Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Hvor mye kostet vinterhabitten i år?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-11-11, 20:40   #41
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye kostet vinterhabitten i år?

Hmmm.

Eldste

Skallsett fra PoP, ca. 800 (salg)
Dunjakke fra Bergans, 1200 (salg)
Jakke og bukse fra Hummel (skal bruke buksa i år, jakka er for stor), ca. 600 (salg)
Lue fra PoP, 120
Votter og skjerf har hun
Sokker, fleecesett og andre "underlag", samlet pris ca 700
Cherroxen fra i fjor passer
Vintersko fra Pony, 400 (salg)

Mellomste

Skallsett fra Isbjørn, 1300 (salg)
Vinterdress fra Reima Tec, arv etter søsteren
Ekstradress fra PompDeLux, ca 250 (salg)
Jakke fra Minymo, 350 (salg)
Dunjakke fra Bergans kjøpt brukt her inne, 400 var det vel
Lue fra PoP, 125
Votter og skjerf har hun
Ulldress fra Troll, ca 300 (salg)
2 fleecesett, et fra Bergans og et fra Stormberg, bergans var gave, det andre kostet 199
Cherroxen fra i fjor passer i år også
Vintersko fra Pony, ca 400 (salg)
Diverse ullbukser/-gensere og superundertøy, ca 500 (noe strikket)


Lillebror

Vinterdress fra Isbjørn, 1200 (salg)
Ekstradress fra Ticket to Heaven, passer fra i fjor
Lue fra Pop og en fra Troll med knyting, 125 (den fra Troll var gave)
Votter fra Reima, 150
Jakke fra Minymo, arv etter søsteren
Bergans fleecesett, gave
Stormberg fleecesett, 199
Diverse ullbukser og -gensere, 400
Tykke sokker og skjerf og sånn har vi flust av
Cherrox og vintersko fra Pony, tilsammen 600 (salg)

Minstebror

Fleecedress, 200 (salg)
Vinterdress fra Molo, 300 (supersalg)
Masse ull i alle varianter, bodyer, dresser, bukser, gensere, samt noe fleece, 1000 + noe er gaver
Luer og votter har vi

__________________
2003 2007 2009 2011
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-11, 20:40   #42
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye kostet vinterhabitten i år?

Tja? Plutten har fått ny dress til 700 kr, nye sko til 250 kr, to luer til 200 kr stykket og ullvotter til 100 kr stykket. Og så har han fått seg viking thermo til 400 kr.

Men han må ha seg hals og vanntette votter fikk jeg beskjed om idag. Så da må jeg på shopping asap, jeg bare skjønner ikke når jeg skal rekke det.

De to store har ikke fått noe, de passer fortsatt klærne fra i fjor. Eller, de har fått seg sorelsko til 400 kr og vikingsko til 400 kr begge to når jeg tenker meg om.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-11, 21:08   #43
Puslingen
Bør lage seg en tittel selv
 
Puslingen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Vestlandets perle.
Innlegg: 3.246
Blogginnlegg: 14
Puslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvor mye kostet vinterhabitten i år?

I år har me i grunn sluppet temmeleg billig unna.

Storesøster:
Dunjakke frå i fjor.
Skijakke i gåve frå mormor.
Timberland fjellsko, vasstette, 250 kr.
Skibuksa, vasstett, 200 kr.
Sokker, luer, votter, pannebånd, leggvarmere i overflod. (Eg strikker.)
Ho mangler vinterstøvletter, men me blir visst ikkje heilt enige om kva som er fint og har ok pris. Ho vil også ha dress, og då blir det nok ein ordinær varmekjeladress frå Spar Kjøp eller noko. Eg er nemleg usikker på kor mykje ho kjem til å bruka den.

Lillesøster:
Vinterjakke Cubus, 400 kr.
Skibuksa vasstett, Cubus, 150 kr.
Dress Didrikson, arva.
Sorel Super Trooper, 250 kr.
Reservesko frå i fjor.
Muckboots ubrukt, arva.
Sneakers, fora/ vasstette, frå i fjor.
Ho har også store mengder votter, luer etc.

Lillesøster har ein komplett vintergarderobe, så ho er klar.

__________________
Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life beliving that it is stupid.
Puslingen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-11, 21:35   #44
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.399
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor mye kostet vinterhabitten i år?

Eldste
POP jakke 1000,- (sponset av snill mormor)
POP foret bukse, litt salg, rundt 750 kr.
Timberland støvletter, salg, 500 kr
Viking gore tex, salg, 450 kr
Lue, reima, salg, 150-200 kr
Votter, ca 100 kr
Alt av votter og diverse luer samt reservejakke passet fra i fjor

Yngste
Reflex vinterjakke, salg, husker ikke pris, ligget i snart 2 år på vent
Reflex jakke, arvet
Foret KappAhl bukse, salg, ca en hundrelapp
Lego tec vinterdress, salg, ca 850 kr
Lego tec vinterdress fra i fjor som reservedress hjemme
2 par viking gore tex, salg, ca 800 kr totalt
2 par H&M votter, 200 kr
Ellers har han arvet ulike luer

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-11, 21:59   #45
Geitrams
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 3.034
Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Sv: Hvor mye kostet vinterhabitten i år?

Vinterdress: KappAhl 500 kr med 25% rabatt
Viking Goretex 450 kr (2 for 1, kjøpte sammen med en venninne, ordinær pris 900)
Viking Thermo: 400,-
Vinterjakke: PoP 800,-
Luer, votter og slikt har han fra i fjor, samme med mellomlag i ull, samt mye hjemmestrikk.

Han skal i tillegg få todelt sett med Isbjørn skijakke (700,- på XXL nettbutikk) og HH vinterbukse (ca 500 kr). De er MYE ute i barnehagen, så det er greit å ha et skifte.

Geitrams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-11, 22:12   #46
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye kostet vinterhabitten i år?

2x dockboots 600
2x vintersko 1500,-
Utetøy; bukse og jakke fra Napapijri til eldste 1000,- (med god rabatt).
Ull/ bomull, par luer, fleece til begge i samme slengen, vi havnet vel på ca 2000,-.

Så da ble det vel i overkant 5000,-, erfaringen tilsier at det er ca 2 år til neste gang på alt untatt sko. Også håper jeg eldste kan holde tøye bittelitt, så kanskje yngste kan arve noe. Slik er det skjelden nå.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-11, 22:58   #47
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.692
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor mye kostet vinterhabitten i år?

Steike så gode kjøp dere gjør! Jeg måtte kjøpe sko forrige uke og endte med å betale 1600 for at de skulle få ett par vintersport hver. Var lettere i fjor da jeg var hjemme i permisjon og fikk med meg alle salg og tilbud.

__________________
2005 og 2010
Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-11, 23:14   #48
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.399
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor mye kostet vinterhabitten i år?

Opprinnelig lagt inn av Apple, her.

Steike så gode kjøp dere gjør! Jeg måtte kjøpe sko forrige uke og endte med å betale 1600 for at de skulle få ett par vintersport hver. Var lettere i fjor da jeg var hjemme i permisjon og fikk med meg alle salg og tilbud.

To av parene ble kjøpt hos Ellos, brukte koder for å få rabatten. Så ble et par kjøpt på XXL sent i fjor vinter og et par på tilbud hos Skoringen nå i høst. Synes det har vært mye salg på vintersko her i høst.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-11, 23:19   #49
Vito
Weeeee
 
Vito sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Bergen
Innlegg: 1.520
Blogginnlegg: 14
Vito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvor mye kostet vinterhabitten i år?

Det blir umulig å liste opp eksakt, men det jeg kan komme på er:
Isbjørn of sweden dress, (kjøpt til halvpris i fjor) ca 900,-
Viking gore tex (halv pris i fjor) 350,-
Viking thermo cherrox 287,-
Vind og vanntett lue fra HH 250,-
Tynn lue i ull fra Robert pierre (på salg i høst) 100,-
Hel luehals i fleece fra HH 250,-
Mellomlag i ullfrotee 400,-
Div reima og hestravotter på tilbud (har i alle fall 4 par)
HH regnvotter med fleecefor 150,-
HH Shelter jakke 400,-
HH Shelter bukse 300,-
HH shelter bukse m/for og seler 300,-
Dynejakke/kåpe fra HM 300,-

Mengder med ull i alle fasonger til div priser (alt på tilbud og kjøpt over flere år).
Div fleecesett.
Mengder med ullsokker, både tykke og tynne.

Ja, og så har hun en reservedress hun har brukt i vår/sommer og høst og en vanntett foret jakke fra seinvinter/vår som passer enda. Luer fra i fjor passer også enda.

Jeg liker å vite at hun har nok klær.

Til gjengjeld er jeg flink til å tenke langt frem når jeg kommer over gode tilbud. Har *bank i bordet* enda ikke brent inne med noe som ikke har passet i sesongen.

__________________
Den er klok den som forbedrer seg selv og godtar andre.
Vito er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-11, 23:35   #50
Svampe
Superduperaktiv
 
Svampe sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 519
Svampe er litt kulSvampe er litt kul
Standard

Sv: Hvor mye kostet vinterhabitten i år?

350 for dockboots til yngste og 600 til jakke til eldste.
Kjenner pengeboka gruer seg til vinteren setter inn for fullt for da må det nok oppgraderes med nye vintersko og diverse til hele gjengen.

Svampe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-11, 08:25   #51
oslo78
Er frisk!
 
oslo78 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 9.791
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor mye kostet vinterhabitten i år?

Det kostet 1200 kr. Vinterbukse til Storebror og dress til Storesøster. Cherrox til Storebror og Lillebror. Alt annet hadde vi på loftet / passet fra i fjor.l

__________________
Oslo78 - verdens heldigste mamma til Storebror 04, Storesøster 06 og Lillebror 10
oslo78 er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:08.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no