Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Bordsetting/bordkart

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-06-10, 12:17   #1
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Bordsetting/bordkart

Nå er det straks bare en uke igjen til vi gifter oss ( ) og på tide å få laget bordkart.

Jeg har klippet ut bord i 1:50 (bildet er ikke i 1:50 ):

Jeg har også klippet ut lapper og skrevet navn på alle, slik at det blir lettere å flytte rundt.

Så - hvor sitter man? Brudgommen til venstre for bruden og hans familie på den siden? Sitter familie nærmest eller tar man venner nærmest?

Hva gjorde dere?

__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08
LilleLeo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-10, 12:31   #2
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bordsetting/bordkart

Huhei, kabal-tid!

Det er mange måter å ordne det her på.
Hos oss hadde vi enda en rekke i midten, vi var så passe mange.

Vi valgte en litt gammeldags variant; og rotet godt til hele besøket. Det er nemlig noe som heter seg at ingen gifte/par skal sitte sammen. Så da blandet vi godt i hop folk, men passet på at det var fordelt sånn at alle hadde noen de kjente litt i nærheten og at ikke alle morroklumpene satt sammen.
Jeg satt mellom min mann og min far, min far hadde svigermor til bords, og så hadde vi noen besteforeldre utpå enden der. Min mor satt ved siden av min mann og hadde svigerfar til bords. I og med at det kun er jeg som har besteforeldre i live, ble det litt skjevfordelt, menmen.
Vi hadde søsken nærmest oss i midtraden, og ellers var folk altså spredd rundtomkring.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-10, 12:31   #3
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bordsetting/bordkart

Noe som kan være lurt er å lage en lapp med hvert navn på, og så flytte dem rundt bordet og se om dere får en fin miks.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-10, 12:40   #4
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bordsetting/bordkart

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Noe som kan være lurt er å lage en lapp med hvert navn på, og så flytte dem rundt bordet og se om dere får en fin miks.

I hævv.

__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08
LilleLeo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-10, 12:41   #5
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bordsetting/bordkart

Mine foreldre bør sitte på min side, svigerfar er pleietrengede og har lite forståelig språk, så for alles del er det egentlig best at svigermor sitter ved hans side.

__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08
LilleLeo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-06-10, 12:45   #6
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bordsetting/bordkart

Da gjør du det sånn, enkelt og greit.

Unger kan være greit å ha på enden, sånn at de kan gå fra bordet og rase fra seg ved behov.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-10, 22:18   #7
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.044
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bordsetting/bordkart

Psse på å blande slektene er veldig greit.
Men fytti for en kabal man skal klare å få til å gå opp. BTDT

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-10, 00:05   #8
IOA
WF: BNBE
 
IOA sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.219
IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Bordsetting/bordkart

Vi hadde oss på midten, som dere. Mine foreldre på hver side (hans var ikke der), og forloverne ved siden av der igjen. Vi hadde tre "bein" nedover, og hadde en ende forbeholdt barna og noen som kunne ha litt ekstra ansvar for dem. I tillegg sorterte vi ut såkalte all-roundere - de som kan sitte hvor som helst og prate med de fleste om det meste. Det var det noen av, heldigvis, og så bare fylte vi opp med resten. Ingen par ved siden av eller tvers overfor hverandre.

__________________
IOA - stolt mamma til Snuppa feb 05 og Lillebror mai 09.
IOA er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-10, 00:09   #9
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.406
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bordsetting/bordkart

Sånn ordentlig så skal jo dine foreldre sitte nærmest rundt dere og hans foreldre utenfor der.


Brudgommens mor Brudens far Brud Brudgom Brudens mor Brudgommens far

Nærmest der bør jo forlovere og søsken sitte, jo nærmere brudeparet jo nærmere venner/familie, men det er jo ikke minst viktig at man får en passe blanding og fordeler ut de som lett får i gang en god feststemning. Det er en ganske stor kabal.

Pelen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 21-06-10, 00:20   #10
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.385
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bordsetting/bordkart

Hos oss satt vi sånn:

Fars kjæreste - svigerfar - mor - brudgom - jeg - far - svigermor - mors kjæreste

Resten var en god miks, med toastmaster + en forlover øverst på den ene "armen" og den andre forloveren øverst på den andre armen. Resten var en god miks. Hvem kan snakke med hvem? Hvem har psykiske problemer og bør sitte nærme utgangen? Hvem er sosialt klønete og bør sitte i nærheten av noen som klarer å snakke med en sånn? Hvem kjenner få og bør sitte i nærheten av noen de kjenner? Hvem er omgjengelige og kan sitte hvor som helst?

Det ble endringer helt frem til vi skulle sette oss.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-10, 00:20   #11
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bordsetting/bordkart

Vi hadde makan oppstilling av bordene, og vi plasserte slik:

Mine foreldre satt ved min side, og mannens foreldre ved hans side. Våre to barn satt på kortenden av de bordene, på hver sin side.

Videre så plasserte vi forloverne med ektefeller øverst på hver sin side; min på min side og mannens på hans side. Videre nedover så kom familie; de nærmeste nærmest oss og videre nedover, og nederst så satt venner.

Vi prøvde også å få det til å gå opp slik at det ble annenhver av min og hans familie ned over sidene.

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-10, 00:38   #12
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.406
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bordsetting/bordkart

Nikker til de over.

Om det er små barn så bør foreldrene sitte så at de lett kan gå til og fra. Jeg ville ikke heller ha parene sammen/før nær hverandre.

Pelen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 21-06-10, 00:41   #13
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.869
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bordsetting/bordkart

(Jeg er sikkert treg/sær, men jeg kan ikke fordra å bli plassert langt vekk fra mannen min. Jeg koser meg mye mer sammen med han i sånne sammenhenger enn med folk jeg ikke kjenner.)

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-10, 00:46   #14
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.406
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bordsetting/bordkart

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

(Jeg er sikkert treg/sær, men jeg kan ikke fordra å bli plassert langt vekk fra mannen min. Jeg koser meg mye mer sammen med han i sånne sammenhenger enn med folk jeg ikke kjenner.)

Jeg har lett for å begynne å snakke med ukjente så for meg er det ikke noe stort problem, men jeg har jo også vært i settinger der det har gått tregt å snakke og man føler at man er den eneste som drar i gang samtalen, det er ikke så gøy. Man trenger jo ikke å plassere folk langt fra hverandre om man ikke vil, men i følge gammel tradisjon så skal jo ikke de som er gifte ha hverandre til bordet (men det skal de som ikke er gifte, men nå til dags er jo slike ting litt mer flytende).

Om man ser at gjestene kan ha noe til felles, enten via jobb eller interesser så kan det jo være lurt å plassere dem litt sammen. Vi hadde også en liten beskrivelse av hver person (med litt humor) i sangheftet så det var en grei utangspunkt for en samtale.

Pelen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 21-06-10, 03:03   #15
gajamor
Travelt opptatt
 
gajamor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 6.839
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bordsetting/bordkart

Det med å skille par gjelder ikke i bryllup. I følge gamle skikk og bruk-bøker skal parene sitte sammen da. Det er liksom så romantisk.

__________________
Litjtausa 06. Lille skatt 07
gajamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-10, 03:37   #16
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.406
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bordsetting/bordkart

Opprinnelig lagt inn av gajamor, her.

Det med å skille par gjelder ikke i bryllup. I følge gamle skikk og bruk-bøker skal parene sitte sammen da. Det er liksom så romantisk.

Er det annerledes i Norge altså? I Sverige er gammel skikk at gifte par ikke skal sitte sammen, men er man ikke gift så skal man sitte sammen. De som har vært samboende lenge regnes som gifte.

Sitat:

Så bordsplacerar du rätt!

För att ett bröllop ska bli riktigt lyckat är det viktigt att placera gästerna vid bröllopsmiddagen dels efter vad traditionen säger, dels efter vilka som har roligt tillsammans och trivs ihop. I första hand utgår man ifrån traditionen, ju närmare släkt ju finare placering. Fin bordsplacering i det här sammanhanget är att sitta så nära brudparet som möjligt. Försök också blanda brudens och brudgummens släktingar, samt "roliga" personer med mera blyga, allt för att få en trevlig stämning i hela bröllopslokalen och för att de olika släkterna ska lära känna varandra.

Traditionell bordsplacering

Den traditionella bröllopsplaceringen, som utgår från okomplicerade släktband, innebär att brud och brudgum sitter i mitten av honnörsbordet. Bruden sitter till höger om brudgummen och brudgummen då förstås till vänster om bruden.

Till höger om bruden sitter brudens far och till höger om honom brudgummens mor. Eventuell manlig vigselförättare sitter till höger om brudgummens mor. Till vänster om brudgummen sitter brudens mor och till vänster om henne brudgummens far. Eventuell kvinnlig vigselförättare sitter till vänster om brudgummens far. Därefter följer äldre nära släktingar, ju äldre ju finare placering. De äldre brukar också vara de som bryr sig om etiketten och sätter värde på att sitta på hedersplats. Syskon brukar placeras nära brudparet, oftast dock inte på honnörsbordet.

Många undrar hur man gör när den ene föräldern är död. Det vanligaste är då att placera någon annan äldre nära anhörig och för brud eller brudgum viktig person i förälderns ställe, t ex farbror, faster, moster osv.

Andra regler är att gifta aldrig har varandra till bordet, förutom brudparet förstås. Sambos som bott ihop länge brukar man inte heller placera tillsammans, de kan betraktas som gifta. Förlovade ska placeras bredvid varandra säger äldre etikett, detta passar bra om ett par är nyförlovade och inte bott ihop länge. Eller om paret snart ska gifta sig. Tärnor och marskalkar brukar ha varandra till bordet.

Om brudparet vill gå ifrån den traditionella placeringen kan de göra det, säger en regel. Det är deras dag och på sin bröllopsdag avgör brudparet vad som är bäst. De bestämmer också vilka personer som ska bjudas in till bröllopet. Det är bara att acceptera för släkt och vänner!


Sist redigert av Pelen : 21-06-10 kl 03:45.
Pelen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 21-06-10, 08:50   #17
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bordsetting/bordkart

Vi laget et bordkart i går og hovedbordet ble seende slik ut:
Min bror - Min mor - Min far - Meg - Min kommende - Lille - Svigermor - Svigerfar.

Det ble en E-formasjon, og forlovere sitter nærmest oss på rekken i midten, sammen med venner. "Vingene" er familie. Mulig vi gjør litt om nå når vi har fått natten på oss og sett på det på ny.

__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08
LilleLeo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-10, 19:28   #18
livit
Duracell
 
livit sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rivieraen-Vestfold
Innlegg: 3.776
livit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Bordsetting/bordkart

Vi var i bryllup i Sverige for endel år siden - da satt jeg ikke sammen med min mann, men parene satt på samme "utstikker" hvis du skjønner hva jeg mener.. Veldig koselig.

__________________
Kos fra livit med to skjønninger -
Gutt 2000
Jente 2003
livit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-10, 19:32   #19
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.681
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bordsetting/bordkart

Om gammeldags bordplassering med ingen ugifte sammen, så kan det være greit - så fremt man ikke er i et bryllup i sverige - og ender opp med en kar fra Göteborg som ikke forstår en pøkk av norsk.

Redningen er forøvrig da to sarkastiske og humoristiske nordleninger på andre siden av bordet.

Jeg: Går det greit å forstå norsk?
Han: Jag? Från Göteborg.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no