Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Å skaffe seg hund

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-11-12, 16:47   #121
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.875
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å skaffe seg hund

Dvergpuddel, ja. Jeg føler jeg klør, men jeg tror det er psykisk. Jeg er jo ikke allergisk mot hund...

Var innom en dyrebutikk. Han som jobbet der var helt sjokkert over at vi skulle få den ved åtte uker. Han mente en valp minst bør bære 12 uker før den forlater mora.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-12, 16:52   #122
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.875
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å skaffe seg hund

Har bare bilder på iphonen. Kan sende mms men klarer ikke legge ut...

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-12, 16:55   #123
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.401
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å skaffe seg hund

8 uker er normalen og det har vel vært slik i mange år. Derimot diskuteres det om det er litt tidlig og at valpene har det bedre hos mor litt lenger. Hos kattunger er det jo 12 uker som gjelder.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-12, 16:59   #124
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.120
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Å skaffe seg hund

Står litt her: http://www.hunden.no/artikkel.html?news.nid=5565

Det går fint å legge ut bilder fra iphone, hvis du går på avansert, og tar den der bindersen!

Hvor klør du da? allergi setter seg i øyne, og tungpusthet som regel, tett nese og sånn.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-12, 17:07   #125
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.875
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å skaffe seg hund

Jeg klør over hele meg, men jeg er forkjølet også. Og jeg føler at det er psykisk. Jeg vet hvordan jeg reagerer på katt og polien og det er ikke likt.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-12, 17:29   #126
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Å skaffe seg hund

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Jeg klør over hele meg, men jeg er forkjølet også. Og jeg føler at det er psykisk. Jeg vet hvordan jeg reagerer på katt og polien og det er ikke likt.

Jeg tror det er psykisk.
Jeg har opplevd det selv, da vi fikk marsvin.
Jeg ble faktisk tett i nesen og klødde i øyne og nese, akkurat som en allergisk reaksjon(er allergisk mot katter og kaniner, men der er reaksjonen enda værre).
Etter et par uker da jeg sluttet å tenke over det ga det seg.
Jeg skifter bur og har de helt oppi ansiktet når jeg koser med dem, uten et snev av reaksjon.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-12, 17:37   #127
Morella
Superbasinella
 
Morella sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.640
Blogginnlegg: 276
Morella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Å skaffe seg hund

De brune blir ofte (men ikke alltid) lysere med årene. Om faren er lys så blir sikkert denne også det etterhvert. Min dvergpuddel var mørk brun, nesten svart når jeg fikk han, men ble fort ganske lys.

Morella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-12, 17:39   #128
Morella
Superbasinella
 
Morella sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.640
Blogginnlegg: 276
Morella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Å skaffe seg hund

Jeg reagerer på vår valp. Har aldri reagert på puddel før, men det gjør jeg nå. Det er ganske vanlig å reagere på valpepels.

Morella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-12, 17:46   #129
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.973
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Å skaffe seg hund

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Dvergpuddel, ja. Jeg føler jeg klør, men jeg tror det er psykisk. Jeg er jo ikke allergisk mot hund...

Var innom en dyrebutikk. Han som jobbet der var helt sjokkert over at vi skulle få den ved åtte uker. Han mente en valp minst bør bære 12 uker før den forlater mora.

Enig i det ja. Minst 10 uker. Jeg hadde aldri tatt imot en 8 uker gammel valp.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-12, 17:57   #130
Olympia
ræv med ører
 
Olympia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.944
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Sv: Å skaffe seg hund

Opprinnelig lagt inn av Avatar, her.

Enig i det ja. Minst 10 uker. Jeg hadde aldri tatt imot en 8 uker gammel valp.

Enig.

8 uker er det mest vanlige, men mitt inntrykk er at flere og flere har begynt å levere hundene rundt 10 uker. Noen mener til og med at 12 uker er mest fornuftig. Jeg merket stor forskjell fra å få en 8 uker gammel valp i hus og en på 12 uker. Jeg kommer ikke til å ta imot en på 8 uker igjen, og vil neste gang be oppdretter ha den i hus og rundt andre hunder frem til den er minst 11 uker gammel. Hvis oppdretter sier nei til det ville jeg nok sett på andre oppdrettere.

Ellers tror jeg også at kløingen enten er psykisk eller at det er valpepelsen du reagerer på- den er jo helt annerledes enn voksenpels.

__________________
-lost behind where all things fall-


Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-12, 19:54   #131
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.176
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Å skaffe seg hund

Så deilig å lese om jenta di, det gikk jo bra!
Vi bare MÅ få se bilder!!

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-12, 21:25   #132
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.875
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å skaffe seg hund

Jeg skal prøve med bilder, mrn jeg er en teknisk idiot. Jeg kan sende MMS på forespørsel.

Dette blir litt kort, for jeg har sittet med sms-er og Mail om denne hunden i timesvis, mrn kortversjonen er at vi tok den brune tispa. Den valgte liksom oss. Jeg er litt lei for at det ikke ble en svart og kortklippet Hugo, men denne brune lille tispa var det noe helt spesielt med, og det var en slags magisk kontakt mellom henne og jentungen vår... Vi lot som om jentungen fikk bestemme det, selv om det jo var vårt voksnes valg.

Jeg hadde aldri trodd jeg skulle ende opp med ei tispe. Jeg som ikke liker et eneste jentehundenavn! Jeg liker Hugo og Hjalmar og navn med substans. Navn til tispe er supervanskelig!

Jeg kjenner litt på at den brune nok kommer til å bli lys og blass som faren sin. Men ok, vi vil jo uansett være glad i den. Nå er den kjempesøt!

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-12, 21:43   #133
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Å skaffe seg hund

Så spennende!
Det er da mange fine navn til tisper?
Jeg liker navn som ikke er typisk hundenavn.
Gutten vår "fikk også bestemme" valp når foreldrene mine skulle ha hund,
det er han fortsatt veldig stolt av(selv om de hadde sett seg ut denne før de viste dem til han).

Sendte deg mob.nr mitt på prikk.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-12, 21:54   #134
nolo
Fola Blakken
 
nolo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.986
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å skaffe seg hund

Den første puddelen vi hadde da jeg var liten var en tispe som het Dino.

__________________
Minst en gang om dagen bør vi høre en liten sang, lese et godt dikt, se et vakkert bilde,og - om mulig - si et par fornuftige ord.
(Goethe)
nolo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-12, 21:56   #135
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.875
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å skaffe seg hund

Sendt bilde.

Joda, det er mange fine navn, men jeg liker vel best menneskenavn. Som Wilma, Hedda, Tina, Kaja, Mina, Selma etc. Men jeg finner ikke "it".

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-12, 21:57   #136
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.875
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å skaffe seg hund

Opprinnelig lagt inn av nolo, her.

Den første puddelen vi hadde da jeg var liten var en tispe som het Dino.

Vi har hatt Tino. Men det var en gutt.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-12, 22:00   #137
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Å skaffe seg hund

Såååå nydelig!

Wilma likte jeg.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-12, 22:02   #138
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.875
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å skaffe seg hund

Takk! Ja, sant Wilma er litt kult?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-12, 22:08   #139
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Å skaffe seg hund

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Takk! Ja, sant Wilma er litt kult?

Ja, jeg hadde det på "jente-lista" da jeg gikk gravid.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-12, 22:17   #140
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.206
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Å skaffe seg hund

For en spennende prosess, Hyacinth! Og så ble jeg av en eller annen grunn glad for å høre at dere gikk for den brune tispen.

Jeg må forresten slenge inn et spørsmål her. Jeg har en venn som har en tispe hvor livmoren er fjernet, og hunden følgelig ikke kommer i løpetid. Min venn påstod det var lurt (ikke minst ettersom han ikke skulle ha valper), men jeg ser ikke at noen her i tråden nevner det.

Formeninger om slikt?

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no