Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Er dette den ultimate matboks?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-01-08, 14:33   #81
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er dette den ultimate matboks?

Tips: På Granit får man dishwasher safe matboks med vanntett lokk og tre "compartements" oppi. En stor og to små. Den koster 70,-


Litt vanskelig å se, men det er den bakerste på dette bildet. Det er ikke lokk på de inni, men jeg bruker bare litt aluminiumsfolie og en strikk, det holder lenge.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-08, 15:09   #82
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er dette den ultimate matboks?

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Jeg tenkte jeg skulle slå i bordet med nøyaktig hvor stor den var - kanskje det var andre som lurte på det.

Jepp.. du bekreftet det jeg trodde. Den er stor.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-08, 14:17   #83
helligdag
God gammaldags kokekaffe
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 1
helligdag har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Er dette den ultimate matboks?

Dette var en fin matboks. Selv bruker jeg Statoil og kantina.

helligdag er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-08, 18:17   #84
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er dette den ultimate matboks?

Alle ungene her i huset hadde elsket laptop Lunch boksene. Garantert. Men hvordan i all verden skal 8 åringen få med seg noe så svært på skolen ? Han går jo hver dag begge veier, da måtte han jo i såfall ha den over skulderen i bagen og det blir mye når en har gymbag i tillegg enkelte dager.
Barnehagebarna ville jo ikke ha problemer med det,enn så lenge.

Hva gjør dere med skolebarn ? Har de vanlige små matbokser ?

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-08, 11:15   #85
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er dette den ultimate matboks?

Da var det liv her igjen ja. Jeg har hele tiden brukt matboksen på jobb. Lukkingen ble litt bedre etterhvert, men er ikke helt god synes jeg. Burde nesten ha gitt en tilbakemelding på det, for prinsippet er knallsmart. Jeg er også velsignet med en mann som (innimellom) synes det er gøy å lage fine matpakker, og jeg har fått mange misunnelige kommentarer og blikk. Friske jordbær med litt vaniljeyoghurt som dip, friske grønnsaker osv. Poden har som jeg sikker har nevnt (i første innlegg) en boks fra tupperware, den er vi superfornøyd med.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-08, 16:46   #86
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er dette den ultimate matboks?

Jeg fikk matboksen i posten i går og det fulgte med en liten og detaljert lapp om hvordan den skal åpnes i tillegg til et bonustriks hvis barna synes det er vanskelig å åpne matboksen. Jeg synes den er veldig enkel å åpne (så lenge jeg følger denne anvisningen). Det kan virke som de har fått tilbakemeldinger - i hvert fall hvis denne ikke fulgte med da du kjøpte den.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-08, 17:13   #87
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er dette den ultimate matboks?

Er det plass til skiver oppi de største beholderne? Evt. halve skiver?

__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14.
-Det du tror, avgjør hva du ser.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-08, 18:07   #88
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Er dette den ultimate matboks?

Har akkurat bestilt en som likner veldig fra Tupperware jeg - gleder meg til den kommer. Der er det to små bokser, og en litt større oppi en stor boks
Avbildet på side 40. her: http://www.tupperware.dk/Norway/today/30.html

  Svar med sitat
Gammel 03-02-08, 18:09   #89
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er dette den ultimate matboks?

Opprinnelig lagt inn av Desembermamma, her.

Er det plass til skiver oppi de største beholderne? Evt. halve skiver?

I følge bilder fra VG-bloggen så er det plass, i hvert fall hvis du dropper en av beholderene den dagen:

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-08, 20:31   #90
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er dette den ultimate matboks?

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Jeg fikk matboksen i posten i går og det fulgte med en liten og detaljert lapp om hvordan den skal åpnes i tillegg til et bonustriks hvis barna synes det er vanskelig å åpne matboksen. Jeg synes den er veldig enkel å åpne (så lenge jeg følger denne anvisningen). Det kan virke som de har fått tilbakemeldinger - i hvert fall hvis denne ikke fulgte med da du kjøpte den.


Kan ikke huske noen slik lapp nei. Problemet var ikke å åpne den, men å lukke. At den ikke "passet" helt sammen, og at den åpnet seg i veska - måtte bruke strikk rundt i begynnelsen. Fint om du kan evaluere her om en stund.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-08, 20:41   #91
Trolljenta25
Erfaren
 
Trolljenta25 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 896
Trolljenta25 er populærTrolljenta25 er populærTrolljenta25 er populærTrolljenta25 er populær
Standard

Sv: Er dette den ultimate matboks?

Her er det også mange fine lunsjbokser til barn:

http://www.lunchboxes.com/insulated.html

Trolljenta25 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-08, 23:31   #92
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er dette den ultimate matboks?

Laptop Lunch Bento Box;
Jeg kjøpte min på de svenske nettsidene her.
Jeg fikk med en oppskriftsbok og "bruksanvisning", men boksen er gått i søpla.
De små boksene er vanskelig å åpne/lukke. W klarte det ikke alltid, og ble veldig frustrert. Åpne/lukkemakanismen var for dårlig og vi måtte bruke strikk for at den ikke skulle åpne seg i sekken.

Og det er langt fra noen TupperWare-kvalitet på plastikken.
Den ble ripete og blass i fargen, og den gikk i søpla etter bare tre måneder.

Lunchboxen eller Muslingsettet fra Tupper er et bedre valg, eller Piccolo som er matboksen for barna.

__________________
Gullet -63, M -87, W - 01. lille E -03
gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-08, 12:31   #93
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er dette den ultimate matboks?

To ukers-evaluering:

Kjempefornøyd. Lett å åpne og lokket sitter perfekt. Følger bruksanvisning for plassering av småboksene (plasseres disse feil så blir det kluss med lokket). Har vasket i maskin (øverste hylle ihht. bruksanvisningen) og det går helt fint.

I dag fikk jeg to skiver delt på skrå i to, 1 hardkokt egg, leverpostei + sylteagurker og fruktsalat i matboksen min.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-08, 12:40   #94
IOA
WF: BNBE
 
IOA sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.219
IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Er dette den ultimate matboks?

Opprinnelig lagt inn av sjuggerpløm, her.

Har akkurat bestilt en som likner veldig fra Tupperware jeg - gleder meg til den kommer. Der er det to små bokser, og en litt større oppi en stor boks
Avbildet på side 40. her: http://www.tupperware.dk/Norway/today/30.html

Den bruker jeg, og er kjempefornøyd! Har to stykker, så jeg kan veksle på. I dag hadde jeg lomper med ost, skinke og salat i den store boksen, og hhv en liten avocado og tomatbåter i de små boksene.

Gled deg sjuggerpløm!

__________________
IOA - stolt mamma til Snuppa feb 05 og Lillebror mai 09.
IOA er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:54.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no