Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

La kresne barn legge seg sultne ...

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-04-09, 17:50   #21
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.205
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: La kresne barn legge seg sultne ...

Opprinnelig lagt inn av Acsa, her.

Gjør dere voksne det samme? Hvis mannen din har småspist et eple mens han laget middag, eller han ikke er så glad i røkt kolje og derfor ikke spiser så mye til middag, nekter du ham å ta seg en brødskive før han legger seg?

Jeg ville ihvertfall blitt ganske misfornøyd om han forventet at jeg skulle smøre skiven til ham.

Mye av barneoppdragelsen min er nok motivert av egen latskap.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-09, 18:04   #22
Olympia
ræv med ører
 
Olympia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.944
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Sv: La kresne barn legge seg sultne ...

Opprinnelig lagt inn av Acsa, her.

Gjør dere voksne det samme? Hvis mannen din har småspist et eple mens han laget middag, eller han ikke er så glad i røkt kolje og derfor ikke spiser så mye til middag, nekter du ham å ta seg en brødskive før han legger seg?

Jeg synes det hadde vært fryktelig skummel om man hadde behandlet barna som voksne hele tiden. Det vi voksne gjør og foretar oss er ikke nødvendigvis alltid lurt å overføre til barna.

Jeg har heldigvis ikke kresne barn, og mitt syn er kanskje litt farget av det. Hvis barna ikke vil ha middagen, så får de lov å få en brødskive med "helt vanlig" pålegg. Hvis de ikke vil ha det heller, men spør etter noe helt annet, så får de faktisk ikke ha det. Som forskeren sier- de får ikke akkurat varige men av å ikke ha spist en kveld før de legger seg.

Jeg passer på at det alltid er noe der som de liker, de trenger slettes ikke spise mat som de ikke synes er godt. Men de får ikke spise det de har lyst på hver eneste dag. Og noen dager ender det med at de legger seg uten å egentlig ha spist noe særlig. Jeg er helt enig med artikkelforfatteren.

__________________
-lost behind where all things fall-


Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-09, 18:12   #23
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.376
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: La kresne barn legge seg sultne ...

Jeg var et kresent barn, og jeg har et kresent barn selv så jeg himler av slike artikler, som presenterer det hele så innmari svart-hvitt. Det er ganske mange grader mellom "Vil du ha A, B, C, D eller nugatti til middag vennen min?" og "Hvis du ikke spiser spinaten din må du gå sulten til sengs". Det kan være mange grunner til kresenhet - intoleranser, vanskeligheter med å tygge eller svelge, eller rett og slett bare at man ikke hadde lyst på det den dagen. Det er da mange ganger sambo og jeg diskuterer middagsplaner, og en av oss sukker over at vi ikke har lyst på det eller det den dagen. Så derfor har jeg stor forståelse for at en liten kropp har det på samme måte, enkelte dager "liker" man ikke noe man likte i forrige uke, fordi man ikke har lyst på det.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-09, 18:21   #24
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.842
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: La kresne barn legge seg sultne ...

Mitt barn legger seg aldri sulten nei. Har en gutt som er tynn og liten og ingenting å gå på, om han ikke spiser middag så får han noe annet. Sikkert mange som irriterer seg over at han får det han vil ha stort sett,men det får de bare gjøre.For meg er det viktigere å få i gutten mat enn at han skal sulte fordi vi kun serverer det vi lager der og da, som han ikke liker.Vi lager aldri 2 middager men vil han ikkeha det vi har til middag får han frukt eller brødskive.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-09, 18:28   #25
Libra
Bør lage seg en tittel selv
 
Libra sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.507
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: La kresne barn legge seg sultne ...

Jeg blir litt oppgitt over at alt skal være svart/hvitt og enten/eller. Barn tar ikke skade av ditt og barn tar ikke skade av datt er ofte et argument som brukes for å fremme den "gammeldagse" barneoppdragelsen. Neivell, så tar de ikke skade av å legge seg sulten. Men, de tar da vel strengt tatt ikke skade av å legge seg mette heller. Tror faktisk ikke de tar skade av å legge seg mette etter å ha fått spist noe de liker heller.

Hvis jeg legger velviljen til, så tar jeg poenget. Joda, jeg gjør det. Men, jeg synes at meninger om barneoppdragelse "alltid" presenteres så bombastisk.

Her i huset er det ingen som trenger å legge seg sulten. Men, det innebærer ikke at det spises brødskive med nugatti hver kveld. Guttungen får, akkurat slik som vi voksne, velge mellom det som er tilgjengelig av pålegg. Har han ikke lyst på det vi har, vel da får han selv velge. Er han sulten nok til å spise noe han ikke har veldig lyst på? Eller er han egentlig ikke sulten og det kanskje er grunnen til at han ikke har lyst på noe?

Det er selvsagt en balansegang mellom å la barn få valg og det å hele tiden legge seg flat for et hvert ønske barne ytrer. Livet består av valg. Hvorfor skal ikke det å lære seg til å ta valg være en like viktig del av oppdagelsen, som det å lære å forholde seg til at enkelte ganger har man ikke noe valg.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-09, 18:43   #26
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.299
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: La kresne barn legge seg sultne ...

Opprinnelig lagt inn av Maylen, her.

Jeg mener at tvang er aldri veien å gå.
Det finnes mange andre måter å få "likerikkemat" spennende.
Det krever selvsagt mer jobb enn å slenge barna i seng sultne, men er nok mer effektivt i det lange løp.

Der har du det. Hva med å tilby et sunt alternativ? MÅ det være svart-hvitt og enten-eller?

Opprinnelig lagt inn av Acsa, her.

Gjør dere voksne det samme? Hvis mannen din har småspist et eple mens han laget middag, eller han ikke er så glad i røkt kolje og derfor ikke spiser så mye til middag, nekter du ham å ta seg en brødskive før han legger seg?


Jeg får neller av argumenter i gate med "de tar ikke skade av det". Virkelig.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-09, 18:47   #27
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: La kresne barn legge seg sultne ...

Jeg vet ikke om artikkelen er svart/hvit eller om det er folk som tolker det dithen.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-09, 18:56   #28
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.122
Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: La kresne barn legge seg sultne ...

Her legger vi oss mette, både store og små.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-09, 19:00   #29
Olympia
ræv med ører
 
Olympia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.944
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Sv: La kresne barn legge seg sultne ...

Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.

Jeg vet ikke om artikkelen er svart/hvit eller om det er folk som tolker det dithen.



Jeg forstår den slett ikke svart hvitt.

__________________
-lost behind where all things fall-


Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-09, 19:08   #30
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.376
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: La kresne barn legge seg sultne ...

Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.

Jeg vet ikke om artikkelen er svart/hvit eller om det er folk som tolker det dithen.

Jeg moderer meg selv og syns egentlig artikkeloverskriften og noen av innleggene her var mer svarthvitt enn selve artikkelen.

Men jeg reagerer på at dette står i forlengelsen av å ikke gi nugatti eller søt yoghurt. Som om det er de eneste alternativene:

Sitat:

- Det kan kanskje høres skremmende ut å sende barna til sengs uten kveldsmat, men hvis en vil ha barn som spiser sunt og allsidig, så må en være konsekvent. Da kan en ikke bare ta lettvinte løsninger. Dette handler om barns helse og fremtid, sier Bjørk Ingul.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-09, 19:15   #31
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: La kresne barn legge seg sultne ...

Jeg leser artikkelen som en helhet, og synes ikke de skriver det som det er kun det og det foreldre gjør, men som tips og råd til de foreldre som som kan eller har kommet på feil spor mht til for mye søtpålegg og ettergivende matrutiner som i det lange løp ikke gagner barna. Det er lett å ha på de "personlige" brillene når man leser, men jeg synes den er ganske generell. Men overskriften er rimelig tabloid og bombastisk, men det er nok ikke legen som har skrevet den.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005

Sist redigert av Lykken : 07-04-09 kl 19:26.
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-09, 20:21   #32
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: La kresne barn legge seg sultne ...

Jeg tror nok Hannah har lagt seg flere ganger uten å være mett, men jeg kan ikke tvinge i henne mat heller.

Jevnt over spiser hun litt av det vi serverer til middag, men noen stor middagsspiser hun aldri vært. Om vi vet hun har spist lite, prøver vi iallefall få i henne noe til kvelds. Om vi vet hun (en sjelden gang) har spist godt til middag, holder det ofte med en yoghurt eller banan.

Men de sier hun spiser godt i barnehagen, så da er det trøsten. For hun spiser ganske lite hjemme. Men siden hun veier 19 kg er jeg ikke nevneverdig bekymret.

Men vi har aldri straffet henne med at hun må gå til sengs uten mat. Tilbudet er der alltid.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-09, 20:43   #33
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.376
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: La kresne barn legge seg sultne ...

Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.

Jeg leser artikkelen som en helhet, og synes ikke de skriver det som det er kun det og det foreldre gjør, men som tips og råd til de foreldre som som kan eller har kommet på feil spor mht til for mye søtpålegg og ettergivende matrutiner som i det lange løp ikke gagner barna. Det er lett å ha på de "personlige" brillene når man leser, men jeg synes den er ganske generell. Men overskriften er rimelig tabloid og bombastisk, men det er nok ikke legen som har skrevet den.

Nei, det er nok desken som har kost seg med den overskriften.

Jeg er bare så lei av slike artikler som ikke bringer noe nytt til bordet. Det hun sier er ikke akkurat banebrytende eller med høy wow-faktor.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-09, 20:53   #34
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: La kresne barn legge seg sultne ...

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Nei, det er nok desken som har kost seg med den overskriften.

Jeg er bare så lei av slike artikler som ikke bringer noe nytt til bordet. Det hun sier er ikke akkurat banebrytende eller med høy wow-faktor.

Det er jeg helt enig i, men nå er det nok mange foreldre som ikke frekventerer Foreldreportalen og andre steder, som faktisk får utbytte av slike artikler. Og det er faktisk en del fornuftig i den, synes jeg. Jeg har gått i de fellene selv, i perioder Nugatti til kveldsmat, da har jo tynne eldstemann spist 5 brødskiver istedenfor en halv. Vi har spist frokost og kveldsmat foran tv, men middag samlet, men de to måltidene kunne vi gjort annerledes, hvis det hadde vært et problem, artikkelen kan være til ettertanke for oss. Nå har vi kommet til det punkt at ungene spiser rimelig variert, de kan smake på og spise grønnsaker, minste spiser mye forskjellig pålegg, jeg er bevisst mtp på næring når det gjelder mat og jeg synes det har gått seg greit til etterhvert, og stresser ikke hvis de får syltetøy eller noe annet søtt som pålegg til tider. Det er vårt valg. Men jeg, som andre, har vært førstegangs, har bare hatt helt små barn på 1 og 2 og 3 år som ikke spiser, og har gått i en del feller. Jeg tror sånne artikler kan trigge tanker og vilje til å tenke over løsninger og søke på nett etter informasjon.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-09, 21:00   #35
Olympia
ræv med ører
 
Olympia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.944
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Sv: La kresne barn legge seg sultne ...

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Nei, det er nok desken som har kost seg med den overskriften.

Jeg er bare så lei av slike artikler som ikke bringer noe nytt til bordet. Det hun sier er ikke akkurat banebrytende eller med høy wow-faktor.


Det er det sikkert ikke. Men jeg er helt sikker på at det er en viktig artikkel. Jeg tror det er veldig mange foreldre utenfor "de opplyste fora" som gir unga en joghurt kveld etter kveld når unga ikke vil ha middag, fordi de tror at barna deres tar skade av å ikke spise noenting. Jeg synes det er ganske ille, egentlig. Foreldre gjør mye galt i god tro, og jeg synes det er viktig med slike artikler.

__________________
-lost behind where all things fall-


Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-09, 21:37   #36
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.376
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: La kresne barn legge seg sultne ...

Jada, dere har sikkert rett i det. :innser at jeg er sur i kveld:

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-09, 21:42   #37
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.847
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: La kresne barn legge seg sultne ...

Som tidligere nevnt her, barn er forskjellige og det som funker i denne heimen funker ikke alltid i naboens hus.

Her i huset har begge gutta heldigvis matvett og sier ifra om de er sultne før legging. Ingen legges sultne her.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-09, 10:12   #38
Blåbær
Tankefull
 
Blåbær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 5.944
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Sv: La kresne barn legge seg sultne ...

Vi har kresent barn i hus.
Jeg syns artikkelen var helt grei.

Dersom storebror ber om mat en time etter middag, så får han jo mat, men han får ta det han får servert.
Vi har alltid ett eller annet han liker til middag, om det bare er kokt gulrot eller fullkornspasta.

Jeg blir litt oppgitt over att folk trekker slutninger mellom kresent barn og dårlig kosthold. Storebror spiser masse frukt, grønt og grove melprodukter, men han har litt angst for mat som er blandet, sauser, reine kjøtt/fiskeprodukter (som ikke er kamuflert som kaker eller er panert).
Vi har ikke nugatti ol i hus, fordi jeg vet at det hadde bare blitt mas.

__________________
Mor til: Sjarmtrollet 04 og Minitrollet 08.
Blåbær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-09, 10:39   #39
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: La kresne barn legge seg sultne ...

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Jeg ville ihvertfall blitt ganske misfornøyd om han forventet at jeg skulle smøre skiven til ham.

Mye av barneoppdragelsen min er nok motivert av egen latskap.

Syntes det blir rart at barnet ikke skal få den skiven fordi mamma ikke gidder smøre jeg da. Det er tross alt mye små barn ikke klarer selv.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-09, 15:17   #40
Hadia
hijabdame
 
Hadia sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 50
Hadia har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: La kresne barn legge seg sultne ...

Hm, det kommer vel mest an på situasjonen. Jeg har en som har for vane å dramatisere veldig hvis hun ikke får akkurat det hun har mest lyst på, når det ikke er aktuelt (for eksempel nugatti for andre gang den dagen el.l.) og da ber jeg henne gjerne enten velge noe annet eller gå og legge seg, hvis det er snakk om kveldsmat.

Jeg tror ikke ungene tar skade av å spise litt yoghurt med sukker i, eller nugatti på brødskiven, så lenge det ikke erstatter den sunne maten, men kommer som dessert eller tillegg.

Hadia er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:10.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no