Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Hvilken bok ligger på nattbordet ditt nå?

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-10-06, 16:02   #1
Marit K
Carve canem
 
Marit K sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 6.446
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Hvilken bok ligger på nattbordet ditt nå?

Eller ved siden av sengen, dersom du ikke har nattbord.

__________________
I et moderne massesamfunn burde det være like selvfølgelig å lese for sine barn
som det er å pusse tennene deres -Jostein Gaarder

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv  
Gammel 09-10-06, 16:05   #2
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.589
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken bok ligger på nattbordet ditt nå?

Der ligger det en biografi om Frank Zappa. Men den er mannen sin. Jeg leser aldri på sengen.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv  
Gammel 09-10-06, 16:05   #3
Claire
Sær og kresen
 
Claire sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.587
Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken bok ligger på nattbordet ditt nå?

Nicole Krauss' A history of love.

Sakser en omtale fra Amazon:

Nicole Krauss's The History of Love is a hauntingly beautiful novel about two characters whose lives are woven together in such complex ways that even after the last page is turned, the reader is left to wonder what really happened. In the hands of a less gifted writer, unraveling this tangled web could easily give way to complete chaos. However, under Krauss's watchful eye, these twists and turns only strengthen the impact of this enchanting book.

The History of Love spans of period of over 60 years and takes readers from Nazi-occupied Eastern Europe to present day Brighton Beach. At the center of each main character's psyche is the issue of loneliness, and the need to fill a void left empty by lost love. Leo Gursky is a retired locksmith who immigrates to New York after escaping SS officers in his native Poland, only to spend the last stage of his life terrified that no one will notice when he dies. ("I try to make a point of being seen. Sometimes when I'm out, I'll buy a juice even though I'm not thirsty.") Fourteen-year-old Alma Singer vacillates between wanting to memorialize her dead father and finding a way to lift her mother's veil of depression. At the same time, she's trying to save her brother Bird, who is convinced he may be the Messiah, from becoming a 10-year-old social pariah. As the connection between Leo and Alma is slowly unmasked, the desperation, along with the potential for salvation, of this unique pair is also revealed. The poetry of her prose, along with an uncanny ability to embody two completely original characters, is what makes Krauss an expert at her craft. But in the end, it's the absolute belief in the uninteruption of love that makes this novel a pleasure, and a wonder to behold. --Gisele Toueg

__________________
You don't have to be black to sing the blues
From what I gather all you got to be is blue
(Joan Baez)
Claire er ikke aktiv  
Gammel 09-10-06, 16:07   #4
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.880
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken bok ligger på nattbordet ditt nå?

Den Helene Uri-boka, men har ikkje kløyd den enda

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv  
Gammel 09-10-06, 16:10   #5
Katinka
Skriv og skriv og skriv
 
Katinka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Det meste er nord
Innlegg: 5.097
Katinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken bok ligger på nattbordet ditt nå?

Dårlig med nattbord, men jeg er i gang med Middlesex (tittelen fikk min ellers lite leselystne mann interessert) og Stein Mehrens siste diktsamling Anrop fra en mørk stjerne. For en tittel!

__________________
I can be your astronaut if you want some space.
Damien Rice
Katinka er ikke aktiv  
Gammel 09-10-06, 16:12   #6
Marit K
Carve canem
 
Marit K sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 6.446
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilken bok ligger på nattbordet ditt nå?

Selv har jeg to bøker på nattbordet:

Fyret av P.D. James. En krim med Adam Dalgliesh i hovedrollen

og

1999 av Gunnar Staalesen. Også en krim med historisk tilsnitt, men i tillegg så er det den siste boka i en trilogi som spenner over en tidslinje på 100 år.

__________________
I et moderne massesamfunn burde det være like selvfølgelig å lese for sine barn
som det er å pusse tennene deres -Jostein Gaarder

06, 07, og 12.

Sist redigert av Marit K : 09-10-06 kl 16:19.
Marit K er ikke aktiv  
Gammel 09-10-06, 16:22   #7
Muskat
Bør lage seg en tittel selv
 
Muskat sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.813
Blogginnlegg: 23
Muskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvilken bok ligger på nattbordet ditt nå?

Fire tegneseriealbum. Simon fra Floden, min favorittegneserie gjennom tidene.

Jeg ble forelsket i Simon da jeg leste albumene som 10-12 åring, og har aldri glemt ham. Dessverre finner jeg ikke albumet (samlealbum) igjen, så gleden var stor da jeg fant fire av dem i en butikk på nettet for et par uker siden. Det er veldig rart å lese dem igjen nå 20 år etter, men Simon er fremdeles veldig kjekk altså.


Sist redigert av Muskat : 09-10-06 kl 16:33.
Muskat er ikke aktiv  
Gammel 09-10-06, 16:25   #8
Senna
Javel
 
Senna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The Sun
Innlegg: 3.893
Blogginnlegg: 2
Senna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvilken bok ligger på nattbordet ditt nå?

En liten haug:
Kjerringbissel av Minette Walters. Denne er jeg snart ferdig med. Lånt på biblioteket
Døde menn går på ski av Knut Nærum. Har også lånt denne på biblioteket, så den må leses snart.
The Man Who Smiled av Henning Mankell. Kjøpt og påbegynt da jeg strandet på flyplassen i Amsterdam.
En dag i livet av Mark Spragg. En paperback jeg fikk av en venninne da jeg ikke hadde lesestoff i huset. Er såvidt påbegynt.
.......og nr 29 i Storgårdsfolk. Venninnen min kjøper disse og jeg får dem etterpå.

__________________
Ertekroken (j-99), stabukken (g-02) og minsten (g-05)
Senna er ikke aktiv  
Gammel 09-10-06, 16:25   #9
Jessica
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Innlegg: 6.122
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvilken bok ligger på nattbordet ditt nå?

Berlinerpoplene av Anne B. Ragde og Sofies verden av Jostein Gaarder.

Kanskje jeg får lest de i jula

Jessica er ikke aktiv  
Gammel 09-10-06, 16:26   #10
LaLuna
aldrende
 
LaLuna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.813
LaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvilken bok ligger på nattbordet ditt nå?

Hundehode.


(ligger veeeelig langt etter skjema)

__________________
Storebror (2003) og lillebror (2004)

Serenity now
LaLuna er ikke aktiv  
Gammel 09-10-06, 16:29   #11
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken bok ligger på nattbordet ditt nå?

The Historian, av Elizabeth Kostova.

Den har lagt der en stund nå ...

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv  
Gammel 09-10-06, 16:31   #12
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken bok ligger på nattbordet ditt nå?

Der ligger Barna i Bakkebygrenda.
Og The Rise of New Labour.

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv  
Gammel 09-10-06, 16:31   #13
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.201
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken bok ligger på nattbordet ditt nå?

"Balansekunst" av Rohinton Mistry, og "Oryx og Crake" av Margaret Atwood.

De har ligget der en stund, ja... Det føles så tungt å lese ordentlige bøker på fritiden når jeg leser skolebøker hele dagen. Så den siste boken jeg faktisk leste, var "Frelseren" av Jo Nesbø. Før det var det masse Mankell.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv  
Gammel 09-10-06, 16:38   #14
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken bok ligger på nattbordet ditt nå?


i tillegg til polets bestillingsliste.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv  
Gammel 09-10-06, 16:39   #15
Tøsa
Bølle
 
Tøsa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 591
Tøsa er litt kulTøsa er litt kul
Standard

Sv: Hvilken bok ligger på nattbordet ditt nå?

Leste "HJEM" av Anne Karin Elstad, ferdig i natt. Lånte den av min mor, enkel og lett sengelektyre om natten .

Nå må jeg finne meg en ny bok.

__________________
TØSA
Tøsa er ikke aktiv  
Gammel 09-10-06, 16:39   #16
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.075
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken bok ligger på nattbordet ditt nå?

Der ligger en bunke barnebøker, ettersom Lillegutt er den eneste som leser på sengen hjemme hos oss. Et par Ruffen-bøker, Tango makes Three (om homofile pingviner i Central Park Zoo ), noen bind av Hugin&Munin, André Bjerkes ABC, Hvor er Molly? (valgt ut en kveld han var veldig trøtt) og Mormor og de åtte ungene i skogen (som farmoren hans begynte å lese for ham i går kveld).

Men i sekken min ligger Hundehode, som jeg muligens blir ferdig med på hjemvei i dag, og klar hjemme i stuen ligger Middlesex. Og så holder jeg "egentlig" på med A Feast for Crows også.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv  
Gammel 09-10-06, 16:44   #17
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken bok ligger på nattbordet ditt nå?

Tre bøker akkurat nå
Det er
Da Vinci koden (har nettopp begynt på denne)
Saddams fortrolige (lest litt)
Hundehode (lest litt)

__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv  
Gammel 09-10-06, 16:48   #18
gurgle
Inhabil
 
gurgle sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.569
gurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populær
Standard

Sv: Hvilken bok ligger på nattbordet ditt nå?

The Crimson Petal and the White, Michel Faber.

__________________
-gurgle
gurgle er ikke aktiv  
Gammel 09-10-06, 16:52   #19
Tøsa
Bølle
 
Tøsa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 591
Tøsa er litt kulTøsa er litt kul
Standard

Sv: Hvilken bok ligger på nattbordet ditt nå?

Tror jeg begynner på "DA VINCY KODEN" i kveld. Låner den av mamma. Hun har maaasssse bøker.

__________________
TØSA
Tøsa er ikke aktiv  
Gammel 09-10-06, 17:09   #20
Kaija
WF: Sausnebbet
 
Kaija sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.825
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken bok ligger på nattbordet ditt nå?

Jeg har bare rask ved sengen nå. KK, Pondus og et utvalg av mannens judobøker. Kan jo ikke begynne på noe nytt før jeg får Middlesex osdag. Forresten ligger Den store sitatboka der også.

Kaija er ikke aktiv  
Lukket tråd

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:47.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no