den igjen og satt den til å gå. Men jeg glemmer det liksom, og glemmer å flytte stoler, og plutselig har Storebror hivd ting på gulvet og hunden drar utover ting og blah.

Men ja, nei. Mamma har en sånn som vasker også i Spania, men hun hadde så mye greier rundt det, at det var jo nesten mer slitsomt å sette den i gang, enn å bare gjøre det, haha.

__________________
--
Bonusgutten 06
Storebror 07
Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-23, 20:57   #50
tinkadott
prøver å være tål***ig
 
tinkadott sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.785
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Robotstøvsuger – er det verdt det?

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Da vil den ramle ned trappen.

Vår går overdørstokker, men skjønner det er trapp, så går ikke utenfor trappene. Om mopp og vann er fylt på, går den ikke på tepper. Om de ikke er på (vann, mopp) støvsuger den teppene også.

__________________
hilsen tinkadott
gutt-98, jente -01, jente -04
tinkadott er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-23, 21:18   #51
Marla Singer
Bør lage seg en tittel selv
 
Marla Singer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 2.235
Marla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Robotstøvsuger – er det verdt det?

HVA, robotstøvsuger med vaskefunksjon?! Kan dere fortelle mer? Hvor god er den, egentlig? Funker det?

Marla Singer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-23, 21:56   #52
oslo78
Er frisk!
 
oslo78 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 9.791
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Robotstøvsuger – er det verdt det?

Har ikke og skal ikke ha. Støvsuger en gang eller to i måneden og koster litt innimellom. Veldig friske voksne og barn, så det ser ut som det går veldig fint.

__________________
Oslo78 - verdens heldigste mamma til Storebror 04, Storesøster 06 og Lillebror 10
oslo78 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-23, 23:01   #53
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.840
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Robotstøvsuger – er det verdt det?

Opprinnelig lagt inn av tinkadott, her.

Elsker vår roborock! Går ofte. Har tre katter og en (røytefri) hund, så den letter veldig daglig renhold.

Bruker kattene din den som transpormiddel rundt i huset?

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-23, 06:02   #54
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.782
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Robotstøvsuger – er det verdt det?

Har hatt robot i mange år og den er helt gull hvis man ikke har veldig mye på gulvet. Men å rydde må man vel uansett hvilken rengjøringsteknikk man bruker? Har robot til gresset også.

Ingen av dem gjør en perfekt jobb i hjørner osv, men de går nå der for seg selv og vedlikeholder den jobben vi gjør selv. Og det gidder vi sjeldnere og sjeldnere. Hunden likte det ikke i begynnelsen, men fordi roboten går oftere enn om vi hadde støvsugd manuelt har den vennet seg til det rimelig raskt.

Er helt over meg over at folk støvsuger flere ganger i uka (eller om dagen!) uten robot men de har det sikkert veldig fint med det.

Kjenner noen som har flere etasjer og er veldig fornøyd med robot, de endte med å kjøpe en til hver etasje.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-23, 06:16   #55
Retz
Slim på hovednerven
 
Retz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 4.752
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Robotstøvsuger – er det verdt det?

Jeg hadde robot der jeg bodde før, men vil ikke ha igjen. I hvert fall ikke før robotene tar skikkelig i hjørnene. En annen ting er også at jeg ikke vil ha en ladestasjon stående på gulvet, minst mulig på «rot» på gulvflaten. Sånn sett har jeg ideelle forhold for en robot, den hadde kommet seg inn overalt her. Og så er det hunden, jeg støvsuger den hver dag i røyteperiodene, tviler på om jeg kunne lært roboten opp til akkurat den jobben.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-23, 08:00   #56
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.736
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Robotstøvsuger – er det verdt det?

Opprinnelig lagt inn av Marla Singer, her.

HVA, robotstøvsuger med vaskefunksjon?! Kan dere fortelle mer? Hvor god er den, egentlig? Funker det?

Roborock har en mopp også, ja. Vi har laminatgulv i alle rom og den vasker rent på disse flatene. Vi væter moppen litt før bruk og har kjøpt noen ekstra, så vi putter på ren hver gang.

Kan ikke huske sist jeg vasket annet enn badegulvet, roboten vasker rent hver dag. (Jeg går over i hjørner og på lister med klut når det faller meg inn).

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-23, 08:05   #57
Eia
Permakulturell
 
Eia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 5.911
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Robotstøvsuger – er det verdt det?

+1 på god erfaring med Roborocks vaskefunksjon. Eneste vi tar (bortsett fra kriker og kroker av og til) utenom er ekstra på kjøkken (kommer ikke under soklene) og bad.

__________________
"Jeg er forbauset over at noen legger så mye vekt på krevende skatteforhold at de flytter fra det land det er en Guds gave å være født i." Olav Thon
Eia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-23, 08:18   #58
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.184
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Robotstøvsuger – er det verdt det?

Det hadde ikke fungerte hos meg, den hadde ikke kommet til så mange plasser. Og jeg har så mange dingser som bruker strøm og må lades, så jeg prøver å begrense meg litt. Det er kjekt så lenge de virker, men det går med mye tid når man må tilbakestille og konfigurere på nytt fordi de ikke virker. Det er mye enklere med en støvsuger som bare trenger ny pose i ny og ne. Men jeg hadde vært fristet til å kjøpe robot hadde det fungert her.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-23, 09:01   #59
Galathea
Bør lage seg en tittel selv
 
Galathea sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 1.804
Galathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Robotstøvsuger – er det verdt det?

Vi har også Roborock som vasker, vi kjører som oftest bare støvsuger fordi den bruker ganske lang tid på vaskinga, men syns den vasker bra nok. Siden vi fikk den for ett år siden har jeg vaska gulvet kun en gang på gamlemåten, det var lillejulaften, sånn at jeg kunne kryss av for "nå har vi vaska golvet"

(kom faktisk på at gulvet kunne trenge en vask nå, så skal sporenstreks svosje ut fra hjemmekontoret og sette den på.)

Galathea er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-23, 09:09   #60
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.875
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Robotstøvsuger – er det verdt det?

Vi har ikke. Dvs, jeg har en mann. Han støvsuger to ganger i uka (den ene gangen litt harelabb), men jeg tror ikke det tar mer enn rundt 10 min uansett. Har ei venninne som sier hun bruker hundre år, men hun støvsuger andre flater enn kun gulv, og det høres stress ut. Og legg merke til nicket mitt!

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:48.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no