Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Lage lasagne dagen i forveien?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-02-08, 16:56   #1
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.927
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Lage lasagne dagen i forveien?

Vi skal ha lasagne til middag i morgen og da kommer vi til å ha det litt travelt. Jeg tenkte at jeg skulle lage sausene i dag slik at det bare var å blande, men nå tenker jeg at jeg kanskje kan lage alt klart slik at det bare er å sette formen i ovnen.

Er det noen som pleier å gjøre dette? Eventuelt noen som har erfaringer som gjør at de ikke gjør det?

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-08, 16:58   #2
Søster
kåt vikingbrud
 
Søster sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.505
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Sv: Lage lasagne dagen i forveien?

Jeg lager den helt ferdig, med ost på toppen og alt. Setter i kjøleskapet med plastfolie over og slenger i ovnen når vi kommer fra jobb neste dag. Går så fint så.

__________________
Søster er lett å begeistre

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.
Søster er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-08, 17:23   #3
daffy
Bør lage seg en tittel selv
 
daffy sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.462
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Lage lasagne dagen i forveien?

Lasagne blir bare bedre av å lages dagen før, da får smakene satt seg skikkelig før du steker den opp. Du kan sikkert gjøre som Søster, altså lage den ferdig med ost og alt. Jeg har pleid å plaste formen med gladpack "nedi" topplaget med ostesaus så det ikke blir snerk, og strødd osten på dagen etter.

Det tar en del lengre tid å steke lasagnen når alt er gjennomkaldt, så om du har mulighet kan du gjerne la den stå på kjøkkenbenken en time i romtemperatur før du steker.

Lykke til!

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-08, 17:24   #4
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.927
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lage lasagne dagen i forveien?

Takk for gode svar.

Lasagnen er klar og jeg føler meg som en veldig god husmor.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-08, 17:43   #5
Søster
kåt vikingbrud
 
Søster sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.505
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Sv: Lage lasagne dagen i forveien?

Opprinnelig lagt inn av Blå, her.

Takk for gode svar.

Lasagnen er klar og jeg føler meg som en veldig god husmor.

Snart på tide å bytte tittel.

__________________
Søster er lett å begeistre

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.
Søster er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-08, 11:58   #6
Maud
Påskehore
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 24
Maud har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Lage lasagne dagen i forveien?

Jeg har ikke tenkt på at det går an, så tusen takk for opplysningen
Nå blir det lasagne litt oftere hos oss!

Maud er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-08, 12:05   #7
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.445
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Lage lasagne dagen i forveien?

Mye bedre av aa lages dagen för blir den!!

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-08, 12:09   #8
Olympia
ræv med ører
 
Olympia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.944
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lage lasagne dagen i forveien?

Jeg lager ofte lasagne og fryser den ned, før jeg bruker den . OBS! Skal du fryse ned lasagne, ikke ha på osten før du tar den ut og steker den. Har du den bare i kjøleskapet (det går fint an å ha den der i to dager også) kan du ha på osten allerede.

__________________
-lost behind where all things fall-


Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:35.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no