Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Frokost når man har det travelt og ikke har lyst på noe?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-10-17, 10:02   #1
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.062
Blogginnlegg: 260
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Frokost når man har det travelt og ikke har lyst på noe?

Jeg må nok planlegge for de dårlige dagene og har jeg innsett.
Sånn som i dag. Stod opp sent, og hadde ikke tid til å lage til noe, men svimmel og kvalm og trengte definitivt å få opp blodsukkeret. Men hadde absolutt ikke lyst på noe.
Nå hadde jeg heldigvis tilgang på bil så redningen ble en kurv med plommer fra butikken. Men vanligvis sykler jeg.

Er det noe lurt jeg kan ha i hus bortsett fra frukt tro?

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-17, 10:47   #2
oslo78
Er frisk!
 
oslo78 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 9.786
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Frokost når man har det travelt og ikke har lyst på noe?

Biola er redningen min. Og så spiser jeg noe når jeg kommer fram til jobb etter 30 minutters gåtur. Da smaker alt plutselig godt!

Ellers er smoothie godt nesten alltid.

__________________
Oslo78 - verdens heldigste mamma til Storebror 04, Storesøster 06 og Lillebror 10
oslo78 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-17, 10:48   #3
Koma
Lysende norsk flaskekoker
 
Koma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.623
Blogginnlegg: 66
Koma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Frokost når man har det travelt og ikke har lyst på noe?

The french way? Kaffe og croissant?
De frosne croissantene blir veldig gode.

Koma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-17, 10:48   #4
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.409
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Frokost når man har det travelt og ikke har lyst på noe?

Skyr har kommet med en proteindrikk nå . Den med bringebær er veldig god. Jeg syns den sklir ned lett selv om jeg ikke er sulten.
Yoghurt?
Ferdigbarer? (Kjøp på butikken, du trenger ikke å lage selv)
Müsli med melk
Kjøleskasgrøt?

Og like viktig er det vel å sikre at du spiser kveldsmat før du legger deg? Så tåler du litt mer om morgenen.

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-17, 11:03   #5
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.905
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Frokost når man har det travelt og ikke har lyst på noe?

Youghurt eller toast med honning klarer jeg stort sett å spise uansett.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-17, 13:36   #6
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.062
Blogginnlegg: 260
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Frokost når man har det travelt og ikke har lyst på noe?

Opprinnelig lagt inn av Timar, her.

Skyr har kommet med en proteindrikk nå . Den med bringebær er veldig god. Jeg syns den sklir ned lett selv om jeg ikke er sulten.
Yoghurt?
Ferdigbarer? (Kjøp på butikken, du trenger ikke å lage selv)
Müsli med melk
Kjøleskasgrøt?

Og like viktig er det vel å sikre at du spiser kveldsmat før du legger deg? Så tåler du litt mer om morgenen.

Ja, kveldsmat er lurt, men det kommer jeg ikke alltid til å greie så derfor er det lurt å ha en kriseplan.

Takk for mange gode tips!

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-17, 11:13   #7
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Frokost når man har det travelt og ikke har lyst på noe?

Noe mykt og lettspist, må jeg ha. Brødskiver er skrekken!

Jeg tar en vitamindrikk og aminosyrer hver morgen, og så en liten porsjon probiotisk yoghurt med frø (da må jeg ha blandet det kvelden før, så det glemmer jeg ofte) eller med müsli + litt honning/bær/syltetøy.

Det tar maks 5 minutter.

Hvis jeg har blandet yoghurt + frø + honning i et syltetøyglass kvelden før så kan jeg også putte det i sykkelveska og spise det ved pulten når jeg kommer til kontoret.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-17, 11:39   #8
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.353
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Frokost når man har det travelt og ikke har lyst på noe?

Jeg liker de små pakkene med ferdigsmurte knekkebrød. Lette å ha i veska, og har god holdbarhet. Jeg har en haug liggende i skuffen på jobb, og når jeg tenker over det, har jeg vel ikke spist annet til frokost de siste ukene. Jeg orker aldri frokost hjemme, jeg må komme meg litt i gang først, men plutselig blir jeg supersulten og MÅ ha noe.

For meg er det å lage en smoothie en alt for stor jobb, som jeg aldri gidder å gjøre. Jeg må ha ingredienser, utstyr, flasker, ting må vaskes, ryddes, osv.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-17, 11:44   #9
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.969
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Frokost når man har det travelt og ikke har lyst på noe?

Jeg har begynt å kjøpe sånn «rett i koppen» havregrøt. Den med melk er best syns jeg. Tar det i en stor kopp, litt vann og kanel, ferdig.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-17, 11:50   #10
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Frokost når man har det travelt og ikke har lyst på noe?

Ja, guri, smoothielaging på morran - totalt uoverkommelig.

Men en sånn flaske ferdig smoothie, sånn fra banas eller hva det er, det er veldig greit! En sånn og en banan, da er man noenlunde lastet opp for en stund.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-17, 11:54   #11
Molly
Bør lage seg en tittel selv
 
Molly sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 6.204
Molly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Frokost når man har det travelt og ikke har lyst på noe?

Jeg spiser ofte cottage cheese med bær.

__________________
Storesøster 02
Lillebror 07
Molly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-17, 11:55   #12
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.969
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Frokost når man har det travelt og ikke har lyst på noe?

Banan er også noe jeg kan spise til frokost. Det metter på en god måte en liten stund.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-17, 12:09   #13
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.482
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Frokost når man har det travelt og ikke har lyst på noe?

Jeg pleier å spise vanilje-skyr (den med musli) eller Byggryn-lunsj fra Fjordland, jeg liker ikke frokost.

Metter til lunsj hvis jeg spiser det i ni-tiden.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-17, 13:04   #14
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.775
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Frokost når man har det travelt og ikke har lyst på noe?

Opprinnelig lagt inn av Neket, her.

Jeg pleier å spise vanilje-skyr (den med musli) eller Byggryn-lunsj fra Fjordland, jeg liker ikke frokost.

Metter til lunsj hvis jeg spiser det i ni-tiden.

Hvor får du kjøpt den vaniljeskyr med müsli? Den er så god, men jeg finner den ikke i butikkene lengre.

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-17, 14:18   #15
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 14.986
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Frokost når man har det travelt og ikke har lyst på noe?

Opprinnelig lagt inn av Fintdethei!, her.

Hvor får du kjøpt den vaniljeskyr med müsli? Den er så god, men jeg finner den ikke i butikkene lengre.

Vi kjøper på Obs. Det er den eneste butikken jeg finner det i nå, så det er litt irriterende. Vi er storforbrukere, for Herremannen spiser den etter trening hver dag.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-17, 14:33   #16
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.775
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Frokost når man har det travelt og ikke har lyst på noe?

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Vi kjøper på Obs. Det er den eneste butikken jeg finner det i nå, så det er litt irriterende. Vi er storforbrukere, for Herremannen spiser den etter trening hver dag.

Takk! Det har jeg i nærheten, da skal jeg kjøpe meg noen.

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-17, 14:36   #17
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.631
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Frokost når man har det travelt og ikke har lyst på noe?

Jeg spiser nesten alltid yoghurt med tilbehør. Når jeg har tid, varmer jeg frosne blåbær eller bringebær som jeg har i naturellyoghurt. Jeg putter oppi litt havrgryn og ulike kjerner eller nøtter og litt cottage cheese. På hverdagene spiser jeg når jeg kommer på jobb. Da bruker jeg småbeger med yoghurt og dytter oppi litt havregryn, solsikkekjerner og chiafrø. Har min egne ferdigblandede kornblanding på jobben.

__________________
LilleT
LilleT er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-17, 14:54   #18
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.794
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Frokost når man har det travelt og ikke har lyst på noe?

Kjøleskapsgrøt? Du lager det klart kvelden før og så er det bare å spise om morgenen.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-17, 15:13   #19
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.482
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Frokost når man har det travelt og ikke har lyst på noe?

Opprinnelig lagt inn av Fintdethei!, her.

Hvor får du kjøpt den vaniljeskyr med müsli? Den er så god, men jeg finner den ikke i butikkene lengre.

På Meny eller Kiwi stort sett, de har den der jeg handler. Ser den er på tilbud på Kolonial.no, du kan jo hamstre derfra.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-17, 16:57   #20
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 14.986
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Frokost når man har det travelt og ikke har lyst på noe?

Opprinnelig lagt inn av Neket, her.

På Meny eller Kiwi stort sett, de har den der jeg handler. Ser den er på tilbud på Kolonial.no, du kan jo hamstre derfra.

Ingen av Kiwi-butikkene her som har det mer. Tipper det varierer fra distrikt til distrikt.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:42.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no