Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Far post mortem

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-04-09, 10:29   #1
Skvetten
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Far post mortem

Dette må jeg si at jeg vemmes litt av.

  Svar med sitat
Gammel 12-04-09, 10:30   #2
Skvetten
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Far post mortem

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/ar...p?artid=552275

  Svar med sitat
Gammel 12-04-09, 10:30   #3
Myrsnipa
Pen. Så det så.
 
Myrsnipa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.525
Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Far post mortem

Link igjen????

Ja, vi får vel helst ikke legge dem i første innlegget.

__________________
Whatever Your Mind Can Conceive, and Believe, the Mind can Achieve- Napoleon Hill
Myrsnipa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-09, 10:33   #4
Skvetten
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Far post mortem

Opprinnelig lagt inn av Myrsnipa, her.

Link igjen????

Ja, vi får vel helst ikke legge dem i første innlegget.

Linker aldri i første innlegg jeg.

  Svar med sitat
Gammel 12-04-09, 10:37   #5
DollyDuck
Superduperaktiv
 
DollyDuck sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: På bygda
Innlegg: 686
DollyDuck er litt kulDollyDuck er litt kul
Standard

Sv: Far post mortem

Her er jeg enig med Skvetten. Dette klinger veldig feil i mine ører!

__________________
Storesøster 1994 Storebror 2002 Mellombror 2005 Lillebror 2007
DollyDuck er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-09, 10:37   #6
Maz
Pauset
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Innlegg: 7.430
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Far post mortem

Jeg skjønner jo moren (vordene bestemor) men jeg synes likevel det blir galt.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-09, 10:38   #7
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Far post mortem

Jeg skjønner også moren veldig godt, men synes dette blir litt feil. Nei jeg vet ikke hva jeg synes.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-09, 10:39   #8
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Far post mortem

Jeg syns det er helt greit om vedkommende hadde sagt at dette var noe han ønsket, på lik linje med organdonasjon. Så lenge han ikke har sagt at dette er greit, så syns jeg ikke det er akseptabelt.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-09, 10:41   #9
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Far post mortem

Nei sant det. Han ville bli far, men det var jo mens han levde. Det går jo ikke an å si at siden han ville bli far i live så skal han "få lov" til å bli det etter sin død. Det blir jo noe helt annet.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-09, 10:42   #10
DollyDuck
Superduperaktiv
 
DollyDuck sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: På bygda
Innlegg: 686
DollyDuck er litt kulDollyDuck er litt kul
Standard

Sv: Far post mortem

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Nei sant det. Han ville bli far, men det var jo mens han levde. Det går jo ikke an å si at siden han ville bli far i live så skal han "få lov" til å bli det etter sin død. Det blir jo noe helt annet.

Helt enig!

__________________
Storesøster 1994 Storebror 2002 Mellombror 2005 Lillebror 2007
DollyDuck er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-09, 10:44   #11
Martis
Ute på tur
 
Martis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Far post mortem

Jeg skjønner ikke helt hvordan dette skal gå til. Skal hun søke etter noen som ønsker barn/sæd og besteforeldre med på kjøpet? Helt merkelig! Eller er det nok for henne å vite at arvematerialet lever videre en eller annen plass i verden?

__________________
I have learned that to be with those I like is enough.
Martis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-09, 10:44   #12
Skvetten
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Far post mortem

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Jeg syns det er helt greit om vedkommende hadde sagt at dette var noe han ønsket, på lik linje med organdonasjon. Så lenge han ikke har sagt at dette er greit, så syns jeg ikke det er akseptabelt.

Ja, det er en ting. La oss si at det var en man levde sammen med som hadde et uttrykt ønske om dette. Da hadde det vært greiere i mine øyne. Men at det er en mor som skal sørge for å få barnebarn, det får det til å stritte i meg.

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Nei sant det. Han ville bli far, men det var jo mens han levde. Det går jo ikke an å si at siden han ville bli far i live så skal han "få lov" til å bli det etter sin død. Det blir jo noe helt annet.

Nei, sant det ikke gjør det? For meg blir det absurd. Tenk om Plutte skulle dø og jeg skulle gjøre noe sånt.

  Svar med sitat
Gammel 12-04-09, 10:48   #13
Avelonia
Gangster girl
 
Avelonia sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: I norge
Innlegg: 1.389
Avelonia er populærAvelonia er populærAvelonia er populærAvelonia er populær
Standard

Sv: Far post mortem

Synes det er greit jeg, om han ønsket det.
Men hvem skal bli mor?

Avelonia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-09, 10:52   #14
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Far post mortem

HAN ønsket det jo ikke.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-09, 10:54   #15
DollyDuck
Superduperaktiv
 
DollyDuck sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: På bygda
Innlegg: 686
DollyDuck er litt kulDollyDuck er litt kul
Standard

Sv: Far post mortem

HAN ønsket seg barn engang, for å kunne være far (slik jeg leser det)
Det å hente ut sæd etter at han er død, er noe helt annet. Det er en bestemor som desperat ønsker seg barnebarn.

__________________
Storesøster 1994 Storebror 2002 Mellombror 2005 Lillebror 2007
DollyDuck er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-09, 10:56   #16
Skvetten
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Far post mortem

Det jeg synes er mest problematisk er det etiske ovenfor eventuelle barn som er unnfanget fordi bestemor har funnet en egnet mor.

  Svar med sitat
Gammel 12-04-09, 10:56   #17
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Far post mortem

Jeg tror ikke dette har noe med at moren ønsker seg barnebarn å gjøre i det hele tatt. Jeg tror mer dette heller mot at hun sørger over sønnen og ønsker å videreføre sønnen i et barnebarn. Og det er her det store etiske dilemmaet ligger, syns jeg. Ikke å gjøre en mann til far etter sin død, f.eks. ved at hans kone får bruke sæd når de likevel hadde planlagt barn, men ved at en bestemor ønsker å videreføre sin SØNN, ikke hans gener.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-09, 10:57   #18
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Far post mortem

Opprinnelig lagt inn av Avelonia, her.

Synes det er greit jeg, om han ønsket det.
Men hvem skal bli mor?

Ja, det lurte jeg på også. Hvem skal bestemme hvem som skal bli mor?

  Svar med sitat
Gammel 12-04-09, 10:58   #19
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Far post mortem

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Jeg tror ikke dette har noe med at moren ønsker seg barnebarn å gjøre i det hele tatt. Jeg tror mer dette heller mot at hun sørger over sønnen og ønsker å videreføre sønnen i et barnebarn. Og det er her det store etiske dilemmaet ligger, syns jeg. Ikke å gjøre en mann til far etter sin død, f.eks. ved at hans kone får bruke sæd når de likevel hadde planlagt barn, men ved at en bestemor ønsker å videreføre sin SØNN, ikke hans gener.

Det var det jeg også tenkte da jeg leste artikkelen, og det er jo derfor jeg skjønner henne. Men blir jo desperat når man mister et barn. Allikevel bør hun tenke seg godt om før hun går til dette skrittet, synes jeg.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-09, 11:03   #20
Skvetten
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Far post mortem

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Jeg tror ikke dette har noe med at moren ønsker seg barnebarn å gjøre i det hele tatt. Jeg tror mer dette heller mot at hun sørger over sønnen og ønsker å videreføre sønnen i et barnebarn. Og det er her det store etiske dilemmaet ligger, syns jeg. Ikke å gjøre en mann til far etter sin død, f.eks. ved at hans kone får bruke sæd når de likevel hadde planlagt barn, men ved at en bestemor ønsker å videreføre sin SØNN, ikke hans gener.

Den ser jeg også. Det mest betenkelige er kanskje det at hun fikk lov til dette i første omgang.

  Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no