Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Tog til Storbritannia?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-03-18, 21:57   #1
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.927
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Spørsmål

Tog til Storbritannia?

Altså tog til og ikke i Storbritannia. Mannen har lansert dette som et ferieønske. Noen som har gjort det? Hvor lang tid må vi regne? Regner med at interrailbilletter er det smarteste.
Jeg er ikke egentlig ombord kjenner jeg selv om jeg er villig til å strekke meg langt for miljøvennligheten. Men undersøke mulighetene gjør jeg gjerne for å se om det i det hele tatt er gjennomførbart for min del.

Jeg har vært på interrail i min ungdom, men hører gjerne fra dere som har vært på tur med barn og ungdom.

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-18, 08:42   #2
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.890
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tog til Storbritannia?

Kan bidra med linker til planleggingen. ��.
www.seat61.com, www.db.de og en app som heter Rail Planner.

__________________
06 & 08 .

Sist redigert av Lavender : 29-03-18 kl 22:18.
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-18, 09:54   #3
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 14.998
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Tog til Storbritannia?

Da må man vel gjennom kanaltunnelen?

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-18, 09:57   #4
Lizzie
Bør lage seg en tittel selv
 
Lizzie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.498
Lizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Tog til Storbritannia?

Jeg har ikke tatt tog til Storbritannia i det siste, men jeg har reist til Frankrike og på rundreise i Tyskland med ungene. Vi har kjøpt interrailbilletter i år igjen og setter kurs mot Tyskland og Nederland.

Det er klart at det blir noen lange togetapper, men med litt planlegging, så blir det for det meste ganske koselig. Vi har hatt med bøker, kortstokk og tegnesaker i tillegg til ipad og mobil. Og ekstra batteri, det er ikke alltid vi får ladet på toget.For oss har også reisen vært målet, og vi har overnattet på steder der vi kunne finne noe å gjøre, som en dyrepark, eller et museum til mor.
I år blir tredje gang vi er på togtur, men sikkert ikke den siste!

Det er ganske problemfylt å krysse kanalen, enten med båt fra Hook van Holland, eller med Eurotrain. Kommer litt an på hva man vil. Det kommer i tillegg til Interrail-billetten da. Det samme gjør eventuelle plassreservasjoner, som i deler av sommerferien på enkelte strekninger er lurt å ha.

__________________
Lizzie
junior, desember 04 og Poden, september 07
Lizzie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-18, 17:16   #5
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.927
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tog til Storbritannia?

Så flott med alle erfaringene du har, Lizzie Og takk for diverse linker!

Kjøper dere 1. eller 2.klasse interrailbilletter?

Hvordan administrerer du plassreservasjoner underveis? Er det info du har funnet på forhånd eller info du plukker opp underveis? Gjør du det på nett (som f.eks. NSB.no) eller på stasjoner?

Hvor gamle var barna da de dro på interrail første gang? Har du anbefalinger vedr. alder? Hender det at dere har sovekupé eller velger dere hotell etc i stedet på natten?

Personlig så foretrekker jeg nok båt over kanalen fremfor tunnelen

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-18, 18:23   #6
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.949
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tog til Storbritannia?

Vi var på interrail med ungene for noen år siden. De var 8 og 11. Det var virkelig en fortreffelig ferieform som jeg anbefaler på det sterkeste. Ungene likte det også, og vil gjerne gjøre det igjen.

Men det føltes ganske langt fra Hamburg og hjem, altså. Det var noen ganske drøye etapper på slutten der for å komme helt hjem.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-18, 18:24   #7
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.949
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tog til Storbritannia?

2. klasse holder i massevis. I hvert fall hvis du ikke skal ta nattog.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-18, 18:47   #8
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!
 
Pamina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 8.977
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tog til Storbritannia?

Eurostartoget går fra Gare du Nord, er kjempeeffektivt og raskt om du reiser med hurtigtoget, men det fins billigere alternativer.

Tog til Paris tar et par dager i reisetid, tog i England er superrakst og godt framkomstmiddel og det er korte avstander så du kommer deg godt rundt og dekker store deler av landet raskt.

__________________
Pamina & Snuppa, 23. juli 05, Brodern, 23. august 08
Et hus uten bøker er som et legeme uten sjel. (Marcus Tullius Cicero)
Pamina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-18, 22:01   #9
Lizzie
Bør lage seg en tittel selv
 
Lizzie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.498
Lizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Tog til Storbritannia?

Vi har aldri vurdert noe annet enn 2. klasse.
Det går få nattog nå for tiden, så det har ikke egentlig vært et alternativ. Vi har valgt litt kortere etapper og overnattinger underveis. Jeg er enig med Tjorven om at den siste turen hjem fra København er drøy, men vanskelig å unngå. Vi har flere ganger tatt båten til Kiel på veien nedover, da får man den lange transportetappen i hvert fall bare én gang.
Når det gjelder plassbilletter er det litt forskjellig. Deutsche Bahn har en ok app, som er enkel å kjøpe på. Ellers har vi kjøpt på stasjonen ved ankomst for reisen videre. I Tyskland er det aldri krav om plassbillett. Fra København til Hamburg derimot, er det noe man absolutt bør ha. NSB kan også hjelpe til her.

__________________
Lizzie
junior, desember 04 og Poden, september 07
Lizzie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:57.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no