Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Hvordan velger man hunderase?

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-08-10, 13:36   #81
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.388
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan velger man hunderase?

Min hannhund tisset når jeg sa tiss. Flinkingen. Men jeg ser at mange andre hannhunder er slitsomme og at man ikke bare kan ta en rask luftetur for å tømme blæren.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-10, 13:57   #82
gnuri
Fru Jacobsen
 
gnuri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.791
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan velger man hunderase?

Det gjør min også

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Min hannhund tisset når jeg sa tiss. .

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-10, 13:58   #83
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.336
Blogginnlegg: 43
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan velger man hunderase?

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Min hannhund tisset når jeg sa tiss. Flinkingen. Men jeg ser at mange andre hannhunder er slitsomme og at man ikke bare kan ta en rask luftetur for å tømme blæren.

Det gjør min også altså, i likhet med den forrige tispa mi. Jeg synes fortsatt han er langt mer slitsom enn henne, enda han er generelt lydigere. Når han får beskjed om å gå på do må det helst sniffes og sjekkes og man skal treffe akkurat der. Han kommer når jeg sier det er nok, men han vil jo helst få med Siste Nytt fra Nabolaget.

Men nå er jeg egentlig litt likeglad med hele hundekonseptet, så man bør kanskje ikke høre på meg. Han er ungen min og skal få bli her ut tida si, men jeg tror det er det siste hårete barnet jeg har.

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 23-08-10, 14:00   #84
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.388
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan velger man hunderase?

Opprinnelig lagt inn av gnuri, her.

Det gjør min også

Han bæsjet når jeg sa bæsj også, stakkarn. Men bare om han trengte da. Han var usedvanlig lettlært forresten, han kunne høyre og venstre og diverse annet, mangt og mye ting som jeg ikke hadde prøvd å lære ham en gang. Men sitte på plass når jeg gikk fra ham, det var usedvanlig vanskelig. Han klarte det på ca 100 meters avstand eller så lenge han så meg, men ikke mer. Skulle mamaen hans gå fra ham?

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-10, 15:19   #85
gnuri
Fru Jacobsen
 
gnuri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.791
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan velger man hunderase?

Hehe- som min altså

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Han bæsjet når jeg sa bæsj også, stakkarn. Men bare om han trengte da. Han var usedvanlig lettlært forresten, han kunne høyre og venstre og diverse annet, mangt og mye ting som jeg ikke hadde prøvd å lære ham en gang. Men sitte på plass når jeg gikk fra ham, det var usedvanlig vanskelig. Han klarte det på ca 100 meters avstand eller så lenge han så meg, men ikke mer. Skulle mamaen hans gå fra ham?

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-10, 18:28   #86
Noba
🎈
 
Noba sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.791
Noba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan velger man hunderase?

Takk igjen for masse gode tips. Det er godt vi har bestemt oss for å bruke tid på dette skjønner, jeg.

__________________
Frøkna (mai 03) og Junior (mars 07)

Noba er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-10, 18:42   #87
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.973
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvordan velger man hunderase?

Opprinnelig lagt inn av Matilda, her.

Han får ikke lov hele tida når han går med meg, og han hører etter når han får beskjed om ikke å tisse på noe. Men han vil. Og når han får beskjed om å gå på do må det sprayes noe så grundig. Jeg synes det er slitsomt jeg.


Ok. Da har vi forskjellig erfaring. Vår hannhund gjør ikke det.

Da jeg gikk tur med naboens puddel dro den ut i grøfta hele tiden, men etter halve turen forstod han at det ikke var noen vits, og gikk pent resten av turen.
Tror han er vant til tisseturer, ikketurer... Mine må gjøre fra seg de første meterne vi går tur. Resten av turen får de ikke lov å lukte en gang.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-10, 18:44   #88
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.973
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvordan velger man hunderase?

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Min hannhund tisset når jeg sa tiss. Flinkingen. Men jeg ser at mange andre hannhunder er slitsomme og at man ikke bare kan ta en rask luftetur for å tømme blæren.

Slik er det her også. Og det er tillært.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-10, 19:52   #89
GydaG
lider av tastleksi
 
GydaG sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Innlegg: 5.978
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan velger man hunderase?

Vi har både hannhund og tispe, og etter noen år med veldig beskyttertemperament kastrerte vi hannhunden. Han har ikke endrert seg så veldig, men han har sluttet å nurre til enhver annen hannhund som kunne finne på å kaste et blikk mot tispa her.
Jeg vil si det er fordeler og ulemper med begge deler, tisper har løpetid 1-2 ganger i året med alt det innebærer av klin og stress (nå har vår tispe lært å holde seg ren mens hun har løpetid, men det tok litt tid det altså), og hannhunder er jo helt håpløse når det er løpetid i nabolaget, og det kan man banne på foregår store deler av året.
Men når det er sagt er min erfaring at tispa er svært lærevillig og kosete, mens hannhunden er litt mer reservert og "mammahund", han trekker seg unna barn og syns andre hunder stort sett er konkurrenter. Men han er til gjengjeld den største koseklumpen av våre to, så lenge han forholder seg til voksne og ikke barn. Og etter at han ble kastrert har vi sluppet all denne markeringen og styret med løpetid rundt omkring, så sånn sett er han egentlig mer praktisk enn tispa.
Og vår tispe er 10 år nå, og det eneste vi merker til dette med at tisper sies å bli grinete når de blir eldre er at hun setter andre hunder på plass hvis de våger å sniffe på hennes edlere deler når det ikke passer for henne.

__________________
2003 2010 2012
It's not only only, but but.
We have to take in nourishment, expel waste and inhale enough oxygen to keep our cells from dying. Everything else is optional!
GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-10, 10:21   #90
mocci
Retromum
 
mocci sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 1.383
Blogginnlegg: 3
mocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvordan velger man hunderase?

Hvis det skulle være interessant med en mindre hund vil jeg gjerne anbefale fransk bulldog. Den krever lite mosjon, elsker mennesker, koseklump deluxe, korthåret men røyter lite, behagelig vesen med klovnefakter (utrolig artig personlighet), kan gå løs utendørs (stikker ikke av). Dog kan de være ganske sta og rasen sliter en del med helseproblemer.

Her er min valp da hun var 10 uker. Nå er hun 6 mnd.

__________________
Eventyrblanding juli 13
mocci er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no