Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Fått adventstiden ødelagt. I verdens rikeste land

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-12-12, 12:02   #21
Veritas
Det norske
 
Veritas sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Østlandet
Innlegg: 1.536
Veritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Fått adventstiden ødelagt. I verdens rikeste land

Og dette kvalifiserte til førsteoppslag på vg.no.

__________________
04 ~ 07
Veritas er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-12, 12:07   #22
Canisa
Viser tenner
 
Canisa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 8.794
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fått adventstiden ødelagt. I verdens rikeste land



Jeg tenker at den normale reklamasjonsveien er å klage til butikk/kjede. Men det er klart, i verdens rikeste land må man kunne forvente mer av en adventskalender altså.

__________________
Lofottorsk i nordens Paris
Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-12, 12:08   #23
Rabbit
Langøret
 
Rabbit sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I byen..
Innlegg: 3.461
Rabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt likt
Standard

Sv: Fått adventstiden ødelagt. I verdens rikeste land

Førstesideoppslag med de største "Sad Sam-ansiktene" jeg har sett på veldig lenge.

Rabbit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-12, 12:19   #24
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fått adventstiden ødelagt. I verdens rikeste land

Opprinnelig lagt inn av Rabbit, her.

Førstesideoppslag med de største "Sad Sam-ansiktene" jeg har sett på veldig lenge.

Der sa du det. Bare at Sad Sam er hakket mer nusselig.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-12, 12:22   #25
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.070
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Fått adventstiden ødelagt. I verdens rikeste land

Hahaha. Se de uttrykkene i ansiktene på Ofrene. Ubetalelig.

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-12, 12:23   #26
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.070
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Fått adventstiden ødelagt. I verdens rikeste land

Opprinnelig lagt inn av Veritas, her.

Og dette kvalifiserte til førsteoppslag på vg.no.

Det burde stått på siste side.

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-12, 12:39   #27
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fått adventstiden ødelagt. I verdens rikeste land

Jeg syns det er skikkelig spekulativt og på grensen til svindel å selge vareprøver og rabattkuponger for 300 spenn. Det er jo lureri i stor grad når det loves noe helt annet. Tomme luker i en kjøpekalender er jo helt på trynet. Syns det er fint at det reageres på den slags. Regner med at VG selv står for vinklingen mens folka som klager koser seg i adventstiden likevel.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-12, 12:44   #28
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on
 
Mrs. Longbottom sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.212
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Fått adventstiden ødelagt. I verdens rikeste land

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Saken er latterlig vinklet, men jeg forstår godt at man blir drittsur av å betale 300 kroner for ingenting. Det der var jo ren svindel, og det er helt greit at forhandleren blir hengt ut for det.

Enig. Klart de folka smører tjukt på og fremstpr ekstremt fjollete, men hallo, jeg tror jeg hadde blitt temmelig gretten av den kalenderen der, og litt uthenging er på sin plass.

__________________
Snupsen -05 og Rusket -10
Some people are like a Slinky... not really good for anything, but you still can't help but smile when you shove them down the stairs
Mrs. Longbottom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-12, 12:45   #29
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.349
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fått adventstiden ødelagt. I verdens rikeste land

Kjipt av KICKS å kun tilby kalenderpris eller parfyme som erstatning. Jeg hadde insistert på å bli tilbudt varer for det som de i reklamen lovet at kalenderen skulle inneholde (sitat VG): Kalenderen kostet 299 kroner, mens innholdet skulle ha en totalverdi på 1055 kroner, ifølge KICKS egne nettsider.

Jeg hadde sikkert ikke fått det, men jeg hadde insistert til jeg ble blå.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-12, 12:51   #30
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fått adventstiden ødelagt. I verdens rikeste land

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Saken er latterlig vinklet, men jeg forstår godt at man blir drittsur av å betale 300 kroner for ingenting. Det der var jo ren svindel, og det er helt greit at forhandleren blir hengt ut for det.

Å selge en vare som lover noe mer enn den er er ikke lov. Reklamen for julekalenderen har gitt kundene en forventning om noe annet.
Men jeg tror jeg hadde nøyd meg meg å gå tilbake til butikken og bedt om å få igjen pengene mine.

Og ikke har jeg adventskalender og ikke finner jeg limpistolen min, så adventstiden min er lagt i grus(og jeg vasker gammel dritt fra kjøkkenskapene. Slå den adventstiden, du!).

__________________
Gullet -63, M -87, W - 01. lille E -03
gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-12, 13:00   #31
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.725
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fått adventstiden ødelagt. I verdens rikeste land

Jeg ble mest fasinert over ansiktsuttrykkene. Skjønner og det er kjipt med vare som ikke holder det de lover, men media?

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-12, 13:02   #32
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fått adventstiden ødelagt. I verdens rikeste land

Jeg tror jeg kommer til å se sånn ut på julaften. Hvis jeg ikke får den der Barbiehesten som kan gå. Jeg så den i reklame i dag (øh, nei, jeg ser ikke på Cartoon Network midt på dagen. Selvsagt ikke!), og jeg seriøst fantaserte om noe sånt da jeg var liten. Da var Barbiehestene helt ubrukelige, og Barbie kunne ikke sitte ordentlig på dem en gang. Verden går heldigvis fremover. Jeg har sendt melding til gubben om at han kan se bort fra ønskelisten min. Jeg vil bare ha en sånn Barbiehest.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-12, 13:05   #33
Rabbit
Langøret
 
Rabbit sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I byen..
Innlegg: 3.461
Rabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt likt
Standard

Sv: Fått adventstiden ødelagt. I verdens rikeste land

Jeg har ikke noe problem med at folk er misfornøyd med kjøpet av den kalenderen, men å løpe til VG og klage på noe som er såpass trivielt, var noe spesielt i mine øyne.

Rabbit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-12, 13:08   #34
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fått adventstiden ødelagt. I verdens rikeste land

Opprinnelig lagt inn av Røverdatter, her.

Jeg syns det er skikkelig spekulativt og på grensen til svindel å selge vareprøver og rabattkuponger for 300 spenn. Det er jo lureri i stor grad når det loves noe helt annet. Tomme luker i en kjøpekalender er jo helt på trynet. Syns det er fint at det reageres på den slags. Regner med at VG selv står for vinklingen mens folka som klager koser seg i adventstiden likevel.

Jeg er i grunnen enig. Selv om jeg blir litt fnisete av stort oppslag i avisen. Men at kjeden som har solgt "produktet" får smekk på lanken og må betale tilbake penger til alle de som ble lurt synes jeg er på sin plass. Selv om man bor i verdens rikeste land trenger man jo ikke å bli svindlet. Julekalender med varepeøver og rabartkuponger burde man gi bort, ikke selge.

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-12, 13:16   #35
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fått adventstiden ødelagt. I verdens rikeste land

Jeg er helt enig i at kalenderen ikke inneholdt det den skulle og at det er elendig av KICKS. Jeg er helt enig i at det bør påpekes. Men at adventstiden er ødelagt?

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-12, 13:17   #36
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fått adventstiden ødelagt. I verdens rikeste land

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Jeg er helt enig i at kalenderen ikke inneholdt det den skulle og at det er elendig av KICKS. Jeg er helt enig i at det bør påpekes. Men at adventstiden er ødelagt?

Det kan jo være VG har lagd vinklingen, men jeg må fnise litt når jeg ser morens lidende blikk på bildet.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-12, 13:18   #37
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.349
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fått adventstiden ødelagt. I verdens rikeste land

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

, men jeg må fnise litt når jeg ser morens lidende blikk på bildet.

Hun minner om en lidende Maria, hvilket jo er i adventstidens ånd.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-12, 14:29   #38
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fått adventstiden ødelagt. I verdens rikeste land

Fakkeltog til støtte for Kathrine (17)
https://www.facebook.com/events/499510813415263/

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-12, 14:30   #39
Rabbit
Langøret
 
Rabbit sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I byen..
Innlegg: 3.461
Rabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt likt
Standard

Sv: Fått adventstiden ødelagt. I verdens rikeste land

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Fakkeltog til støtte for Kathrine (17)
https://www.facebook.com/events/499510813415263/


Rabbit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-12, 14:36   #40
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.560
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fått adventstiden ødelagt. I verdens rikeste land

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Fakkeltog til støtte for Kathrine (17)
https://www.facebook.com/events/499510813415263/

Fantastisk!

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:35.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no