Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Sommeren 2013

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-08-12, 22:38   #21
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.911
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sommeren 2013

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

De dro en uke etter skoleslutt og hadde ikke mer enn maks 30. Som regel lå det på 28 C og litt vind. Lurer på om det var Fig Tree Bay der var, men der er jeg på tynn is.

Spent på hvordan mine takler varmen, ja, spesielt yngste. Kan hende at bare jeg og eldste reiser og plasserer yngste hos besteforeldre, men litt trist det og. Samtidig så er mormor alt for ham og han liker best det kjente.

Ja, tidlig i skoleferien er det ikke så intenst varmt. Jeg kommer ikke på at det er et alternativ, for vi har alltdi reist i juli/august.

Vi har reist en del til syden med barna, og både gubben og jeg er vokst opp med sydenturer. Vi storkoser oss på sånne ferier, og skulle gjerne reist mye oftere.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-12, 22:41   #22
Simone
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 2.807
Simone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Sommeren 2013

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Vi bestilte i går, ja!

Vi var endå tidligare! Bestilte då Star Tour la ut sitt program for nokre veker sidan. Og bra var det! For då eg gjekk inn på Ving sine sider i går kveld var alle 2-roms og 3-roms leiligheitene med plass til 5 personar ved Sunwing på Kypros utsolgt i juli. Vi må nok berre fortsette å vere tidlig ute med bestilling i åra framover no når vi har blitt litt større enn kjernefamilien.
Vi skal til Blue Village Callisto som også ligg ved Sandy Bay på Kypros. Greit å prøve noko anna enn Lollo og Bernie! Har aldri reist med StarTour før.
Star Tour har endå ein del ledig på Kypros, så det er tydeligvis Ving-kundane som er ekstremt tidlig ute. Mistenker at mange bestiller fleire ulike turar og kansellerer seinare.

__________________
Mamma til to jenter sep-04 og mars-07 og lillebror april-11

Sist redigert av Simone : 31-08-12 kl 07:50.
Simone er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-12, 23:40   #23
amanas
Bør lage seg en tittel selv
 
amanas sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 1.359
amanas er populæramanas er populæramanas er populæramanas er populæramanas er populæramanas er populær
Standard

Sv: Sommeren 2013

Vi skal til Egypt i påsken så til sommeren blir det nok en mindre ferie, vi snakker om en tur til Danmark for det er jo der vi i grunne pleier reise i påsken

__________________
Storesøster 04, Storelillebror 07 og Lillebror 12
amanas er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-12, 07:19   #24
Sissel
Bør lage seg en tittel selv
 
Sissel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Sola
Innlegg: 3.346
Sissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Sommeren 2013

Jeg hadde virkelig tenkt at i år skulle vi ikke bestille så tidlig (har pleid å bestille i august (Star Tour) de siste årene. Men, nå tror jeg jammen at vi kommer til å bestille i dag (på Star Tour kan du bestille innen 1. september, og få avbestille kostnadsfritt til 1. desember). Hvis vi bestiller nå så blir det 2 uker på Blue Village Althea Beach på Kypros med egen villa med eget basseng. Har hatt to helt fantastiske ferier der de siste to årene.

__________________
Gutt/jente 99, gutt 01
Sissel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-12, 07:32   #25
Veritas
Det norske
 
Veritas sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Østlandet
Innlegg: 1.536
Veritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Sommeren 2013

Star Tour slipper flere reiser i oktober.

__________________
04 ~ 07
Veritas er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-12, 08:10   #26
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.856
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sommeren 2013

Vet dere allerede nå når dere får ferie neste år?
Vi aner ikkw når vi har ferie å da blir det vanskelig å bestille nå

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-12, 08:11   #27
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.863
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sommeren 2013

Neste sommer satser vi på Norgesferie men kom på at jeg nok må ha litt sol og varme i høstferien så kanskje allerede nå skal titte litt på utvalget for den uka, evt få bestilt fly og leilighet.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-12, 08:12   #28
Njulaif
Endelig mamma
 
Njulaif sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.828
Njulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt likt
Standard

Sv: Sommeren 2013

Hmmm... Må innrømme at jeg aldri har begynt å tenke på sommerferien riktig så tidlig som dette, men selv om vi fremdeles ikke benytter oss av charter-tilbudene, så er det kanskje en tanke å begynne å tenke så tidlig som dette. Det er jo tross alt ikke det verste man kan tenke på. Men jeg tror jeg venter til etter at vi har vært i New York om kun et par ukers tid.

__________________
Njulaif er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-12, 08:15   #29
Mrs. S
Bør lage seg en tittel selv
 
Mrs. S sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 1.648
Mrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Sommeren 2013

Opprinnelig lagt inn av Chablis, her.

Vet dere allerede nå når dere får ferie neste år?
Vi aner ikkw når vi har ferie å da blir det vanskelig å bestille nå

Jeg kan ikke huske sist noen ikke fikk ferie når de ønsket det på jobben min. Det hjelper at fellesferien er rolig, og de er flinke til å ta inn vikarer. Etter fellesferien og til skolestart er det mer hektisk, men bestiller jeg like etter skoleslutt er det bankers.

Mrs. S er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-12, 08:25   #30
Sonar
Bør lage seg en tittel selv
 
Sonar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: i et hus med fantatisk utsikt og med verdens beste naboer
Innlegg: 2.043
Blogginnlegg: 31
Sonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Sommeren 2013

Vanskelig for oss også å booke ferie så tidlig. Det pleier å ordne seg, men jeg tør ikke ta det for gitt.

Vi reiser muligens til nordligere strøk til neste år. Alle reiser jo til sydligere strøk, så da kan vi ta motsatt vei Såvidt begynt å planlegge en tur til Senja.

Sonar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-12, 08:25   #31
Simone
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 2.807
Simone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Sommeren 2013

Opprinnelig lagt inn av Chablis, her.

Vet dere allerede nå når dere får ferie neste år?
Vi aner ikkw når vi har ferie å da blir det vanskelig å bestille nå

Både eg og mannen jobbar innan forskning/undervisning og bestemmer heldigvis i stor grad ferien vår sjølv sålenge det ikkje kolliderer med undervisning. Men sidan SFO er stengt i juli og alle andre på jobben tar ferie i juli, passar det best for oss og ta ferie då sjølv om det også er då det er dyrast.

Det er lenge sidan eg hadde ein jobb der eg ikkje kunne velge ferien min fritt sjølv og eg trur nok eg kjem til å slite litt om eg får ein sånn jobb igjen!

__________________
Mamma til to jenter sep-04 og mars-07 og lillebror april-11
Simone er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-12, 08:36   #32
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.911
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sommeren 2013

Opprinnelig lagt inn av Chablis, her.

Vet dere allerede nå når dere får ferie neste år?
Vi aner ikkw når vi har ferie å da blir det vanskelig å bestille nå

Gubben får ferie når han ønsker det, så det har aldri vært noe problem.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-12, 08:49   #33
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.856
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sommeren 2013

Der mannen jobber får de ikke ferie når de ønsker, alle vil selvsagt ha fri i juli når barna har fri å det går jo ikke. Så derfor vet vi ikke når han får ferie før i mai neste år. Kjipt egentlig.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-12, 08:53   #34
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.911
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sommeren 2013

Opprinnelig lagt inn av Chablis, her.

Der mannen jobber får de ikke ferie når de ønsker, alle vil selvsagt ha fri i juli når barna har fri å det går jo ikke. Så derfor vet vi ikke når han får ferie før i mai neste år. Kjipt egentlig.

Ja, det skjønner jeg at må være litt kjipt. Jeg er veldig glad for at gubbens jobb er fleksibel. Hotellet vi vil ha er allerede fullbooket, så det hadde ikke vært greit å måtte vente...

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-12, 09:36   #35
Pesten
Bør lage seg en tittel selv
 
Pesten sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 2.775
Pesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Sommeren 2013

....

__________________
Storebror 01, mellomsøster 02 og lillesøster 05.

Sist redigert av Pesten : 11-11-12 kl 22:58.
Pesten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-12, 09:37   #36
Pesten
Bør lage seg en tittel selv
 
Pesten sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 2.775
Pesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Sommeren 2013

.....

__________________
Storebror 01, mellomsøster 02 og lillesøster 05.

Sist redigert av Pesten : 11-11-12 kl 22:58.
Pesten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-12, 13:37   #37
Christa
Bør lage seg en tittel selv
 
Christa sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 3.166
Christa er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt likt
Standard

Sv: Sommeren 2013

Vi skal til Alcudia neste sommer. Det er booket. Jeg har alltid ferie hele juli og mannen får ferie når han ønsker.

Christa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-12, 14:33   #38
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.484
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Sommeren 2013

Hvilke hoteller på Alcudia er greie?

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-12, 14:46   #39
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.911
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sommeren 2013

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Hvilke hoteller på Alcudia er greie?

Jeg ville bodd nær stranden, og heller nærmere havnen, enn andre enden. Sunwing Resort & Spa har flere bygninger, men noen er allerede utsolgt. Vi har også bodd på Star Tours Orquidea Playa, men det ligger lenger i fra havneområdet.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-12, 18:07   #40
Simone
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 2.807
Simone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Sommeren 2013

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Hvilke hoteller på Alcudia er greie?

Prioriter å komme så nærmt stranda som mulig og gangavstand til havna.
Sunwing Resort er veldig bra, men også veldig dyrt.
Eg veit at mange er fornøgd med Apollo sitt hotell som heiter Sofia Apartements. Det ligg på stranda, like ved Sunwing.

__________________
Mamma til to jenter sep-04 og mars-07 og lillebror april-11
Simone er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no