Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Nepal

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-11-06, 07:40   #1
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.928
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nepal

Jeg kom over noen 10 år gamle bilder fra Nepal under opprydning av en webside, og tenkte jeg kunne dele dem! Kvaliteten er så-som-så, de ble tross alt scannet fra papirbilder for 10 år siden og digitale bilder var ikke da det de er i dag.

Vi var ca 10 dager i Nepal, halvparten som del av en reise med Explore!, og de resterende 10 dagene ble vi vist rundt av noen Nepalesiske venner av oss (oss=meg og en venninne). De kjørte oss rundt bakpå de små mopedene sine, et selsomt skue siden de var knøttsmå og det var IKKE vi Kjæresten til en av dem tok oss med på sari-shopping, og det var utrolig festlig
Expore! kan jeg anbefale veldig veldig varmt, og kjenner flere som har veldig god erfaring med dem. Det er et internasjonalt reisebyrå, hvor man selv reiser til det stedet gruppen skal besøke, for å så å møte gruppen der. Gruppen består gjerne av folk fra hele verden, i alle aldre, og de prøver å holde gruppestørrelsen ganske lav. Vi var 13 + tolk/lokal guide + britisk reiseguide + en religionsprofessor som foreleste for oss om religion i Nepal (og Tibet, men han fikk ikke lov å være med inn i landet).

Nepal er et interessant sted, reisen vår fokuserte på kultur og religion. Det sterkeste for meg var den sterke religiøse troen, og hvordan det påvirket folk. Og forskjellen mellom rik og fattig, og spesielt hvordan fattigdommen slo ut. Da vi var i Katmandu var det vannrasjonering og strømrasjonering, men vi bodde storfint og merket ikke noe til dette bortsett fra når vi var ute om kvelden og det var bekmørkt.






m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:35.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no