Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Island - er det greit der på høsten?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-01-18, 22:07   #1
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Spørsmål

Island - er det greit der på høsten?

Min sambo blir 40 år 21.oktober, og jeg vurderer Islandtur i gave.
Men det jeg lurer på er om det funker greit å reise dit feks første helga i november?

Det er ikke så nøye at det er sommer og varmt, men om det er litt «dødt» der såpass sent på året, så burde vi reist før? Da må alternativet være å gi han gaven i forkant, og reise i september feks. Evt at han får gaven i oktober, men reiser mai året etter. Men det er så lenge til!

Er det noen som har vært på Island mellom oktober og desember? Billettene er ganske greie i pris i oktober-november iallefall.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-18, 22:18   #2
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.741
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Island - er det greit der på høsten?

Vi vurderer det om sommeren og varmt er det vel aldri?

Jeg ville nok reist tidligere enn november.

https://www.travelmarket.no/blog/nar...se-til-island/

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-18, 22:43   #3
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Island - er det greit der på høsten?

Nei. Varmt er det aldri, så vi reiser ikke dit for det. Tåler fint ruskevær også. Sambo drømmer om å leie bil og kjøre litt rundt, så været er ikke superviktig. Men kjipt om det er skikkelig surt og kaldt og

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-18, 07:43   #4
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.988
Blogginnlegg: 270
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Island - er det greit der på høsten?

Regn med skikkelig surt og kaldt vær der, uansett når du reiser.

Jeg ville ikke valgt november hvis dere vil kjøre rundt, men september kan være helt fint.

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-18, 07:45   #5
Strutsen
TittelTøs
 
Strutsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Urban sunnmøring
Innlegg: 2.822
Blogginnlegg: 36
Strutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Island - er det greit der på høsten?

Slagordet på Island er “If you don’t like the weather, just wait five minutes” så det sier vel sitt om været.

Strutsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-18, 10:33   #6
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.096
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Island - er det greit der på høsten?

Jeg var der i oktober en gang, det var supert. To uker etterpå var det full storm, men de jeg kjente som var der på ferie da hadde det også supert. Men man bør nok like litt vær.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-18, 12:28   #7
tinkadott
prøver å være tål***ig
 
tinkadott sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.785
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Island - er det greit der på høsten?

Vonar der helt i slutten av oktober en gang. Det blåste bra og var kaldt. Men jeg tror Island er slik. Nydelig med bad i den blå lagune når det var slikt vær! Anbefaler pakken med lunch inkludert (eller middag var det kanskje) .

__________________
hilsen tinkadott
gutt-98, jente -01, jente -04
tinkadott er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-18, 12:32   #8
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.728
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Island - er det greit der på høsten?

Vi hadde 7 grader, regn og stiv kuling i august.

Jeg hadde ikke valgt november pga mørketid. Det er så mye flott natur og det er greit å ha dagslys.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-18, 15:06   #9
Heilo
Fjellpiper
 
Heilo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 6.170
Blogginnlegg: 310
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Island - er det greit der på høsten?

Opprinnelig lagt inn av Guava, her.

Vi hadde 7 grader, regn og stiv kuling i august.

Jeg hadde ikke valgt november pga mørketid. Det er så mye flott natur og det er greit å ha dagslys.

Nå er det vel strengt tatt ikke mørketid på Island, siden det ligger sør for polarsirkelen. Men det kan jo likevel bli litt mørkt i november.

Heilo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-18, 15:19   #10
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Island - er det greit der på høsten?

Er kanskje ikke SÅ stor forskjell på oktober og første helg i november heller
Det jeg må bestemme meg for er jo om gaven skal gis i forkant, eller ikke

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-18, 15:19   #11
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.728
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Island - er det greit der på høsten?

Opprinnelig lagt inn av Heilo, her.

Nå er det vel strengt tatt ikke mørketid på Island, siden det ligger sør for polarsirkelen. Men det kan jo likevel bli litt mørkt i november.

Jeg bor i midt-Norge og det er definitivt mørketid her.

*søring*

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-18, 15:20   #12
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.889
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Island - er det greit der på høsten?

Min islandske bekjente flyr kun Icelandair i vintermånedene. Hun mener innflygning i mulig høststorm utføres best av islendinger. Jeg vet ikke om det er bedre eller værre enn å lande på Værnes i oktoberstorm. De gangene innflygningen er Trondheimsfjorden og landingen litt skjev. Når en først er fremme er alt fint.

Det klages på for mange turister. Jeg hadde derfor reist utenfor høysesong.
https://www.aftenposten.no/okonomi/i...ster-pa-Island

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-18, 15:22   #13
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Island - er det greit der på høsten?

Opprinnelig lagt inn av Lavender, her.

Min islandske bekjente flyr kun Icelandair i vintermånedene. Hun mener innflygning i mulig høststorm utføres best av islendinger. Jeg vet ikke om det er bedre eller værre enn å lande på Værnes i oktoberstorm. De gangene innflygningen er Trondheimsfjorden og landingen litt skjev. Når en først er fremme er alt fint.

Det klages på for mange turister. Jeg hadde derfor reist utenfor høysesong.
https://www.aftenposten.no/okonomi/i...ster-pa-Island

Ah. Det er jo faktisk et poeng At det kan være fordel å reise litt utenfor sesong og.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-18, 16:55   #14
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Island - er det greit der på høsten?

Sjekka hotell på Trivago, og Grand Hotel kom opp med junior suite til 811 kr natta. Det sto ca 7000,- som normalpris. Noe jeg trodde var tull. Men når jeg går inn på hjemmesiden til hotellet, så blir det faktisk rundt 7000 kr for tre netter Hotellet ser bra ut da Men må booke dato først

Vedlagte bilder
Filtype: jpg 70B40FC2-A4EE-4F2F-8D8A-87F7ECA04EE2.jpg (28,9 KB, 5 visninger)
Filtype: jpg C332B062-E217-484E-B525-1EC916910472.jpg (25,9 KB, 2 visninger)
__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-18, 21:47   #15
Høst
Ad astra
 
Høst sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.497
Blogginnlegg: 334
Høst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Island - er det greit der på høsten?

Jeg var der rundt 5.nov for noen år siden med jobb. To helt fantastiske høstdager og to med kald vind og regn. Flott begge deler, og både sightseeing tur og bading ble unnagjort uten problemer.

__________________
Høst(Vesla 2002, Junior 2010, Knøttet 2015)

Though my soul may set in darkness, it will rise in perfect light; I have loved the stars too truly to be fearful of the night.

Høst er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:57.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no