Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Billige familieferier?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-03-12, 13:42   #1
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Billige familieferier?

Jeg har nettopp bestilt ferie. Snaue to uker i Danmark, båt tur retur, inngang til legoland og badeland og løvepark og hva har du, eget hus med ok størrelse svømmebasseng og trådløst nett med i prisen. To soverom, to bad og boblebad, kort vei til strand.

Totalt for oss fem - atten tusen.

Dette er for meg veldig billig ferie.

Er det flere ferier med helt grei standard man kan dra på som koster lite?

  Svar med sitat
Gammel 29-03-12, 14:05   #2
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.839
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Billige familieferier?

Bra pris, det.
Man blir muligens litt blind for hva som egentlig er billig ferie...
Min holdning har iallefall endret seg/forsvunnet etter hvert som barna har kommet til og ønsket om å dra til varmere strøk i ferier har meldt seg.

Vi får 15 dager i garantert varme i Althea, Spania for rett under 28.000,- Midt i fellesferien. Det inkluderer flyreisen, leiebil og rekkehusleilighet i et kompleks med stooort bassengområde i midten og garantert mange barn å leke med, for oss 4 i 15 dager.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-12, 14:13   #3
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Billige familieferier?

Det var da veldig billig, var det ikke? Var det et pakketilbud eller handlet du litt her og litt der?

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-12, 14:17   #4
Dragen
VeloppDragen
 
Dragen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.565
Blogginnlegg: 807
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Billige familieferier?

Jeg legger ikke sammen alle utleggene til ferie. På den måten blir selv kosbare ferier relativt sett rimelige.

__________________
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-12, 14:30   #5
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Billige familieferier?

Smart, Dragen. Meget smart. :adopterer:

Vi har bestilt fly direkte fra sas.no, og hotell via hotels.com, og betaler snaue 11 000 for en uke i Gdansk (Polen) for to voksne og to barn.

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-12, 14:31   #6
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 13.971
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Billige familieferier?

Mens jeg rygger totalt av prisen og kunne aldri brukt noe sånt på ferie.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-12, 14:34   #7
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.551
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Billige familieferier?

Sitat:

Dragen har som vanlig et svært godt poeng.

Ja, nemlig.

SF: Synes ferien var veldig billig, hjemme med dagsturer er vel alternativet, men skal man fem på en hytte eller et hus, da må man fort opp i den prisen. Om man ikke kan sove i en klump å ha semre standard da. Det går jo det også. For endel år siden hadde jeg steilet av 18 000, man blir vel vant etter hva man pleier.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-12, 14:35   #8
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Billige familieferier?

Opprinnelig lagt inn av star, her.

Mens jeg rygger totalt av prisen og kunne aldri brukt noe sånt på ferie.

Vi har nettopp kjøpt en toukers sydenferie til 40.000.
Vi har aldri brukt så mye penger på ferie før, men dette var faktisk billig i forhold til hva samme turen har kostet tidligere (70.000+), og det er paradis.
Syntes vi kunne unne oss det nå. (Fikk plutselig over 30.000 igjen på skatten, bla).

18.000 for det Smilefjes skisserer er ikke dyrt nei. Dyrt i forhold til noens preferanser kanskje, men ikke dyrt i forhold til hva ting faktisk koster.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-12, 14:40   #9
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.371
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Billige familieferier?

Sist vi var i Danmark brukte vi rundt halvparten- på en uke (altså det samme ) og syntes det var helt OK. Men, klart, nesten 20.000 er jo ikke småpenger for de fleste, så ferien blir jo dyr sammenlignet med f.eks to uker på hytta man låner av onkel, men billig i forhold til to uker i Thailand med all inclusive. Alt er relativt. Hvis man er to voksne og bruker feriepengene på ferie, er jo heller ikke 18.000 mye, de fleste par der begge er i jobb har vel utbetalt sånn rundt 100.000 i juni, har de ikke?

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-12, 14:44   #10
Hjertensfryd
Unik
 
Hjertensfryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Innlegg: 9.315
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Billige familieferier?

For oss så er det innmari mykje og dermed ein dyr ferie.
Men dersom ein ser på kva du får for pengane og antall personer så er det ikkje så ille.

__________________
Nobody is perfect. My name is Nobody.
Hjertensfryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-12, 14:44   #11
Dragen
VeloppDragen
 
Dragen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.565
Blogginnlegg: 807
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Billige familieferier?

Opprinnelig lagt inn av Dixie Diner, her.

Vi har nettopp kjøpt en toukers sydenferie til 40.000.
Vi har aldri brukt så mye penger på ferie før, men dette var faktisk billig i forhold til hva samme turen har kostet tidligere (70.000+), og det er paradis.
Syntes vi kunne unne oss det nå. (Fikk plutselig over 30.000 igjen på skatten, bla).

18.000 for det Smilefjes skisserer er ikke dyrt nei. Dyrt i forhold til noens preferanser kanskje, men ikke dyrt i forhold til hva ting faktisk koster.

40 000 er kanskje billig for en ferie som tidligere kostet 70 000, men jeg ville likevel ikke brukt så mye på en ferie dersom jeg trengte pengene til for eksempel nytt kjøkken.

__________________
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-12, 14:44   #12
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Billige familieferier?

Opprinnelig lagt inn av Dragen, her.

40 000 er kanskje billig for en ferie som tidligere kostet 70 000, men jeg ville likevel ikke brukt så mye på en ferie dersom jeg trengte pengene til for eksempel nytt kjøkken.



Vi kjører begge deler.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-12, 14:45   #13
Dragen
VeloppDragen
 
Dragen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.565
Blogginnlegg: 807
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Billige familieferier?

Opprinnelig lagt inn av Dixie Diner, her.



Vi kjører begge deler.


Ja, og det ville ikke jeg gjort. Sånn sett kan man kanskje si at jeg løy litt tidligere i tråden.

__________________
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-12, 14:50   #14
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Billige familieferier?

Nå har den økonomiske situasjonen endret seg helt plutselig da (og jeg snakker ikke om lånet), så derfor kan vi gjøre det sånn. Just sayin.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-12, 14:51   #15
Dragen
VeloppDragen
 
Dragen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.565
Blogginnlegg: 807
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Billige familieferier?

Det heter ikke mas, det heter omsorg.

__________________
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-12, 14:51   #16
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Billige familieferier?

Vi har laget opplegg selv, men det var ikke rare innsatsen altså. Leilighet på Dansommer, båt på stenaline og lalandia med alt inkludert.

Til sammenligning brukte vi rundt sytti da vi var i Italia - fortsatt egenkomponert opplegg.

  Svar med sitat
Gammel 29-03-12, 14:53   #17
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Billige familieferier?

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

. Alt er relativt. Hvis man er to voksne og bruker feriepengene på ferie, er jo heller ikke 18.000 mye, de fleste par der begge er i jobb har vel utbetalt sånn rundt 100.000 i juni, har de ikke?


Det er ihvertfall langt over det vi har utbetalt i juni. Langt over. Vi har "vanlige" jobber med "vanlige" lønninger.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-12, 14:54   #18
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Billige familieferier?

Tror ofte at egenkomponert blir rimeligst, hvertfall hvis man skal til varmere strøk.

Vi har vært late og har ikke komponert selv på de siste feriene våre, men har kommet greit unna likevel.

Til neste år vil jeg egentlig til Englands sørkyst, men mannen vil leie hytte på det norske sørlandet. Jeg tror mannens idé blir billigere, og minst like god. Ingen av oss er avhengig av bra vær.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-12, 14:58   #19
Embriksmamma
Bokglad
 
Embriksmamma sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Innlegg: 8.384
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Billige familieferier?

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Vi har laget opplegg selv, men det var ikke rare innsatsen altså. Leilighet på Dansommer, båt på stenaline og lalandia med alt inkludert.

Til sammenligning brukte vi rundt sytti da vi var i Italia - fortsatt egenkomponert opplegg.

Skal dere være to uker i feriehus i Lalandia eller skal dere flytte litt på dere i løpet av ferien?
Rimelig ferie synes jeg.

__________________
When the beating of your heart
Echoes the beating of the drums
There is a life about to start
When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-12, 14:58   #20
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.904
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Billige familieferier?

Ja, det er vel rimelig for en Danmarkstur, men jeg må innrømme jeg likevel synes det er mye for en ferie der man gjerne ikke har mange dagene med godt vær. Jeg ville nok betalt mer, og kommet meg lenger syd... Men jeg skjønner jo at ikke alle MÅ ha sydenvarme i løpet av ferien. Jeg må helst.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:24.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no