Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Felleski kontra smørefrie ski

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-02-19, 15:03   #1
Cumulus
Bør lage seg en tittel selv
 
Cumulus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 3.625
Cumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Felleski kontra smørefrie ski

Enda et spørsmål fra meg...

Er det sånn at felleski gir bedre gli enn smørefrie ski? Jeg føler at felleskiene jeg kjøpte er så glatte, gir ikke feste sånn som de smørefrie jeg har gjør.

Cumulus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-19, 19:24   #2
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.270
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Felleski kontra smørefrie ski

Definitivt bedre gli ja, og stillere. Men altså, jeg synes du skal prøve dem litt flere ganger, min erfaring er at felleski krever en liten tilvenningsprosess, før man får skikkelig dreisen på dem. Var i alle fall slik for meg.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-19, 20:47   #3
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Felleski kontra smørefrie ski

Min erfaring er bedre feste, dårligere gli.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-19, 20:50   #4
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.328
Blogginnlegg: 294
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Felleski kontra smørefrie ski

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Min erfaring er bedre feste, dårligere gli.

Min også.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-19, 20:52   #5
Teflona
audio, video, disco
 
Teflona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 8.404
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: Felleski kontra smørefrie ski

Godt feste og glir dårligere, noe som passer meg perfekt.

__________________

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-19, 22:22   #6
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.403
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Felleski kontra smørefrie ski

Så da ønsker jeg meg ikke det, jeg har godt nok feste på mine gode, gamle smørefrie fisherski som jeg nok har hatt i over 20 år, men ikke slitt ut enda (de brukes jo faktisk ikke så mange ganger i året da) og synes vel ikke egentlilg at jeg trenger mindre glid heller. Jo, på is-skare ja, men sånn ellers så synes jeg de glir helt greit, smøreski glir bedre (om de er rett smurt) men mine er helt greie

I dag hadde jeg dårlig glid da, det lugget. Det snødde, lå mye snø i sporet, og var tungt og trått. Men hadde vel ikke et enste glipptak heller så festet var helt greit.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-19, 23:03   #7
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.969
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Felleski kontra smørefrie ski

Jeg måtte justere bindingene en del frem og tilbake for å finne riktig balanse. Prøvd det?

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-19, 23:31   #8
Cumulus
Bør lage seg en tittel selv
 
Cumulus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 3.625
Cumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Felleski kontra smørefrie ski

Opprinnelig lagt inn av Avatar, her.

Jeg måtte justere bindingene en del frem og tilbake for å finne riktig balanse. Prøvd det?

Ja, like ille

Cumulus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-19, 10:33   #9
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.802
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Felleski kontra smørefrie ski

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Så da ønsker jeg meg ikke det, jeg har godt nok feste på mine gode, gamle smørefrie fisherski som jeg nok har hatt i over 20 år, men ikke slitt ut enda (de brukes jo faktisk ikke så mange ganger i året da) og synes vel ikke egentlilg at jeg trenger mindre glid heller. Jo, på is-skare ja, men sånn ellers så synes jeg de glir helt greit, smøreski glir bedre (om de er rett smurt) men mine er helt greie

I dag hadde jeg dårlig glid da, det lugget. Det snødde, lå mye snø i sporet, og var tungt og trått. Men hadde vel ikke et enste glipptak heller så festet var helt greit.

Du får ikke dårligere glid på felleskiene enn på de gamle smørefrie skiene altså. De gamle smørefrie er vel den skien som gir aller dårligst glid. Men i forhold til smøreski så er nok felleski hakket dårligere glid.

__________________
95, 99, 04
Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-19, 11:34   #10
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.403
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Felleski kontra smørefrie ski

Opprinnelig lagt inn av Erica, her.

Du får ikke dårligere glid på felleskiene enn på de gamle smørefrie skiene altså. De gamle smørefrie er vel den skien som gir aller dårligst glid. Men i forhold til smøreski så er nok felleski hakket dårligere glid.

Ok, men jeg synes skiene mine er gode. Jeg har hatt dårlige gamle smørefrie ski i gamledager, og så fikk jeg disse som var gode. For meg grei glid og godt feste. Så jeg har ikke behov for nye ski, men det blir nok felleski om jeg skal ha nye antar jeg. Det er bare ikke et behov, selv om de er gamle.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-19, 15:29   #11
skyfri
.
 
skyfri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 3.314
skyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt likt
Standard

Sv: Felleski kontra smørefrie ski

Kanskje spennet i skiene er hardere enn du er vant til, slik at festesonen (fellen) ikke kommer nedi når du sparker fra? Kan du lese i bruksanvisningen hvilken innstilling som gir det mest sensitive festet, og så forsøke å tråkke skikkelig ned i frasparket? Teknikkvideoer på internettet hjalp meg da spennet var hardere enn jeg var vant til på mine smøreski.

skyfri er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:19.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no