Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Lage utetrapp selv....

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-09-17, 13:48   #1
Svanen
trenger lading
 
Svanen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Innlegg: 5.312
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Spørsmål

Lage utetrapp selv....

Svanen vil gjøre noe hun sikkert ikke kan....

På hytta har minstemor fått sklie. Type plastsklie på ca 3 meter som kan settes på et lekestativ. Men hos oss har vi lagt den i skråning, så den er på bakkenivå. Det er litt bratt og vanskelig for henne å gå i skråningen (jord og gress), så jeg vil lage en enkel trapp.

Men jeg er ikke veldig snekkerkyndig, så det må være superenkelt. Og det trenger ikke være i 20 år liksom.... (tror neppe sklia varer så lenge...)

2 grove plank på sidene, skru fast klosser til å sette trinnene på. Alt i trykkimpregnert materialer. Høres enkelt ut synes jeg....

Greit at vi som er store kan gå i den, men ikke så farlig om den blir "rar" å gå i. Hun vil trolig krabbe/støtte seg i trinnene en god stund. Altså den må være god for barn å bruke.

Hvor bred bør den være? Holder det med 50 cm?
Hvor dype trinn og høye bør trinnene være? Ca 25 cm dype? 12-15 cm høye?
(Bare vilt gjetting her...)


Det beste er om noen har en slik trapp ved en sklie hjemme eller i en barnehage som kunne sagt hvordan den er....

__________________
99, 00, 04, aug. 14
Svanen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-17, 14:19   #2
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.921
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Lage utetrapp selv....

http://www.viivilla.no/hage/trapperr...ig-trinnhoyde/

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-17, 14:58   #3
Svanen
trenger lading
 
Svanen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Innlegg: 5.312
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Lage utetrapp selv....

Takk. Sett noe lignende. Da er jeg ikke helt blåst på høyden på trinnene. Men jeg regner med at jeg kan ha mindre dype trinn når det er til barn. Hun er jo bare 90 cm nå og ganske korte føtter....
Spørs om jeg må snoke rundt etter lekeplass/barnehage med den løsningen...

__________________
99, 00, 04, aug. 14
Svanen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:11.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no