Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Grønne fingre

Velkommen til Grønne fingre

Grønne fingre Alt om blomster inne og ute, frukttrær, busker, kjøkkenhage, kompost og uterom.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-01-13, 16:16   #21
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.816
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Velkommen til Grønne fingre

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Og der så jeg at det var gjort allerede. Så flott!

Jeg har flyttet det jeg har funnet i et par søk jeg gjorde, men si gjerne ifra om dere ser andre tråder som også bør flyttes.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-13, 16:20   #22
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.371
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Velkommen til Grønne fingre

Jeg har ikke grønne fingre, men er grønn på hagearbeid. Jeg kommer til å være den som stiller de dummeste hagespørmålene, garantert. F.eks: Hvilken vei skal løken stikkes i jorden?

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-13, 16:22   #23
konsulenten
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Velkommen til Grønne fingre

Yay! Jeg er med!

  Svar med sitat
Gammel 06-01-13, 16:24   #24
MegaMie
Multitaskingmaniac
 
MegaMie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Ut mot havet
Innlegg: 4.156
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Velkommen til Grønne fingre

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Jeg har ikke grønne fingre, men er grønn på hagearbeid. Jeg kommer til å være den som stiller de dummeste hagespørmålene, garantert. F.eks: Hvilken vei skal løken stikkes i jorden?

Åh,en sjelefrende!

__________________
Stor 07 Mellom 09 Mini 13
MegaMie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-13, 16:28   #25
Bille
Sånn passe sane
 
Bille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.933
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Velkommen til Grønne fingre

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Du verden! Det er plass til accendential gardeners og uklare bilder av typen "Hva er dette og hvordan har det havnet her" også?

Vi skal flytte til mye større hage og anser sannsynligheten for at slike spørsmål dukker opp som relativt stor. De som har bodd der er hagefolk i 60-årene og jeg har litt prestasjonsangst. Kanskje til og med jeg kan bli et hagemenneske nå! Jeg håper det ikke bare vil føles som en plikt,i hvert fall.

__________________
07, 09, 13
Bille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-13, 16:32   #26
Minty
Bør lage seg en tittel selv
 
Minty sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 1.579
Minty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Velkommen til Grønne fingre

Herlig!

Minty er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-13, 16:34   #27
Tangerine
Eklektisk
 
Tangerine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 5.152
Blogginnlegg: 1
Tangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Velkommen til Grønne fingre

Jeg har en helt tom hage (ikke så stor) som skal fylles med lettstelte individer tilpasset vestlandsvær, så her skal jeg lese og spørre litt etterhvert.

Tangerine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-13, 16:51   #28
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.079
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Velkommen til Grønne fingre

Toppers!

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-13, 16:55   #29
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Velkommen til Grønne fingre

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Du verden! Det er plass til accendential gardeners og uklare bilder av typen "Hva er dette og hvordan har det havnet her" også?

Selvsagt!

Og løken skal med spissen opp og det buskete ned.



__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-13, 17:08   #30
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Velkommen til Grønne fingre

Man kan også sette løken opp-ned i jorda - hvis man vil den skal spire litt senere enn anvist.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-13, 17:11   #31
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Velkommen til Grønne fingre

De finner som oftest ut av det, de løkene.

Men hva er opp og ned på ranunkler?

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-13, 17:13   #32
Marit K
Carve canem
 
Marit K sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 6.446
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Velkommen til Grønne fingre

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Jeg har ikke grønne fingre, men er grønn på hagearbeid. Jeg kommer til å være den som stiller de dummeste hagespørmålene, garantert. F.eks: Hvilken vei skal løken stikkes i jorden?

Vel, det kan du i grunnen gjøre som det passer deg. I store hageanlegg velger man ofte å legge annehver løk opp-ned for å sikre lang blomstring.

__________________
I et moderne massesamfunn burde det være like selvfølgelig å lese for sine barn
som det er å pusse tennene deres -Jostein Gaarder

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-13, 17:23   #33
Nooria
Stadig underveis
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.086
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Velkommen til Grønne fingre

Nå ble jeg glad. Det er både nyttig og inspirerende å kunne dele hageinteressen. Selv har jeg lært utrolig mye, og til og med fått/kjøpt en del småplanter og frø gjennom hagenettverk på nett.

Kanskje vi begynner å dele frø og planter her også.

__________________
Nooria
Storebror 2003, Mellomsøster 2006 og Minstemann august 2008.
Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-13, 23:40   #34
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.404
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Velkommen til Grønne fingre

Jeg har definitivt tenkt å bidra med en del dumme spm altså. Særlig bilder av ting i hagen min og "hva er dette, og hvordan behandler jeg det"-type spørsmål.

Sånn siden jeg jo egentlig ikke kan noe særlig. Bare ØNSKER meg grønne fingre.

De tinge jeg selv sår og planter, de vet jeg jo hva er, da har jeg "bruksanvisningen" også, men de tingene som allerede er her, de jeg ikke fjerner, må jeg vite hva heter og hvordan behandles. Men akkurat nå er ting litt i dvale, så da er det jo ikke så lett. Det kommer nok til våren og sommeren.

Gleder meg

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-13, 00:32   #35
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.327
Blogginnlegg: 40
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Velkommen til Grønne fingre

Yay! Jeg fikk hage i 2010, men har ikke gjort annet med den enn å klippe plenen og rake litt, siden jeg var gravid mesteparten av 2011, og 2012 var et katastrofeår. I år skal det hages! Vi har massevis av planer, og jeg er utålmodig etter å komme i gang.

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 07-01-13, 00:56   #36
Perhonen
Pessimistisk Optimist.
 
Perhonen sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 3.230
Perhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Velkommen til Grønne fingre

Så flott Jeg har terrassehage, og litt rekkehushage. Første året på lenge etter mange år i blokk. Og på utkikk etter enebolig med hage.

Perhonen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-13, 08:30   #37
Marit K
Carve canem
 
Marit K sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 6.446
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Velkommen til Grønne fingre

Opprinnelig lagt inn av Matilda, her.

Yay! Jeg fikk hage i 2010, men har ikke gjort annet med den enn å klippe plenen og rake litt, siden jeg var gravid mesteparten av 2011, og 2012 var et katastrofeår. I år skal det hages! Vi har massevis av planer, og jeg er utålmodig etter å komme i gang.

Komme til Rånåsfoss og få biter av staudene mine utpå forsommeren kanskje?

__________________
I et moderne massesamfunn burde det være like selvfølgelig å lese for sine barn
som det er å pusse tennene deres -Jostein Gaarder

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-13, 08:34   #38
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.321
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Velkommen til Grønne fingre

Fine underforumet!

Jeg har planer om å etablere et stort staudebed i sommer, og har i tillegg flere andre hageplaner og ditto mangel på grønne fingre, så her må jeg følge med.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-13, 10:50   #39
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.840
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Velkommen til Grønne fingre

Så flott.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-13, 13:31   #40
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.284
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Velkommen til Grønne fingre

Jeg gleder meg til å lese om hvordan balkongen min skal bli til Babylon!

Eller.

Ja, og så kommer jeg til å mase nonstop om mandelpoteter og nyperoser fra omtrent i april, tenker jeg.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:00.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no