Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Tips til bryllupspynting?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-01-10, 15:13   #41
Michelle
X First Lady
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.452
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tips til bryllupspynting?

Da jeg dekket bordet til min manns surprise fest så kjøpte jeg et par store Hortensia i potte og klipte av selve blomsten og hadde i lave skåler. Jeg kjøpte serviettringer og servietter i i sølvfarge.
Vi hadde festen hjemme så bord og stoler lånte jeg fra min tidligere arb plass.

__________________
De vennlige ord som sies i dag, kan bære frukt i morgen.


Sist redigert av Michelle : 02-02-10 kl 15:36.
Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-10, 21:08   #42
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Tips til bryllupspynting?

Det var flott dekket Hillary!

__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08
LilleLeo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-10, 21:17   #43
Storm
En som trener
 
Storm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.648
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tips til bryllupspynting?

Bare pass på at du velger konditor med omhu. :bidrar:

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-10, 22:56   #44
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Tips til bryllupspynting?

Tro meg - jeg har safet big time! Det blir en venninne denne gangen. Hun laget dåpskaken til Lillebror, som var fantastisk fin.

__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08
LilleLeo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-10, 08:54   #45
Ole Brumm
er her
 
Ole Brumm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tips til bryllupspynting?

Sakset fra en hage side:

Sitat:

Men vær klar over at den kan komme igjen med en annen farge. Nyansen henger nemlig sammen med pH-verdien i jorden, forklarer Bryne Ringstad.
Hortensia er en surjordsplante. Som rododendron vil den ha lavere pH (mer kalkfattig jord) enn de fleste hageplantene våre. Men så begynner det å bli komplisert: For å få rosa blomst trengs kalk. Skal den blå bli skikkelig blå, trengs sur jord med litt aluminium i. Men ikke bruk for mye, for da forgiftes planten! Tilsett cirka en ts. per plante før du setter de i jorden. Aluminiumen løses opp over tid. Ble det vanskelig? Trøst deg med at de hvite sortene av hortensia blir hvite, uansett surhetsgraden og aluminium eller ei.

Så for å få lilla må man da både ha aluminum og kalk? Siden du har blå allerede Ru, kanskje det går med å kalke, alternativet er at de blir rosa da, men det gjør vel ingenting. (Spørsmålet er vel heller om de blomstrer så tidlig).

__________________
Ole Brumm
-04, -08, -11, -14
Ole Brumm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-10, 11:19   #46
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Tips til bryllupspynting?

Jeg vet ikke, vet bare at om det blir hortensia, så må de være bare lilla, ikke et fnugg blått.

__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08
LilleLeo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-10, 11:26   #47
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tips til bryllupspynting?

Jeg tenkte bare jeg skulle tipse om at Nille har noen litt store telysholdere i krakellert fattigmannssølv nå, tror de koster 39,- eller noe. De hadde vært perfekte å ha blomster i.

Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-10, 11:54   #48
Spoon
med mange baller i lufta
 
Spoon sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: I et grått hus i Trøndelag
Innlegg: 3.322
Blogginnlegg: 66
Spoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt likt
Standard

Sv: Tips til bryllupspynting?

Tips til duk: Ikea har sånn gjennomsiktig stoff på rull, tynt chiffonaktig. Vi brukte det oppå en tykk papirduk (kjentes nesten ut som en stoffduk). Det ble veldig bra synes jeg. Kan jo eventuelt ha hvite vanlige duker, men om du ikke har så er dette veldig enkelt og billig også.

__________________
Storesøster desember-05, Lillesøster april-08
Spoon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-10, 11:59   #49
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Tips til bryllupspynting?

Opprinnelig lagt inn av Salt, her.

Jeg tenkte bare jeg skulle tipse om at Nille har noen litt store telysholdere i krakellert fattigmannssølv nå, tror de koster 39,- eller noe. De hadde vært perfekte å ha blomster i.

Oh! Hm. Hvor mange kjøper jeg da montro? 12?

__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08
LilleLeo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-10, 12:00   #50
Spoon
med mange baller i lufta
 
Spoon sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: I et grått hus i Trøndelag
Innlegg: 3.322
Blogginnlegg: 66
Spoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt likt
Standard

Sv: Tips til bryllupspynting?

Her fant jeg et bilde av den duken uten noe under, den vises ikke så godt på de andre bildene ser jeg:

__________________
Storesøster desember-05, Lillesøster april-08
Spoon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-10, 12:02   #51
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Tips til bryllupspynting?

Opprinnelig lagt inn av Spoon, her.

Tips til duk: Ikea har sånn gjennomsiktig stoff på rull, tynt chiffonaktig. Vi brukte det oppå en tykk papirduk (kjentes nesten ut som en stoffduk). Det ble veldig bra synes jeg. Kan jo eventuelt ha hvite vanlige duker, men om du ikke har så er dette veldig enkelt og billig også.

Takk for tips, det hørtes ut som en god idé!

__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08
LilleLeo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-10, 12:46   #52
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tips til bryllupspynting?

Opprinnelig lagt inn av LilleLeo, her.

Oh! Hm. Hvor mange kjøper jeg da montro? 12?

Hvor mange gjester skal dere ha? 12 holder sikkert lenge! Også kan du spe på med små syltetøyglass og norgesglass. Det er også veldig søtt, nostalgisk, rustikt og kult på en gang. Og passer godt sammen med de andre.

Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-10, 12:51   #53
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tips til bryllupspynting?

Det er forresten disse.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg lyslykt.jpg (131,6 KB, 48 visninger)
Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-10, 14:34   #54
Alexy
Lykkelig nygift.
 
Alexy sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 1.952
Alexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Tips til bryllupspynting?

Opprinnelig lagt inn av Salt, her.

Hvor mange gjester skal dere ha? 12 holder sikkert lenge! Også kan du spe på med små syltetøyglass og norgesglass. Det er også veldig søtt, nostalgisk, rustikt og kult på en gang. Og passer godt sammen med de andre.

Du kommer med så mange gode ideer! Her skal jeg virkelig følge med.

Altså sånne fra Nille og i tillegg syltetøyglass og norgesglass med blomster i? Hva skal man da ha til lys? Og papirduk elller hva?

__________________
Alexy.

Storebror 03 og lillesøster 06.
Alexy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-10, 14:38   #55
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tips til bryllupspynting?

:Opptatt med å grave frem Hortensiaen fra snøen for å kalke dem pittelitt:


Jeg har stor tro på at kaken blir bra, jeg vet hvem som skal lage den.

Vi kjøpte litt store lys fra Ikea, type te-lys men i glass. De har hatt mye lilla i det siste, så det kan være verdt å se etter.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-10, 17:57   #56
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tips til bryllupspynting?

Opprinnelig lagt inn av Alexy, her.

Du kommer med så mange gode ideer! Her skal jeg virkelig følge med.

Altså sånne fra Nille og i tillegg syltetøyglass og norgesglass med blomster i? Hva skal man da ha til lys? Og papirduk elller hva?

Jepp! Og telys kan man også ha i små glass, f eks sånne små tomatpureglass. Bare husk å ta av etiketten først. Med masse sånne med lys og blomster trenger man heller ikke høye lys, og det blir enklere å snakke med folk når dekorasjonene er lave.

Papirduk funker vel, men jeg synes definitivt det er penere med hvite duker.

Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-10, 19:00   #57
Rug
Det er bare en fase
 
Rug sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.563
Rug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt likt
Standard

Sv: Tips til bryllupspynting?

Salt har funnet frem mye fint! Duken Spoon tipser om har jeg også brukt mye. Blant annet brukte jeg den på et kakebord - dekket bordet først, og hadde så en lengde til som jeg bare danderte oppå i en kabel, litt sånn rufsete. Dermed fikk jeg høyde på bordet. I tillegg var det stilig å bruke duken der vi satt og spiste, for jeg kunne la et par meter henge ned fra bordet - den er så billig at et par meter fra eller til merkes ikke. Det ble litt sånn rufsete romantisk.

Har også brukt mye fattigmannssølv. Samle inn fra venner og kjente, mange som har litt. De har lysestaker på Jysk som ser helt greie ut, hvis du vil ha noen rundt i lokalet i tillegg til telysene i glass. (Jyskstakene ser litt blingete ut på nært hold, men jeg har kombinert dem med litt dyrere staker. Da ser det helt greit ut.)

Ranukler gir også et nostalgisk preg, men de har vel ikke sesong i juni/juli. Vi brukte fresia i lillebrors dåp i mai, det ble veldig OK. Glassboller og boller i fattigmannssølv kombinert, med fresia og grønt.

Ah - jeg skulle så gjerne giftet meg en gang til, kjenner jeg! Det hadde sett ganske annerledes ut enn hva det gjorde den gang i 2002...

Rug er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-10, 20:28   #58
Kohana
Nybegynner
 
Kohana sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Østfold
Innlegg: 23
Kohana er litt kul
Standard

Sv: Tips til bryllupspynting?

Jeg er også veldig glad i lilla og hadde innslag av lilla i blomstene. Ellers hvite lys, stoffservietter, duker og fattigmannssølv telysholdere og glassperler strødd på duken. Sammen med Lovehearts som vi la ut over duken.

På bordene ute
Lille og hvite syriner fra hagen til min søster i div. vaser og mugger.
Høye og lave glass med telys. Kjøpte 10 glass på gjenbruksbutikken i bygda til 50,-

Brudebuketten (hvite peoner, roser, grenroser, anemoner, litt grønt og hjerteranke surret rundt hele + samlet seg og gikk litt ned foran. Bittelitt heng)


Trappa ute (bestemors Norgesglass med sand fra stranden vi giftet oss og hvite kubbelys, Lilla blomster i keramikk - krukker i grått og lilla)

Samlet sammen lykter fra familie og venner og satte det langs hele verandaen.

Bordpynt (på restekakebordet dagen etter, lilla hortensia og hvite roser + grønt, små vaser med lilla fresia og hvite roser, eføy slynget seg på alle bordene og en større blomsteroppsats på hvert langbord i E´n))


Lovehearts


Masse lykke til og senk skuldrene og nyt selve dagen. Den går så fort!

Kohana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-10, 13:55   #59
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Tips til bryllupspynting?

Tusen hjertelig takk for innspill Kohana!

Det er ikke så himla lenge igjen, brudekjolen har kommet til riktig by og henger hos min tante. Jeg har funnet ut at jeg skal ha papirlykter i teltet utenfor. Hvor får man fatt i slikt?

__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08
LilleLeo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-10, 13:55   #60
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Tips til bryllupspynting?

Opprinnelig lagt inn av Salt, her.

Det er forresten disse.

Jeg var på Nille på senteret her rett etter du la ut innlegget, men så ingen slike.

__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08
LilleLeo er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no