Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Nazistene får marsjere, mens motdemonstrant blir lagt i håndjern

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-08-17, 10:14   #101
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.314
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nazistene får marsjere, mens motdemonstrant blir lagt i håndjern

Hvorfor kaller vi ikke dette en terroristorganisasjon?

Sitat:

Dømt for bombeattentater
I juli i år ble tre menn tilknyttet DNM dømt for bombeattentater mot flyktninger og en venstreorientert gruppe i Göteborg.


I januar 2017 eksploderte en bombe utenfor et asylmottak, og en renholder ble alvorlig skadd. Samme måned fant en vaktmester en bombe utenfor et annet asylmottak. Og i november i fjor eksploderte en bombe utenfor lokalet til en venstreorientert gruppe.

http://www.tv2.no/nyheter/9272674/

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-17, 10:43   #102
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.481
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nazistene får marsjere, mens motdemonstrant blir lagt i håndjern

Opprinnelig lagt inn av Røverdatter, her.

Men tror du politiet i Kristiansand hadde stoppet en kriminell mc-gjeng på 70 stk. som kjørte ulovlig i gaten for å demonstrere?

Jeg tror de hadde behandlet en kriminell mc gjeng likt som nynazistene. Jeg tror nemlig ikke at det at det å stoppe 70 stykker er enkelt. Bet meg også merke i (fra en av avisartiklene) at nynazistene også gikk hver for seg på torget(?) før de organiserte seg i tog, jeg tenker at dette er personer som vet hvordan de gjør det vanskelig for politiet ...

Opprinnelig lagt inn av Røverdatter

Det skal for faen ikke være lett å demonstrere for nazister.

Men dette er det jo ikke politiet som bestemmer ... Det er noe med å rette baker for smed. Politiet har ikke som jobb å bedømme innholdet/meningsytringene til de som demonstrerer. Deres jobb er å sørge for at det er ikke oppstår ordensmessige problemer.

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Jeg er ikke i tvil om at dette er arbeidsmetoder som også bør benyttes, men det var ikke muligheter politiet i Kristiansand hadde da de skjønte at det skulle være en demonstrasjon om noen timer.

Nei, det var jo det som var poenget mitt. Det er ikke politiet i Kristiansand som har ansvar for totalitetet i kriminalbekjempelse. Hvorfor er det bare de som får pepperen? De er der når "resultatet" eller "finalen" skjer, men det skjer mye før dette også.

Opprinnelig lagt inn av Tjorven

MEN; at de arresterer en fyr som helt frivillig stiller seg stille opp foran toget og frivillig får bank er utenfor min fatteevne. Nå har nazistene fått en mulighet til å skrive om hvordan politiet støtter dem på nettsidene sine, og hvor ynkelig demonstranten var. Han kunne fått holde på akkurat om han ville, mener jeg.

Synes du det? Jeg gjør ikke det. Hva om han hadde blitt drept? Det, ja, jeg mangler ord. Nei, jeg synes ikke at det hadde vært ok at han hadde kommet i konfrontasjon med de. Hva om det hadde eksalert - dette var vel i en gågate.

Opprinnelig lagt inn av Guava, her.

Noe som virkelig skremmer meg her er at denne gjengen, som visstnok er så overvåket og som medførte skikkelig mobilisering i Østfold, kan forflytte opplegget til Kristiansand på en måte som medfører overraskelse for politiet.

Ja, enig.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell

Sist redigert av him : 02-08-17 kl 11:01.
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-17, 11:04   #103
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.115
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Nazistene får marsjere, mens motdemonstrant blir lagt i håndjern

For øvrig er jeg enig med de som nå sier at det skremnende er at den kritiske debatten nå handler om politiet, og ikke denne skremmende gjengen og hva de står for.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-17, 11:07   #104
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.314
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nazistene får marsjere, mens motdemonstrant blir lagt i håndjern

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

For øvrig er jeg enig med de som nå sier at det skremnende er at den kritiske debatten nå handler om politiet, og ikke denne skremmende gjengen og hva de står for.

Snakk for deg selv! Det er mange av oss som går i debatt med nazister og alt-righter på nærmest daglig basis, det bare får ikke noe oppmerksomhet. At det blir medieoppslag når norsk politi slipper gjennom voldelige naziterrorister i gatene våre skulle faenmeg bare mangle.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-17, 11:13   #105
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.115
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Nazistene får marsjere, mens motdemonstrant blir lagt i håndjern

Jeg vet at bla. du gjør det. Jeg er ikke FORnynaziswr i gatene, hvis det er slik jeg fremstår. Debatten om politiets i etterkant synes jeg er sunn og interessant, såfremt den baserer seg på korrekt info (jf bruk av terminologi som "arrestert" og "ulovlig demonstrasjon").

Selv har jeg fulgt hele greia med et galvt øye s iden jeg er i utlandet på ferie. Først i dag fikk jeg med meg hva en del av disse folka har gjort før. Det endrer ikke mitt synspunkt. Men jeg synes det er synd hvis det drukner i politikritikkmedieoppslag. Alle leser ikke alt.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-17, 11:17   #106
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.389
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nazistene får marsjere, mens motdemonstrant blir lagt i håndjern

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

For øvrig er jeg enig med de som nå sier at det skremnende er at den kritiske debatten nå handler om politiet, og ikke denne skremmende gjengen og hva de står for.

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Snakk for deg selv! Det er mange av oss som går i debatt med nazister og alt-righter på nærmest daglig basis, det bare får ikke noe oppmerksomhet. At det blir medieoppslag når norsk politi slipper gjennom voldelige naziterrorister i gatene våre skulle faenmeg bare mangle.

Enig med Mave. Også må jeg si at jeg er litt forbløffet over denne holdningen om at "politiet vet best, vi må ikke kritisere politiet". Jo, i et demokrati kritiserer man politiet når det er diskuterbart at deres valg er det beste. Kritikk er absolutt nødvendig for at rutiner gjennomgås og blir bedre.

Dagsavisen skriver på lederplass si dag:

Sitat:

Vi reagerer også på at politiet ikke hadde en overordnet plan for hvordan de skulle håndtere en så provoserende demonstrasjon. Det er en gåte at ikke Kristiansand-politiet kalte inn ekstramannskaper. Politiet i Østfold hadde mobilisert fordi man trodde at det skulle demonstreres i Fredrikstad. Politifolkene på den andre siden av fjorden kunne meget enkelt blitt sendt til Kristiansand. Svikten i beredskapen 22. juli er historien om ressurser som ikke fant hverandre. Det beskriver også det som skjedde i Kristiansand.

Ja, virkelig. Kristiansandspolitet takket nei til bistand fra Østfold, som hadde ressursene på plass. http://www.demokraten.no/nyheter/agd...arsj-1.2066475

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-17, 11:28   #107
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.115
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Nazistene får marsjere, mens motdemonstrant blir lagt i håndjern

Hvem i all verden er det som sier at politiet ikke skal kritiseres?

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-17, 11:33   #108
Mex
Tidsklemma
 
Mex sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 7.809
Blogginnlegg: 459
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Nazistene får marsjere, mens motdemonstrant blir lagt i håndjern

Kritikken kan selvsagt rettes høyere opp til politikerne også.
Skal vi tillatte at alle skal få lov til å marsjere på denne måten, så må vi også kunne håndtere det å stoppe og gripe inn, mener jeg. Jeg mener fortsatt at politiet fjernet feil person, da de fjernet motdemonstranten. Dersom nynasistene bare hadde gått rundt personen, ikke utøvd vold, så hadde det jo vært en fredelig demonstrasjon. Men når de går til angrep, på en person som bare stiller seg opp i veien for dem. Vel, da er det politiets plikt til å stoppe dem som UTØVER vold.

Og nei, vi skal ikke stole blindt på at politiet alltid gjør det rette.

Jeg var i London en gang, da en ekstremt høyrevridd gruppe skulle ha en demonstrasjon. Det var helt sinnsykt hvor mye politifolk det var, og hvor mye ressurser som var satt inn. Gater var stengt, t-bane stengt .. Jeg føler at vi er altfor naive og godtroende her i landet, og tar for lett på sikkerhet i mange tilfeller.

__________________
Storebror des 2006
Lillebror nov 2010
"Mamma, jeg er glad i deg. Helt til månen og ut i verdensrommet"
Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-17, 11:48   #109
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nazistene får marsjere, mens motdemonstrant blir lagt i håndjern

Jeg kan heller ikke se at noen i denne tråden mener at man ikke skal kritisere politiet? Det er forskjell på å være enig i deres vurderinger og å mene at deres vurderinger kan forsvares på et prinsippielt nivå - og derifra igjen ca. et lysår til å mene at de ikke kan utfordres på hvordan de håndterte det.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-17, 12:06   #110
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nazistene får marsjere, mens motdemonstrant blir lagt i håndjern

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

MEN; at de arresterer en fyr som helt frivillig stiller seg stille opp foran toget og frivillig får bank er utenfor min fatteevne. Nå har nazistene fått en mulighet til å skrive om hvordan politiet støtter dem på nettsidene sine, og hvor ynkelig demonstranten var. Han kunne fått holde på akkurat som han ville, mener jeg.

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Synes du det? Jeg gjør ikke det. Hva om han hadde blitt drept? Det, ja, jeg mangler ord. Nei, jeg synes ikke at det hadde vært ok at han hadde kommet i konfrontasjon med de. Hva om det hadde eksalert - dette var vel i en gågate.

Det er behandlingen av de som reagerte på toget, som jeg synes blir så forferdelig feil. Det kan ikke forklares eller unnskyldes på noen som helst måte, og jeg tror som Tjorven at nazistene tar det som en seier.

Politiet skulle tatt imot bistand fra Østfold eller kalt inn flere på jobb. Når de skjønte at nazistene ville marsjere, burde sørget for å få de inn i en annen gate. (De fikk marsjere gjennom Markens på en lørdag! Det er helt vilt!)

Og det jeg ville latt meg imponere av er om politiet da situasjonen først oppsto, hadde gitt samme "beskyttelse" til motdemonstranten som til nynazistene, f.eks. ved at to politi sto sammen med ham mens toget passerte.

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-17, 12:11   #111
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.854
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nazistene får marsjere, mens motdemonstrant blir lagt i håndjern

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

Hvem i all verden er det som sier at politiet ikke skal kritiseres?

Vel, det er fort gjort å tolke dette slik:

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

For øvrig er jeg enig med de som nå sier at det skremnende er at den kritiske debatten nå handler om politiet, og ikke denne skremmende gjengen og hva de står for.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-17, 12:22   #112
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.115
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Nazistene får marsjere, mens motdemonstrant blir lagt i håndjern

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Vel, det er fort gjort å tolke dette slik:

Det jeg skrev der handlet jo om debattens tyngdepunkt. Ikke at kritikk er forbudt. Herlighet, som jurist og medlem på debattforum er jeg ikke akkurat en debattnektende person.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-17, 12:25   #113
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.314
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nazistene får marsjere, mens motdemonstrant blir lagt i håndjern

Når det står at det er "skremmende at den kritiske debatten nå handler om politiet" er det litt vanskelig å tolke annerledes enn at det er et problem at politiets inngripen blir kritisert. Spesielt siden det er masse debatt, dog kanskje ikke i norsk massemedia, OGSÅ på nynazismens fremmarsj (pling).

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-17, 12:33   #114
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.389
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nazistene får marsjere, mens motdemonstrant blir lagt i håndjern

Jeg oppfattet til dels deg og Billa i den retningen, Pelle. Jeg beklager selvsagt om jeg tok feil. Jeg er litt farget av en FB-greie med noen amerikanere som mener at nå må man gi Trump litt fred så han kan få tid til å være president, og kan godt hende jeg tok noe av den frustrasjonen over i denne tråden.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-17, 12:35   #115
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.481
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nazistene får marsjere, mens motdemonstrant blir lagt i håndjern

Opprinnelig lagt inn av Mex, her.

Og nei, vi skal ikke stole blindt på at politiet alltid gjør det rette.

Jeg opplever det som om mye av kritikken mot politiet "bommer" fordi de kritiseres for ting de ikke er ansvarlig for - feks at de burde ha stoppet at nynazistene (hvorfor er det bare jeg som kaller de nynazister, mens alle andre kaller de nazister, forresten?).

Jeg har bare diskutert dette selv her, men har fulgt med på flere debattarenaer, så det er mulig jeg roter veldig sammen hvem som har sagt hva hvor, men jeg opplever det som om tyngdepunktet i diskusjonen er kritikk av politiet.

Minner meg om Utøya, hvor mye av kritikken i ettertid gikk på de som skulle hjelpe, men ikke evnet. De som skal hjelpe er avhengig av struktruelle rammer som feks økonomi (her i Trøndelag har feks Politiet valgt vekk helikopter pga økonomi - det er klart at det gjør at aksjonstiden går opp). Faktisk påstår jo flere rapporter at vi er verre stillet i dag (beredskapsmessig) enn når Utøya skjedde.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-17, 12:37   #116
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nazistene får marsjere, mens motdemonstrant blir lagt i håndjern

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Jeg har bare diskutert dette selv her, men har fulgt med på flere debattarenaer, så det er mulig jeg roter veldig sammen hvem som har sagt hva hvor, men jeg opplever det som om tyngdepunktet i diskusjonen er kritikk av politiet.

Nå handler denne tråden nettopp om politiets håndtering, så det er vel ikke veldig rart at tyngdepunktet i diskusjonen er der.

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-17, 12:40   #117
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.314
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nazistene får marsjere, mens motdemonstrant blir lagt i håndjern

him, den nye nazibølgen identifiserer seg som "ekte" nazister, ikke nynazister. De oppfatter de tradisjonelle nynazistene som lowlife og bråkmakere uten en "ordentlig" ideologi, og prøver i stedet for å fremstå som "spiselige" ved å ikke ha (synlige) tatoveringer, ikke være skinheads men korthårede og velfriserte, ikke gå med politiske slagord synlig, og ha hele, pene klær.

De tror de er en gjeng med übermench, jævlene.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-17, 12:41   #118
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.314
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nazistene får marsjere, mens motdemonstrant blir lagt i håndjern

Man kan jo google Richard Spencer, hvis man har mage til det.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-17, 12:46   #119
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.314
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nazistene får marsjere, mens motdemonstrant blir lagt i håndjern

... og her står det litt om white supremacy alt right nazi-gjengen.

https://www.nytimes.com/2016/12/10/u...supremacy.html

Og dette er en av plakatene til våre hjemlige "motstandsfolk"

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-17, 12:50   #120
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.115
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Nazistene får marsjere, mens motdemonstrant blir lagt i håndjern

Med "den kritiske debatten" siktet jeg ikke til denne debatten på fp spesifikt, bare for å klargjøre det. Mer nyhetsbildet i gjengse norske medier. Også skriver jeg kort og kjapt på telefon innom fra solseng og litt rundtom, som sikkert preger min ellers eminente debatteknikk:-)

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no