Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hvor mye skal jeg beregne? (taco til ca 10 jenter)

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-02-08, 12:21   #1
Svanen
trenger lading
 
Svanen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Innlegg: 5.324
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Hvor mye skal jeg beregne? (taco til ca 10 jenter)

Eldste (9 år) skal ha bursdag på lørdag og vi skal ha taco.
Jeg vet ikke helt hvor mye jeg skal beregne... av kjøttdeig, taco (blir vel en blanding av pita, tortilla og tacoskjell) og tilbehør
Mine elsker jo slik mat, så jeg kan alltids gange det de skal ha med 10...
Men er det noen som har hatt mange barn på taco? Ser heller ikke for meg at de sitter så lenge og spiser...
Vi pleier å bare ha tortilla, evt pitabrød. Synes selv tacoskjell bare er rotete.
Kjøttdeig
Tomat
Salat
Mais
Ost
Agurk
Løk
Rømme
av og til Paprika
og Salsa selvsagt

Hva annet liker deres barn?
Etterpå blir det gele (i mange farger, er det karneval, så er det karneval..) og muffins de får pynte selv.

__________________
99, 00, 04, aug. 14
Svanen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-08, 13:36   #2
konemor
Erfaren
 
konemor sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 861
konemor er litt kulkonemor er litt kul
Standard

Sv: Hvor mye skal jeg beregne? (taco til ca 10 jenter)

Har laget taco til mange flere ganger (50 styk og oppover).
Husker ikke hvor mye kjøttdeig jeg har beregnet, men av det andre du nevnte går det mest av agurk, mais og ost.
Salat, tomat osv går det ikke så mye av.
Ville nok beregnet iallefall 2 lefser eller pitabrød på hver. Går ikke så mye taco skjell (tror ikke jeg ville varmet mer enn en pakke) og heller sett det ann.

konemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-08, 13:43   #3
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.665
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor mye skal jeg beregne? (taco til ca 10 jenter)

Jeg ville hatt 3 kjøttdeiger tror jeg. eller 4. Tenker 1 pakke på 3 stk.

Jeg er oppvokst med at 450g går til 5 men jeg og mannen klarer alltid å ta en hel 400g selv.

De smakløse grønnsakene går det mye av, de med mye smak går det lite av.

tror jeg ville beregnet 2 til hver + noen ekstra.

Spørs hvor mye du bryr deg om at noen som villa ha pita må spise tortila fordi det er tomt osv?

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-08, 13:43   #4
Svanen
trenger lading
 
Svanen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Innlegg: 5.324
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvor mye skal jeg beregne? (taco til ca 10 jenter)

Opprinnelig lagt inn av konemor, her.

Har laget taco til mange flere ganger (50 styk og oppover).
Husker ikke hvor mye kjøttdeig jeg har beregnet, men av det andre du nevnte går det mest av agurk, mais og ost.
Salat, tomat osv går det ikke så mye av.
Ville nok beregnet iallefall 2 lefser eller pitabrød på hver. Går ikke så mye taco skjell (tror ikke jeg ville varmet mer enn en pakke) og heller sett det ann.

Jøss! 50 stk....

går alltid mest ost hos oss... Salat går det lite av her og ja, men tomat liker mine, så det er ofte tomt.
Blir sikkert en god salat til mor etter festen
Har jeg glemt noe tilbehør?...

__________________
99, 00, 04, aug. 14
Svanen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-08, 13:44   #5
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.665
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor mye skal jeg beregne? (taco til ca 10 jenter)

Dressing til de som ikke liker sala og rømme.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-08, 13:52   #6
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye skal jeg beregne? (taco til ca 10 jenter)

Jeg og mannen bruker ca 200g karbonadedeig tilsammen når vi to spiser taco.
Barn spiser vel ikke så mye heller?

Så jeg tror nesten at en 50-70g kjøttdeig pr pers holder.

Karbonadedeig er mer "mat" enn kjøttdeig da.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-08, 13:52   #7
Svanen
trenger lading
 
Svanen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Innlegg: 5.324
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvor mye skal jeg beregne? (taco til ca 10 jenter)

Opprinnelig lagt inn av Isolde, her.

Jeg ville hatt 3 kjøttdeiger tror jeg. eller 4. Tenker 1 pakke på 3 stk.

Jeg er oppvokst med at 450g går til 5 men jeg og mannen klarer alltid å ta en hel 400g selv.

De smakløse grønnsakene går det mye av, de med mye smak går det lite av.

tror jeg ville beregnet 2 til hver + noen ekstra.

Spørs hvor mye du bryr deg om at noen som villa ha pita må spise tortila fordi det er tomt osv?

tenkte enten 3 eller 4 kjøttdeig jeg og.
Mener du det går mye salat? (eller er det noe annet som er "smakløs")
Kan vel kjøpe en del tortilla og pita ja. Går alltids all å spise de som er varma/tint med "vanlig" pålegg på søndag.

Opprinnelig lagt inn av Isolde, her.

Dressing til de som ikke liker sala og rømme.

hva slags dressing da?

__________________
99, 00, 04, aug. 14
Svanen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-08, 13:55   #8
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.665
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor mye skal jeg beregne? (taco til ca 10 jenter)

Jeg tror noen jenter spiser bare salat og agurk ja. Men tror ikke du trenger mer en 2 hoder.

Vi bruker bare hamburgerdressing.

Tenker det er greit å ta høyde for at enkelte 9 åringer er kresne.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-08, 16:03   #9
Trois
Søkende
 
Trois sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.840
Trois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvor mye skal jeg beregne? (taco til ca 10 jenter)

Vi hadde 12 niåringer her på lørdag og serverte taco. Hadde 1,5 kg karbonadedeig (de spiste ikke opp alt). To lefser til hver (her forsvant alle). To pakker minitubs (brukte den ene). To pakker skjell, sånne nye som kan stå (her brukte vi også bare den ene) Ellers gikk det to store bokser mais, en paprika, en agurk, 1/2 hode salat, 6 tomater, et glass tacosaus og ca 300 g ost.

Rømma,løken og guacomolen (er ikke sikker på skrivemåten) rørte de ikke.

De satt lenge og spiste og orket ikke så mye kake når den kom på bordet.

Trois er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-08, 16:23   #10
Svanen
trenger lading
 
Svanen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Innlegg: 5.324
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvor mye skal jeg beregne? (taco til ca 10 jenter)

Opprinnelig lagt inn av Trois, her.

Vi hadde 12 niåringer her på lørdag og serverte taco. Hadde 1,5 kg karbonadedeig (de spiste ikke opp alt). To lefser til hver (her forsvant alle). To pakker minitubs (brukte den ene). To pakker skjell, sånne nye som kan stå (her brukte vi også bare den ene) Ellers gikk det to store bokser mais, en paprika, en agurk, 1/2 hode salat, 6 tomater, et glass tacosaus og ca 300 g ost.

Rømma,løken og guacomolen (er ikke sikker på skrivemåten) rørte de ikke.

De satt lenge og spiste og orket ikke så mye kake når den kom på bordet.

Tusen takk! Nå har jeg en liten ide hva jeg trenger. Bursdagsbarnet er altetende, hun har gjerne løk og rømme på. Men vet at det finnes kresne barn. (i fjor da vi hadde pizza (mild), så var det to barn som spurte om vi hadde noe annet...). Derfor tenkte jeg taco var ganske genialt, siden de da kan velge selv hva de vil ha på.
Hva liker de kresne best av tilbehør vanligvis?

__________________
99, 00, 04, aug. 14
Svanen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-08, 16:51   #11
konemor
Erfaren
 
konemor sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 861
konemor er litt kulkonemor er litt kul
Standard

Sv: Hvor mye skal jeg beregne? (taco til ca 10 jenter)

Hadde en som ikke likte kjøttdeig (har lært seg å like det nå)og da var det stas når det ble servert ris til taco (puttet det inni lefsene sammen med agurk og ost).

Har ikke hatt 50 stk i bursdagselskap, men har vært ved sosiale tilstelninger for sportsklubb osv.

konemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-08, 21:45   #12
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.665
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor mye skal jeg beregne? (taco til ca 10 jenter)

Kresne liker agurk, salat og kanskje mais. Og ost.

Ris til var ikke så dum ide, men kanskje bare ha hurtigris i bakhånd?

*kresen unge*

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no