Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Tale til bruden. Hjelp

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-06-10, 10:03   #1
Veronika81
Aktiv
 
Medlem siden: Sep 2009
Innlegg: 120
Veronika81 har et hav av muligheter foran seg
Standard

Tale til bruden. Hjelp

Har fått det store oppdraget å være forlover for en flott veninne, men hjelpes da må jeg jo holde en tale
Noen med gode tips....hvordan begynne å hva skal talen inneholde?
Dette er helt nytt for meg.

Veronika81 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-10, 10:24   #2
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tale til bruden....hjelp

Jeg sa noe, om jeg må si det selv, som var veldig flott til min svigerinne da jeg var forlover. Alle gjestene satt og sippet. Here it goes:

Sitat:

Brud, vennligst snu deg mot brudgommen, hold hendene hans med handflaten opp, slik at du kan se hvilken gave de er til deg.

Brud og brudgom står med ansiktet mot hverandre, og hans oppvendte hender hviler i hennes.

Dette er hendene, unge, sterke og vibrerende av kjærlighet, som holder din på din bryllupsdag mens han lover å elske deg alle dagene i sitt liv.

Dette er hendene du vil presse mot din mage i forventende glede, inntil han også føler sitt barn røre seg inni deg.

Dette er hendene som ser så store og klumpete ut, og likevel vil være så varsomme når han holder deres barn for første gang.

Dette er hendene som vil arbeide lange dager for deg og din nye familie.

Dette er hendene som vil elske deg lidenskapelig og verne om deg gjennom livet og livslang lykke.

Dette er hendene som talløse ganger vil tørke tårene fra dine øyne, tårer av sorg og tårer av glede.

Dette er hendene som vil trøste deg i sykdom, og holde deg når redsel eller sorg gnager ditt sinn.

Dette er hendene som varsomt vil løfte din hake og stryke ditt kinn når de løfter ditt ansikt for å se ham i øynene; øyne som er fyllt av hans totale og overveldende kjærlighet og attrå for deg.

Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-10, 10:33   #3
Frøy
I endring
 
Frøy sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 6.967
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tale til bruden. Hjelp

:hulk: Salt

__________________
2004 og 2008

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-10, 10:36   #4
Wix
Skal rømme
 
Wix sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 5.490
Blogginnlegg: 40
Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Tale til bruden. Hjelp

__________________
Jente, des 06
Gutt, april 08
Wix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-10, 10:51   #5
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.869
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tale til bruden. Hjelp

Nydelig Salt. Men den hadde ikke akkurat truffet min venninne riktig, hun er ufrivillig barnløs.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-10, 11:01   #6
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.132
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tale til bruden. Hjelp

Jeg skrev et råd om dette tidligere en gang:

Sitat:

Start med å takke og si hvor glad og beæret du er over å få være forlover, fortell litt om hvor dere kjenner hverandre fra og hvor lenge dere har kjent hverandre, si noe morsomt (men ikke veldig flaut) og noe pent om henne, si evt. noe pent/morsomt om forholdet mellom henne og brudgommen, ha evt. med et morsomt eller dypt sitat/dikt om ekteskapet, og avslutt med å utbringe en skål for brudeparet. Det er ikke farlig eller unormalt å være nervøs, og det er lurt å ta pustepauser innimellom.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-10, 11:54   #7
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.060
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tale til bruden. Hjelp

Veldig fine ord, Salt. Jeg er bare litt skeptisk til å snakke om graviditet og barn i bryllupstaler. Det er ikke gitt at alle vil ha barn (men det regner jeg med du visste at de ville), og det er ikke gitt at alle kan få barn. Jeg har vært i et bryllup der nesten alle talene nevnte barn, og husker at jeg tenkte at det var litt rart. En gifter seg jo ikke for å få barn, så jeg ville fokusert på andre ting. Skilpaddas oppramsing er bra! Og det er ikke farlig å bli litt rørt heller, selvsagt.

ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-10, 12:25   #8
Wix
Skal rømme
 
Wix sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 5.490
Blogginnlegg: 40
Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Tale til bruden. Hjelp

Du kan jo ta vekk det med graviditet og barn fra Salt sin tale da, kanskje bytte det ut med andre ting.

__________________
Jente, des 06
Gutt, april 08
Wix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-10, 12:30   #9
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.060
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tale til bruden. Hjelp

Opprinnelig lagt inn av Wix, her.

Du kan jo ta vekk det med graviditet og barn fra Salt sin tale da, kanskje bytte det ut med andre ting.

Ser at innlegget mitt så ut som om JEG skulle holde tale, det skal jeg ikke altså. Eller, jeg skal holde som brud om et par måneder da. Jeg bare bidro med mine meninger. HI må jo selvsagt bestemme hva hun vil ha med i sin tale. :generøs:

ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-10, 13:10   #10
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tale til bruden. Hjelp

Selvfølgelig, men hvis man er forlover for noen regner jeg med at man kjenner dem såpass godt at man vet om de vil ha barn eller ikke.

Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-10, 13:12   #11
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.060
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tale til bruden. Hjelp

Jepp, men man vet ikke om de kan, som i grunnen var mitt viktigste poeng.

ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:35.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no