Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Divines spør-og-lær-forum

Å elske og ære

Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-08-08, 23:53   #21
Alexa
Nå da?
 
Alexa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 952
Blogginnlegg: 5
Alexa er populærAlexa er populærAlexa er populærAlexa er populærAlexa er populær
Standard

Sv: Å elske og ære

Opprinnelig lagt inn av DM, her.

Så, så Jeg gikk glipp av den uansett.
Alexa: Det var et gjennomtenkt valg jeg tok altså.


Godt å høre.
Tviler ikke på det, altså. Men mange (i min omgangskrets) tenker ikke så mye over hva som sies eller hvordan det gjøres. Det er jo greit nok, men når du spør så detaljert, så svarer jeg som den nerde-dusten jeg er.

Jeg har imidlertid hørt en del om denne 7-årskrisen, og må si jeg er skuffet over at dere forbigikk den uten så mye som en liten fest! Det kommer ikke til å skje med oss, nei.

__________________
2005 og 2010
Alexa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-08, 00:03   #22
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å elske og ære

Opprinnelig lagt inn av Alexa, her.

Godt å høre.
Tviler ikke på det, altså. Men mange (i min omgangskrets) tenker ikke så mye over hva som sies eller hvordan det gjøres. Det er jo greit nok, men når du spør så detaljert, så svarer jeg som den nerde-dusten jeg er.

Og det liker jeg.

Sitat:

Jeg har imidlertid hørt en del om denne 7-årskrisen, og må si jeg er skuffet over at dere forbigikk den uten så mye som en liten fest! Det kommer ikke til å skje med oss, nei.

Hm, kanskje jeg skal arrangere en "Hurra-syvårskrisen-er-over-fest"!

__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14.
-Det du tror, avgjør hva du ser.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-08, 00:05   #23
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.094
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å elske og ære

Opprinnelig lagt inn av DM, her.

Hm, kanskje jeg skal arrangere en "Hurra-syvårskrisen-er-over-fest"!

I følge Ulvefar () er den jo over for lenge siden.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-08, 00:17   #24
Ulvefar
I menneskeham
 
Ulvefar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
Innlegg: 2.378
Ulvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt av
Standard

Sv: Å elske og ære

Opprinnelig lagt inn av Liven, her.

I følge Ulvefar () er den jo over for lenge siden.

7-årskrisa er for pingler! Om den er overstått er det bare desto kortere til 10-årskrisa! Her kan man ta igjen det forsømte!

Og om det heller ikke skulle passe med timingen har man gjør-det-selv-krisa, hvor du kan sette inn det årstallet som passer best for deg, og du kan helt sikkert finne et ukeblad eller samlivsspalte som har omtalt "n-krisa" hvor n er et heltall mellom 0 og 100.

Så fatt mot, og ikke la meg ødelegge dagen!

__________________
Storesøster (01) og Pluttungen (05)

Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Ulvefar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-08, 00:17   #25
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.126
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å elske og ære

Syvårskrise er bare sååå forrige århundre. (I den forstand at vi selvsagt gjorde unna vår syvårskrise, eller i alle fall våre første syv år, i godt tid før århundreskiftet.) Og å ære betyr å respektere og verdsette og hedre, tenker jeg, sånn omtrent. Blomster og grønnprikking og sånt, altså.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-08, 00:20   #26
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.094
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å elske og ære

Må begynne å kjøpe ukeblader. :noterer:

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-08, 00:22   #27
Alexa
Nå da?
 
Alexa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 952
Blogginnlegg: 5
Alexa er populærAlexa er populærAlexa er populærAlexa er populærAlexa er populær
Standard

Sv: Å elske og ære

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Syvårskrise er bare sååå forrige århundre. (I den forstand at vi selvsagt gjorde unna vår syvårskrise, eller i alle fall våre første syv år, i godt tid før århundreskiftet.) Og å ære betyr å respektere og verdsette og hedre, tenker jeg, sånn omtrent. Blomster og grønnprikking og sånt, altså.

Knall idè! (Eller var det andre veien? Strøk rimelig hardt på den aksenttesten...)

Jeg skal lage masse grønne prikker på mannen min ved neste anledning.

__________________
2005 og 2010
Alexa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-08, 00:32   #28
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å elske og ære

Å elske og la være å snakke dritt om.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-08, 09:15   #29
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å elske og ære

Blomster og grønne prikke ja. (Hørte du det HP?)

Men hva er det å hedre da?

__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14.
-Det du tror, avgjør hva du ser.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-08, 09:21   #30
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å elske og ære

Feil dag å spørre på.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-08, 09:24   #31
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å elske og ære

Opprinnelig lagt inn av guniss, her.

Feil dag å spørre på.

Du kan jo vite definisjonen likevel? Sånn rent intellektuelt?

__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14.
-Det du tror, avgjør hva du ser.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-08, 09:28   #32
zeppelin
Jamning
 
zeppelin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Innlegg: 1.806
zeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt likt
Standard

Sv: Å elske og ære

Vise respekt
Annerkjenne ens verdi
Vise kjærlighet

__________________
doing the dishes while doing the dishes
zeppelin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-08, 09:36   #33
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å elske og ære

Har hørt at ekteskap handler om å gjøre hverandre gode.
Gjøre ære på hverandre?

: orker ikke være smart:

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-08, 09:43   #34
Storm
En som trener
 
Storm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.647
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å elske og ære

Opprinnelig lagt inn av Liven, her.

7-års krisen er det 7. året, altså fra 6. bryllupsdag og ett år frem i tid.
Vi bommet totalt.

Da har vi dukket den krisen vi også! :feiret nylig 7 år:

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-08, 09:52   #35
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.866
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å elske og ære

Opprinnelig lagt inn av DM, her.

Hva vil det si å ære noen?

:har bare vært gift i 7 år:


Vil det si at du har lovet noe du ikke vet hva er?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-08, 09:57   #36
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å elske og ære

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Vil det si at du har lovet noe du ikke vet hva er?

Ja, det var det som gikk opp for meg i går, og da måtte jeg jo sporenstreks gjøre noe med det.

(Jeg tror jeg skjønte konseptet likevel da. )

__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14.
-Det du tror, avgjør hva du ser.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-08, 10:36   #37
P.K.
Mjau
 
P.K. sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 651
P.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Å elske og ære

I "ære" legger jeg respektere og akseptere (for det rimer).

I tillegg til å se hverandre og sette pris på hverandre, og så legger jeg kanskje en liten snev av det å være tro mot hverandre i ordet ære.

Jeg er litt dramatisk av meg, så jeg liker egentlig en slik liten krise i ny og ne. Det er ganske OK når man er sikre på det grunnleggende i forholdet sitt, og skal jeg være helt ærlig ganske morsomt og frigjørende, og så får man ut mye gruff, i stedet for å samle det til mer høytidlige 7-årskriser og andre store kriser.

P.K. er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-08, 11:03   #38
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å elske og ære

Opprinnelig lagt inn av P.K., her.

(for det rimer).

Det er jo alltid en god begrunnelse.


Sitat:

Jeg er litt dramatisk av meg, så jeg liker egentlig en slik liten krise i ny og ne. Det er ganske OK når man er sikre på det grunnleggende i forholdet sitt, og skal jeg være helt ærlig ganske morsomt og frigjørende, og så får man ut mye gruff, i stedet for å samle det til mer høytidlige 7-årskriser og andre store kriser.

Høres ut som en sunn innstilling, skal bare se du går glipp av 7årskrisen du også.

__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14.
-Det du tror, avgjør hva du ser.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-08, 11:05   #39
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Å elske og ære

Jeg aner ikke. *gift i 13 år om tre uker*

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-08, 12:32   #40
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.126
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å elske og ære

Opprinnelig lagt inn av DM, her.

Men hva er det å hedre da?

En betydning av å hedre og ære noen er vel å oppføre seg sånn at de blir stolte av en, men det er kanskje litt på siden av saken. Men å vise/uttrykke at man respekterer og verdsetter - si det høyt, vise det overfir andre, og slikt - er kanskje en del av det?

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no